Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Een nieuw helmen-adviestopic

Als je googled op "sena neotec 2" of "cardo neotec 2" dan krijg je ook genoeg voorbeeld. Het past allemaal prima imho, maar ik kan me ook wel voorstellen dat een verkoper graag een propriety systeem erbij verkoopt . Ze kunnen je bij waypoint (gps.nl) ook van veel info voorzien.

Ik ken ook 2 man die een universeel systeem op hun Neotec2 gebruiken,dat zijn dus maar verkoopspraatjes.

Er is best plek op een Shoei met SRL-voorbereiding, alleen zit dat stomme driehoekje precies op de plek waar je de unit het liefst hebt. Anders moet-ie net iets naar achter.

Even googelen en je vindt zelfs al instructies voor een 3D-printer om een driehoekje te fabriceren waar je een Cardo op vastzet.

Het is hetzelfde 3 hoekje als van een shoei gt-air 2 lijkt me. Een vriend van me heeft die ook met een losse Sena. Zit alleen net iets minder mooi. Maar het kan wel.

En anders wil ik je Sena wel overnemen

Ik ben aan het kijken naar een goede jethelm want ik voel me opgesloten in mijn Neotec II en bovendien zit het kinstuk in de weg om mijn instrumenten en Beeline af te lezen. Ik moet nu telkens naar beneden kijken. Het wordt dan wel een allround jethelm voor het hele jaar. Gebruik op een naked met een gematigd sportieve zit. Ik kom zo langzamerhand uit bij de HJC RHPA 31 of de Schuberth J2 (die komt binnenkort uit). De Schuberth is ontzettend duur maar heeft als voordeel dat er een dun kinstuk op zit. Mocht de EU toch besluiten om de jethelm te verbieden (MAGazine december 2024) dan is die helm niet plotseling waardeloos geworden. Lastig om in te schatten wat die lieden in Brussel gaan doen. Nog maar even afwachten of het er maar gewoon op wagen? Ik vraag me af wat winkels gaan doen met hun voorraad bij een verbod?