Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik rijd 63 jaar motor en heb er veel gehad en heb er nu vier, twee Supermagna's, een 67 jaar oude Norton en een 69 jaar oude NSU Max.Kun je dit toelichten? Puur uit nieuwsgierigheid hoor, wat zijn jouw ervaringen?
Als je weet hoe het moet kun je met een cruiser ook gooien en smijten.In mijn ervaring sturen ze gewoon traag en is de hellingshoek heel beperkt waardoor bochten nemen altijd wat lastiger is.
Ook zijn de balhoofdhoeken heel lang dus kantelt hij op lage snelheid ineens door het kantelpunt bij flink aan het stuur draaien (Intruder 800 best last van). Daarbij doorgaans bovengemiddeld flex in het frame wat het allemaal wat zoekerig maakt.
Het zijn echt rechtuit motoren. Niet erg als dat je smaak is, maar wel iets om rekening mee te houden.
Het is ook niet onmogelijk, maar het is gewoon allemaal wat lastiger.Als je weet hoe het moet kun je met een cruiser ook gooien en smijten.
Laat die andere uitlaten maar lekker in de jaren '90 samen met de piratenbandanas en leren bodywarmers. Ik zou graag op dijkwegen willen blijven rijden alstublieft dankuwel.
Als de cruiserrijders toch al niet over die wegen rijden, hoe kan het dan hun schuld zijn dat ze afgesloten worden?In een exponentieel stijgend tempo gaan er mooie rijderswegen dicht voor motorrijders en wij gaan gaten lopen boren in de uitlaat
Dat cruiser rijders weinig met bochtige dijkwegen hebben was al bekend maar jij moet er wel echt een hekel aan hebben.
In mijn ervaring sturen ze gewoon traag en is de hellingshoek heel beperkt waardoor bochten nemen altijd wat lastiger is.
Ook zijn de balhoofdhoeken heel lang dus kantelt hij op lage snelheid ineens door het kantelpunt bij flink aan het stuur draaien (Intruder 800 best last van). Daarbij doorgaans bovengemiddeld flex in het frame wat het allemaal wat zoekerig maakt.
Het zijn echt rechtuit motoren. Niet erg als dat je smaak is, maar wel iets om rekening mee te houden.
Goeie tips tot dusverre, evenals de zaken waar je rekening mee moet houden. Laat ze vooral blijven komen
Eerlijkheidshalve - ik ben niet een bijster 'sportieve' coureur. Ben er niet op uit om hoge snelheden op te zoeken, deed ik in die tien jaar met m'n B-rijbewijs ook al niet. Voornamelijk de intentie om gewoon lekker rond te toeren en niet per sé op snelwegen te rijden als dat niet hoeft.
Vanzelfsprekend wel de intentie om ook verschillende soorten alsnog te proberen. Cruisers zouden op dit moment de voorkeur hebben, al vind ik een motorfiets zoals de Kawasaki W800 ook erg interessant. Kan niet anders zeggen dat ik toch ook wel oog heb voor het idee dat je qua looks een retro/vintage stijl motor rijd met de moderne snufjes van nu. Qua looks lijkt die specifieke motor ook wel op het modelletje waar m'n vader vroeger op reed: 'n Honda CB750 F1.
Verdorie, ik word steeds enthousiaster van motorrijden
Dat is met de Intruders natuurlijk ook wel zo. De 800 en de 1400 zit ik als levende gemiddelde van de Nederlandse man opgevouwen op.Je noemt een W800, erg leuke moderne retromotoren, maar houd er rekening dat ze relatief erg klein uitvallen, dus als je zelf wat groter bent zit het krap.
TS noemt de M800, die zit denk ik wel wat ruimer dan de oudere VS serie. De VS intruders zijn inderdaad vrij compact, maar met een paar high-waysteps kon ik er prima op zitten (1,83m). Maar mijn lengte is wel een beetje de grens denk ik.Dat is met de Intruders natuurlijk ook wel zo. De 800 en de 1400 zit ik als levende gemiddelde van de Nederlandse man opgevouwen op.
Toen ik de Dragstar nog had heb ik er een paar Cobra Lo-Boy Shotguns onder gehangen. Die had ik tweede hands van een mede Dragstar rijder overgenomen. Net of er een helicopter voorbij komt. Ik ben kind genoeg gebleven om dat een tijdje leuk gevonden te hebben. Maar toen het nieuwtje eraf was ging het me eerlijk gezegd irriteren. Ik heb ze er zo ongeveer na een half jaar weer afgehaald en verkocht. Ze zijn nog wel te koop (zeker in de US, maar dat kost een vermogen aan verzendkosten). Ik vraag me wel af of het nog raadzaam is. Zou me niets verbazen als ze binnen afzienbare tijd verboden zouden worden. Daarnaast is het mogelijk dat de carburateurs opnieuw moeten worden afgesteld. Ik zou er niet aan beginnen. Maar da's mijn mening. Wat dat sturen betreft toch ook een opmerkinkje mijnerzijds. Ik rij heel graag en vaak op bochtige dijkwegen met mijn VN1600. We zijn vorige week terug van 14 dagen criss-cross toeren door de Ardeche, Drome en Gard. Heeeel bochtig! Een cruiser gaat prima in de bochten. Kwestie van gewoon lekker rustig cruisenIk had in eerste instantie al de intentie om voor een VN800 te gaan, maar met het verduidelijkte onderscheid tussen sportmotor cc's en cruiser cc's ben ik al wel meer zeker van mijn zaak. Het liefste eentje die zo origineel mogelijk is zoals 'ie op de flyer stond - hooguit een andere uitlaat eronder knallen (á la Vance & Hines of een Cobra).
Tegenwoordig heb ik het idee dat een andere uitlaatsysteem voor een dergelijke motor toch wel heel moeilijk te krijgen zijn. Beeld ik mij dit wellicht verkeerd in?
Is al verboden, al jaren.Toen ik de Dragstar nog had heb ik er een paar Cobra Lo-Boy Shotguns onder gehangen. Die had ik tweede hands van een mede Dragstar rijder overgenomen. Net of er een helicopter voorbij komt. Ik ben kind genoeg gebleven om dat een tijdje leuk gevonden te hebben. Maar toen het nieuwtje eraf was ging het me eerlijk gezegd irriteren. Ik heb ze er zo ongeveer na een half jaar weer afgehaald en verkocht. Ze zijn nog wel te koop (zeker in de US, maar dat kost een vermogen aan verzendkosten). Ik vraag me wel af of het nog raadzaam is. Zou me niets verbazen als ze binnen afzienbare tijd verboden zouden worden. Daarnaast is het mogelijk dat de carburateurs opnieuw moeten worden afgesteld. Ik zou er niet aan beginnen. Maar da's mijn mening. Wat dat sturen betreft toch ook een opmerkinkje mijnerzijds. Ik rij heel graag en vaak op bochtige dijkwegen met mijn VN1600. We zijn vorige week terug van 14 dagen criss-cross toeren door de Ardeche, Drome en Gard. Heeeel bochtig! Een cruiser gaat prima in de bochten. Kwestie van gewoon lekker rustig cruisen
Met de juiste demper/ db killer er in is zo’n VN800 amper luider maar de lage tonen komen wel beter tot hun recht.Ik had in eerste instantie al de intentie om voor een VN800 te gaan, maar met het verduidelijkte onderscheid tussen sportmotor cc's en cruiser cc's ben ik al wel meer zeker van mijn zaak. Het liefste eentje die zo origineel mogelijk is zoals 'ie op de flyer stond - hooguit een andere uitlaat eronder knallen (á la Vance & Hines of een Cobra).
Geen idee maar een fatsoenlijke zaak zal je vast kunnen helpen.Tegenwoordig heb ik het idee dat een andere uitlaatsysteem voor een dergelijke motor toch wel heel moeilijk te krijgen zijn. Beeld ik mij dit wellicht verkeerd in?
Klopt! Heeft misschien ook net ff wat meer 'punch', qua geluid ook niet verkeerd . Keek ook nog even naar een VTX1300, ook érg interessant maar wellicht nog wat aan de hoge kant.Intruder vs800 had ik (1.78) met forward controls, toen was de zit perfect, maar voor langere mensen weet ik het niet. Ik denk sowieso dat de cruisers in die tijd gemaakt werden voor kortere mensen..
Ik heb SilverTail KO2 onder mijn Kawa vn900 classic hangen. Heerlijke sound, wat dieper, niet per se heel veel luider en… legaal.
Op de vs800 destijds ook Laser half open uitlaten gehad, op de snelweg niet te doen (herrie) en heel schel geluid. Snel ook weer verkocht.
Weet niet wat je budget is, maar kijk ook eens naar een Kawasaki vn900 classic uit de vroegere bouwjaren (mocht je dit mooi vinden). Injectie, net wat ruimer/groter en rijdt gemakkelijk. Betrouwbare techniek en klinkt ook nog eens leuk.
Het gaat al vrij "snel" in het huidige verkeer.Als je weet hoe het moet kun je met een cruiser ook gooien en smijten.
Het gaat al vrij "snel" in het huidige verkeer.
Maar voor gooien en smijten op een beetje niveau en veiligheid is de grondspeling om te huilen.
Over de vering en banden heb ik het maar niet.
En met 175 km/u de oprit van de A4 op stuiter je van het zadeltje onder hellingshoek
Ik adviseer dan ook zijwieltjes voordat uitlaten, stepjes en schakelpookjes of het rempedaal de grond raken.
Dat zal vast allemaal niet de bedoeling zijn.
Dan moet je ook een hele andere motor kopen.