Echte "Barnfind" 3X Suzuki GT 750

Bulletsmith

MF veteraan
8 jan 2006
2.047
1.633
Vlakbij Groningen
Bij deze het topic waar ik al een klein tipje van sluier had gegeven in het Suzuki tweetakt topic.
Vandaag alles in een bus geladen en mee naar het noorden toe genomen.
Ook direct maar wat foto's want de meesten van jullie zijn nogal visueel ingesteld ;)
Zoals het daar stond:

12493.jpg

12494.jpg

12495.jpg

12497.jpg

12500.jpg

12509.jpg

12514.jpg


In de bus. VW Crafter dus best wel ruimte dachten we..

12993.jpg

12997.jpg

12998.jpg

Konden wel de hoogte nog in maar de laadvloer stond echt vol..

Alles weer uit de bus.

12999.jpg

13000.jpg

13001.jpg

13002.jpg


Al met al dus ook behoorlijk wat onderdelen erbij, waar we natuurlijk ook wel wat mee kunnen.
Ze zijn absoluut alle drie niet in goede staat maar zeker de moeite waard.
 
Dat is een mooie collectie die je hebt opgehaald. Wat zijn je plannen hiermee? Rijdend maken? Restaureren? ...?
Zowiezo worden er twee weer rijdend, want die zijn nummer gelijk.
De andere word ook weer rijdend, en komt eventueel in de verkoop.
Proberen ze wel zoveel mogelijk patina weer op te bouwen, technisch wel goed maar de optische staat hoeft geen concours staat te zijn.
 
Gaaf! Wie droomt niet van zo'n schuurvonst. Je zal vast met een grote glimlach nar huis zijn gereden na het inladen. Ik ga de vorderingen volgen! :Y
 
Geweldige machines en voor mij (ook) jeugdsentiment!

Kocht zelf in 1976 bij Het Motorpaleis in Rotterdam eenzelfde nieuwe GT750 "waterkoker" met dubbele schijf voor, kostte toen 5.999 gulden. Jaren met plezier op gereden! In die jaren ook veel verhitte discussies gevoerd tussen de voor- en tegenstanders van 2takt versus 4takt, o.a. bij Florencia in Den Haag waar toen dagelijks veel motorrijders kwamen (voor degenen in die omgeving welbekend), heerlijk.

Ik schrijf zelf hobbymatig voor een blad over oldtimers, zowel auto's als motoren. Paar jaar geleden een artikel geschreven over de Suzuki T & GT Liefhebbersclub Nederland, waar men deze machines koestert. Men helpt elkaar ook waar mogelijk aan onderdelen, tips etc. Leek me goed om dit hier even te melden voor de mensen die (gaan) restaureren. Mooi werk, veel succes en ik ga het zeker volgen!
 
Vroeg ook niet naar prijzen .
Maar` je kunt weer even vooruit .. Gut o gut waar begin je aan ... (maar ja `de ene gek restaureert tractoren,
en de ander ouwe tweetakten);)
Ouwe 2takt levert gemiddeld meer op als die gerestaureerd is op een enkele uitzondering na,
ook is 2takten opknappen heel wat minder zwaar werk.:Y
 
Ouwe 2takt levert gemiddeld meer op als die gerestaureerd is op een enkele uitzondering na,
ook is 2takten opknappen heel wat minder zwaar werk.:Y
Ik moet zelf geen gerestaureerde krengen , ik heb 10 keer liever nette originele staat verkerende machine`s met iets patina .
 
Ik moet zelf geen gerestaureerde krengen , ik heb 10 keer liever nette originele staat verkerende machine`s met iets patina .
Tja,wie niet🥴,maar soms moet je wel als het patina en/of motorisch te ver heen is:Y;)
Gerestaureerd is overigens niks mis mee als het goed gedaan is en niet half,ik heb een gerestaureerde gehad ,die
was door de voorzitter van de Suzuki 2takt club gerestaureerd,dus goed gedaan,er zaten rekeningen bij ,
totaal voor 4800,- euries.
 
Laatst bewerkt:
De blokken uit elkaar.
20220505_151825.jpg

20220505_171953.jpg
20220505_151809.jpg

Van het blok met de kapotte zuiger was dus een stukje zuigerveer door het Carter naar buiten gekomen, is inmiddels al weer dicht gelast.
20220510_194230.jpg

Het andere blok ziet er netjes uit .
Dus de interne delen daarvan kunnen weer in de originele carters.
 
Zou je nu je ze toch zo ver uit elkaar hebt niet de krukas laten reviseren ivm een eventueel lekkende krukaskeerring.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Dat gebeurt zowiezo.
De keerringen vertrouw ik na ruim 45 jaar echt niet meer.
Drijfstangen en lagers zien er goed uit.
Weer een klusje voor de krukas doctor. ;)
Krukassen van die gt's zijn ook lompsterk volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan