DX.com meuk

Greenhopper

Die hard MF'er
4 sep 2012
710
0
Nijmegen
Led H4 lampen besteld via DX.com

Ik ze heb gister in mijn koplamp gedaan. Ik heb foto's met het resultaat erbij geplaats.


Normale H4 lamp

10868144_893831717316770_1456020207993839513_n.jpg


H4 Ledlamp normaal licht.

10678744_893831720650103_1379038667078185315_n.jpg


H4 led groot licht.

10270539_893831787316763_4572562438899605864_n.jpg


Dit is de lamp die ik heb gekocht

Marsing high power H4 30W 2300LM 6000K wit licht 3030 LED auto mist / head light (12V / 2 stuks)
 
Laatst bewerkt:
Als ik eerlijk ben, vind ik het niet een verbetering.
De stoep is beter verlicht, de muur niet. Hoe verder weg, hoe zwakker het licht.
Iets waar ik binnen ook al achter was. Geef mij maar ouderwetse lampjes.
 
word de oogschade vergoed? 30w led geeft ongeveer evenveel licht als een 300w halogeen lamp
 
Ik moet de lamp nog iets naar beneden laten schijnen of iets omhoog. Ik moet ook nog afwachten. Ben nog niet de tuin uit geweest.

Ik denk niet dat mijn verzekering oogschade dekt. '(
 
Laatst bewerkt:
beneden klein stukje maar :X vanaf de koplamp 10-20%? zakken. op 5m afstand.
 
word de oogschade vergoed? 30w led geeft ongeveer evenveel licht als een 300w halogeen lamp

Het gaat mij er eerder om wat is de lichtopbrengst op bijvoorbeeld 40 meter ten opzichte van oude lampen.
In dat opzicht wint LED het nog niet altijd, ookal komt het er wel aan. Tot die tijd blijf ik ouderwets.
 
waarom is het dan meuk. als je de lichtbron op een ander punt zet (gloeidraad dit in het midden led niet) wordt het lichtbeeld verkloot omdat de spiegel daar niet voor gemaakt is. en omdat een led in een heel andere richting straalt (led is een krappe bundel gloeidraad straalt rondom met een gedeeltelijke afscherming) wordt het lichtbeeld nog verder verkloot. dat gaat bij elke ledlamp een probleem zijn zolang de spiegel niet is aangepast aan de nieuwe lichtbron. dat heeft niks te maken met de gene die je die lamp verkocht heeft of de gene die hem produceerde. dat heeft te maken met natuurkunde.
 
Nu mag je spanninngsregelaar c.a. 100 Watt extra omzetten in warmte. Laten we hopen dat DXcom die ook verkoopt...

....Met LED's...
 
Je hebt uitgelegd hoe het zit met een normale ouderwetse lamp en hoe het met led zit.
Hoe zit het dan met Xenon meneer de natuurkundige ? :)
waarom is het dan meuk. als je de lichtbron op een ander punt zet (gloeidraad dit in het midden led niet) wordt het lichtbeeld verkloot omdat de spiegel daar niet voor gemaakt is. en omdat een led in een heel andere richting straalt (led is een krappe bundel gloeidraad straalt rondom met een gedeeltelijke afscherming) wordt het lichtbeeld nog verder verkloot. dat gaat bij elke ledlamp een probleem zijn zolang de spiegel niet is aangepast aan de nieuwe lichtbron. dat heeft niks te maken met de gene die je die lamp verkocht heeft of de gene die hem produceerde. dat heeft te maken met natuurkunde.
 
Laatst bewerkt:
Das ook iets om over na te denken. Als ik er een nodig heb dan zal ik pas gaan kijken.

Nu mag je spanninngsregelaar c.a. 100 Watt extra omzetten in warmte. Laten we hopen dat DXcom die ook verkoopt...

....Met LED's...
 
Laatst bewerkt:
Je hebt uitgelegd hoe het zit met een normale ouderwetse lamp en hoe het met led zit.
Hoe zit het dan met Xenon meneer de natuurkundige ? :)
ook Xenon lampen verkloten het licht beeld ook al kan het lichtpunt redelijk op de goede plek komen het heeft een heel ander model (punt in plaats van een draad) waardoor het licht ook anders op je spiegel schijnt. en net als bij led kan je er in het buitenland forse bekeuringen voor krijgen. bijkomend nadeel is dat door de hoge UV belasting de spiegel ook nog eens heel snel dof kan worden zeker bij die moderne kunststof spiegels.
 
bijkomend nadeel is dat door de hoge UV belasting de spiegel ook nog eens heel snel dof kan worden zeker bij die moderne kunststof spiegels.

wat weer geen probleem is, aangezien die led voornamelijk naar voren schijnt en niet tegen de spiegel :+
 
overigens heb ik een soortelijke lamp er in zitten bij wijze van experiment en ben er niet tevreden over.
Ik heb hem als grootlicht er nu bij staan en dan zo ingeregeld dat die het dimlicht ondersteund. Anders hou je geen licht over (behalve strooilicht). Nee ik heb nu dus ook even geen groot licht :(
 
Ik dacht juist hoe minder je de spanningsregelaar belast hoe minder warm hij word. Als hij zwaarder belast word dan zou hij toch warmer moeten worden??

Of zeg ik nu iets doms??
Zeg het maar vast. Ik ben niet blond :)


je hebt wel een domme spanningsregelaar als dat zo is, maar het zal vast wel waar zijn
 
Een beetje meer strooilicht......man jij gaat telkens mensen tegenkomen die jou met grootlicht gaan seinen. De hele essentie van je reflector is buitenspel gezet.
Doe maar snel je halogeen lampje terug in de halogeenarmatuur.
 
Als je de lamp instelt zoals een halogeen heb je achterlijk veel strooilicht. Als je hem zo instelt dat ie dimlicht ondersteunt ben je dat voor een heel groot deel kwijt. Alleen heb je dan geen zak meer aan je groot licht. Dan heb je eigenlijk een foglight, precies waar deze lampen wel voor mogen worden gebruikt.

Het gaat, zeker voor oudere motoren, heel moeilijk worden om een goede vervanger zijn voor halvofgeen licht.

Een goede vervangingsledlamp zet vlgs mij de spiegel buiten werking door een goede lens die het licht naar voren bundelt en strooilicht afkapt. Die zullen er vast zijn maar niet voor het geld waar ik mijn lampie heb gekocht. Ik heb wel een paar interessante mogelijkheden gezien maar vind bedragen rond de 100 euro toch net ff te hoog om te experimenteren.
 
Ik heb deze bij mij eerop zitten.
F26588564.jpg


Ik zat te denken om dit er mee te doen. Heb je een lens en dan heb je ook geen strooilicht meer.

44660d1319397106-er6n-knock-off-lsl-urban-headlight-w-hid-projector-retrofit-dsc_0005.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan