Draag jij wel/niet geel hesje op de motor?

Geel hesje op de motor:

• JA, moeten ze verplicht stellen

Stemmen: 5 1,1%
  • JA, geeft me een veiliger gevoel

Stemmen: 63 13,6%
  • JA, geeft Neerlands wegen weer wat kleur

Stemmen: 8 1,7%
  • JA, andere reden

Stemmen: 15 3,2%
  • NEE, wat een onzin zeg

Stemmen: 50 10,8%
  • NEE, verplichte verlichting is al meer dan genoeg

Stemmen: 14 3,0%
  • NEE, die koekblikkers moeten gewoon beter uit hun doppen kij

Stemmen: 226 48,9%
  • NEE, andere reden

Stemmen: 81 17,5%

• Totaal aantal stemmers
    462
Op het moment nog geen hesje,
maar als we weer naar wintertijd gaan, dan komt het hesje weer uit de kast.
Overigens met opdruk: "Ik ben een echte motorrijder!" *D

Als de klok verzet zijn dan stallen namelijk alle posers hem weer in de woonkamer, vanaf dan ook weer heel enthousiast groeten, want dan zijn alleen de echten nog op de weg! :}
Zal die plof der ook wel fraai uitzien na de laatste 2 winters.....heb 20 jaar lang het kalendertje helemaal rond gereden maar voor mij hoeft het niet meer...dan maar geen echte meer B|

Zal nooit zo'n hesje dragen, tenzij ik het zelf wil. Ik wil niet dat zo iets opgedrongen wordt. Een motorrijder is zelf verantwoordelijk en moet en zal anticiperen!! Daarbij, wie wil er nu op een politieman lijken terwijl hij op zn motor rijdt.....
We moeten al veel te veel met elkaar in dit kleine bureaucratisch kikkerlandje.
Weg met alle Europese dwingeland en "beter weten" politiek..

Laatst bewerkt:
Op het moment nog geen hesje,
maar als we weer naar wintertijd gaan, dan komt het hesje weer uit de kast.
Overigens met opdruk: "Ik ben een echte motorrijder!" *D

Als de klok verzet zijn dan stallen namelijk alle posers hem weer in de woonkamer, vanaf dan ook weer heel enthousiast groeten, want dan zijn alleen de echten nog op de weg! :}

Tja ik ben zo'n poser :Y en ik aai mijn motor ook nog, heb een mooie fiets en pak ga het niet verknallen door zo'n hesje. :P

Hesjes geven een vals gevoel van veiligheid, je kan beter je rijstijl per situatie aanpassen, gezien de meeste automobilisten drukker bezig zijn met andere dingen dan auto rijden.
8-)

Tja ik ben zo'n poser :Y en ik aai mijn motor ook nog, heb een mooie fiets en pak ga het niet verknallen door zo'n hesje. :P

Hesjes geven een vals gevoel van veiligheid, je kan beter je rijstijl per situatie aanpassen, gezien de meeste automobilisten drukker bezig zijn met andere dingen dan auto rijden.
8-)
En toch, iedereen die dit soort reacties geeft lijkt er van uit te gaan dat je altijd alles zelf in de hand hebt. Tuurlijk, je rijstijl aanpassen helpt, maar is niet zaligmakend. Er bestaat nog steeds een kans op een ongeluk en die kans verklein je (een beetje?) door een hesje te dragen.

Dat het niet je smaak is, tja, daar kunnen we niet over twisten.

En toch, iedereen die dit soort reacties geeft lijkt er van uit te gaan dat je altijd alles zelf in de hand hebt. Tuurlijk, je rijstijl aanpassen helpt, maar is niet zaligmakend. Er bestaat nog steeds een kans op een ongeluk en die kans verklein je (een beetje?) door een hesje te dragen.

In de praktijk zie ik het merendeel van de hesjesdragers zich met hun rijgedrag juist onzichtbaar maken tussen het overige verkeer. Blijkbaar denkend dat ze goed bezig zijn want ze hebben immers een hesje aan. Als ze nou eerst eens aan hun plaats op de weg gaan letten en daarbij ook nog eens een hesje aan hebben, dan zou je mij niet over hesjes horen zeuren.

Dees morgen (met auto) gietende regen, donker, een miljard autolampen langs alle kanten ..
Maar in men perifeer zicht vallen de fietsers met fluojas echt wel op itt deze helemaal in het zwart gekleed. De donkere zie je pas als je er effectief naar kijkt, de fluootjes zijn een lichte vlek in de donkere achtergrond. Als dat zo is voor fietsers, dan ook voor motorrijders.
Langs voor of achter bekeken maakt ene fluo niets uit, van opzij en in je perifeer zicht daarentegen ...
[me="Wullebolle"]doet net als ZeeSchors ierboven verklaart.[/me]

tja, als je niet echt zeker bent van je eigen mannelijkheid/geaardheid, dan kan je het inderdaad beter niet aantrekken :')

_O-
Ik kan wel zeggen dat ik hem wel tegen je voorhoofd aan leg, maar dat verward nog meer he _O-

In de praktijk zie ik het merendeel van de hesjesdragers zich met hun rijgedrag juist onzichtbaar maken tussen het overige verkeer. Blijkbaar denkend dat ze goed bezig zijn want ze hebben immers een hesje aan. Als ze nou eerst eens aan hun plaats op de weg gaan letten en daarbij ook nog eens een hesje aan hebben, dan zou je mij niet over hesjes horen zeuren.

Wat een bullshit.
ik rijd soms met hesje, maar dan rijd ik echt niet anders dan zonder, hoor.

Nou slechter zal je er niet van worden. Ik heb er wel 1 (cheap ding met een slechte pasvorm) die ligt onder mn zadel maar komt daar eigenlijk nooit vandaan. 1x toen iemand anders pech had en e op de vluchtstrook stonden, en een paar keer bij mist. In de mist valt die koplamp uit begin 90er jaren toch wel erg tegen vergeleken met nieuwere voertuigen.

Bij goed weer vind ik het wel een beetje overdreven.

Ik heb eerder, in 2008 of zo, gepost dat ik niet met een fluogeel hesje ga rijden. En dat doe ik nog steeds niet. Ik heb nu een fluogele helm en een fluogele regenjas. En ik merk inderdaad dat die combinatie plus mijn grote zwarte GS er wel voor zorgen dat linksplakkers eerder aan de kant gaan, ik meer ruimte krijg in de file, en dat ik zelfs op éénbaanswegen ruimte krijg om erlangs te piepen.

En ik merk ook dat dat minder is als ik alleen mijn fluogele helm draag.

Of ik ook veiliger ben, dat weet ik niet, want ik rij altijd al op zo'n manier dat ik wordt gezien, maar de gele jas/gele helm combinatie doet de automobilisten toch genoeg verwarren dat ze het zekere voor het onzekere nemen en mij de weg niet belemmeren.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Maar dat is precies mijn punt, het is niet of/of het is en/en. Je rijstijl aanpassen heeft een grote impact op je veiligheid, vervolgens ook nog het hesje dragen heeft nog wat extra effect.

Toegegeven, de mensen zonder hesje die defensief rijden lopen minder risico dan degenen met hesje die agressief rijden... maar daar heb ik het ook niet over.

Ik blijf erbij: Een hesje is weinig moeite voor dat beetje extra zichtbaarheid.

Nou geef ik direct toe, ik draag het hesje alleen bij woon/werk, voor de recreatieve ritjes vind ik het ook onnodig, dus ik ben geen purist mbt mijn eigen mening ;) Ook bij recreatieve ritjes loop je risico.

zo het niet zo kunnen zijn dat zo'n beetje alle motorrijders dat doen, alleen dat de hesjes jouw meer opvallen? O-) (doel bereikt toch)

Laatst bewerkt:
Niet cool, maar ach een gegeven ( gewonnen ) paard ( helm ) kijk je niet in de bek ( op de kleur )

Alhoewel...

Ik moet wel zeggen dat ik het vermakelijk vind om als ik in een woonwijk rijd, allemaal scooterjeugd angstig achter om zie kijken en smalle steegjes in zie vluchten.

Laatst bewerkt:
Dus omdat jij het niet doet, is zijn stelling bullshit :?.. op de politie lijken is ook cool he :X

dat is in ieder geval iets waar je niet bang voor hoeft te zijn, dat iemand je cool vindt :+

maar goed, daar ben ik ook geen motor voor gaan rijden O-) :P

[me="Nick Name"]heeft ook een paar jaar in een paardrijbroek gelopen, scoor je ook geen punten mee hoor :+ _O-[/me]

Laatst bewerkt:
Als het motorrijden om het "cool" gehalte ging, zou ik meteen stoppen.. :r

Ik zie liever een oude vette aan elkaar gebakte Ariel of BSA rondrijden met idem motorrijder er op
dan zo'n blitskikker met een "bike" van 20.000 euro en "gear" van 5000 euro die meer op het terras zit in z'n motorpak dan daadwerkelijk op de motor :N

Laatst bewerkt:
:^ Maar dan wel zonder politiehelm, want daar word ik nerveus van... moet ik weer van het gas af, laten passeren... :z

Terug
Bovenaan Onderaan