Draad carterplug hercules k125

danielsan83

Rookie
15 jan 2017
10
0
De draad van mijn carter is op.Dit is echter geen metrische draad maar zeer fijne .... waar vind ik een tap of helicoil om nieuwe fijne draad te tappen in mij alluminium carter.
Greetz
full
 
Heeft de bout een diameter van 1/4"?

Ik vermoed dat het een bepaalde spoed is die bij bouten van 1/4" voor komt (maar ik zit niet zo in de inch-maten)





Oplossingsgericht: mooie kans om er metrische draad in te tappen en een metrische aftapbout te plaatsen.
 
Ik denk dat het weldegelijk metrisch is maar metrisch fijn.
Een bougie heeft idd vaak ook fijne draad en is ook gemaakt voor afdichting.
Als noodoplossing kun je met een bougie in je carter toch nog thuis komen.
 
Om te beginnen, wat is de diameter van de schroefdraad?
En daarnaast wat is de spoed? Begin eens met een M8 boutje er tegenaan houden, is dat dezelfde spoed? 1,25?
Met welke normale boutmaat komt de spoed overeen?
 
Uit de schroefdraadmal op de foto steekt een blad met daarop "26 G", dat lijkt me niet een aanduiding van een metrische maat, daar heb ik mijn antwoord op gebaseerd.


Aan de hand van de antwoorden hierboven denk ik dat TS niet goed gemeten heeft en dat het idd een fijn metrische draad is
 
Sleep het spul indien mogelijk naar een goede motorzaak of motorenrevisie bedrijf,die zullen je wel kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Het zou dus fijne metrische draad zijn
Op die schroefdraadmeter staat Withworth, je meet dus 26 gangen per inch. Dat lijkt me niet logisch voor een Hercules.
Als ik 25,4 deel door 26 kom ik op 0,976mm Dus een spoed van 1mm lijkt me heel, heel, heel erg waarschijnlijk. Hou er eens een M6 boutje tegenaan?
Om te beginnen, wat is de diameter van de schroefdraad?
En daarnaast wat is de spoed? Begin eens met een M8 boutje er tegenaan houden, is dat dezelfde spoed? 1,25?
Met welke normale boutmaat komt de spoed overeen?
En tot welke conclusie kom je dan?
Is er niet iemand met een tapsetje in zijn buurt die TS kan helpen??
Misschien wel, als dat in het profiel van de TS zou staan, nu woont hij tussen Delfzijl en Heerlen, maar misschien ook in Zierikzee.
 
Laatst bewerkt:
Van een Duits forum:
Von Sachs gab es offiziell ein Reparatursatz, bestehend aus einer Ablassschraube M12x1 (Original M10x1). So ein Teil kann man jedoch auch ganz normal im KFZ-Handel kaufen.
Extrem wichtig ist es, dass das Gewinde absolut senkrecht auf der Dichtfläche geschnitten wird, sonst hält die Schraube später nicht dicht. Dazu habe ich folgende Vorrichtung erdacht:
 
Terug
Bovenaan Onderaan