Dolle imbus

25 okt 2020
120
185
Deze pennen van de remblokken zitten er dolgedraaid in bij allebei de klauwen, werkt hier zon links draaiend tap ding ? Het liefst splits ik de klauwen nog niet.
Iemand tips ?
IMG_3893.jpeg
 
Kwam hij uiteindelijk mee met boren of met de tap?
Ik heb zowel linkse boren als tappen.
Met de tap kwam het restant van de bout eruit.
Bij mij stond op het setje linkse tappen welke boor je moet gebruiken (werden er ook bij geleverd).
Dus gewoon met de boor die bij de tap hoort boren en dan de tap er in draaien.
Iedereen zal zijn eigen mening/ervaringen hebben maar ik draai altijd een zo'n groot mogelijke tap erin zodat je het meeste vlees heb om grip op te krijgen.
 
ik heb het zelfde aan de hand gehad met twee bouten van mijn rem schijf . ik hat al de inbus sleuters gebruikt en een voor een draaiden ze door .
toen ben ik maar een goede dop gaan kopen en die paste perfeckt in de andre inbus schroeven . de andre heb ik een geleuf in gezaagd en met klopschroevendraaieger los geklopt . heb 3 nieuwe inbusschroeven bestelt bij Honda verdeler en koste me 9 euro + de juiste dop 15 euro . hoplijk heb je er iets aan .
 
Update : klauwen gesplitst en geprobeerd met griptang en bankschroef geen resultaat. Ook niet met warm stoken. Toen uitgeboord bij 1 klauw scheef geboord en bij de andere brak de linkse tap. Resultaat 2 tweedehands klauwen besteld die deze week binnen komen :+
Sommige dingen willen inderdaad nooit meer los......
 
Ik heb zo'n vastzittende pen bij mijn vorige fiets los gekregen door er in het midden (dus tussen de helften van de klauw een gaatje in de boren. Daar kon ik een vervolgens een imbussleuteltje met lange arm in steken, vervolgens een torx-bitje in de kop geslagen en dan van twee kanten kracht zetten, dus zowel op de kop als in het midden van de pen met die imbussleutel.

Uiteraard moest de pen daarna vervangen worden, maar de klauw is nooit van de fiets geweest.
 
Ben er wel klaar mee ook, lekker beunen jongens, nergens naar luisteren... mij zie je hier niet meer

:W
Ok ajuus en doei ....fijne dag verder.
Meer oerstom, dat ze hun eigen zooi naar de tering helpen vind ik wel prima maar dan besteed ik mijn tijd liever aan een ander die wl geholpen wil worden
Je zou toch weg gaan..hé je bent er dus nog.
Pleur op joh, mafkees
Blijkbaar zit het je erg hoog.
Stel je niet aan joh...
Schelden slaat nergens op.
En anders een tip @Rob RD als mensen niet doen wat jij schrijft hoef je niet kwaad te worden en te schelden.
Tel tot 100 en relax.

Topic starter succes ermee en laat sommigen maar uitrazen met kwaad worden en gescheld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan