Dnepr MT9

IndianScout

Tot ziens , klimaat freaks !
11 mei 2011
2.272
2.154
Hallo
Sinds vorige week een Dnepr MT9 gekocht
Wat een geweldig ding , is bijna een keer zo groot als mijn Husqvarna :P
650cc kopklepper ,
Ik weet dat 95% van het forum ze slechte motoren vind
Ze zijn inderdaad echt sleutel motoren . ik vind sleutelen bijna leuker dan rijden.
heb zelf ook wel aardig wat probleempjes verholpen
alleen 1 kant loopt de bougie zwart roet aan na zon 3 km
(carbs zijn niet goed volgens mij)

foto's :


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

}) }) (bestaat OBT nog ? )
 
Laatst bewerkt:
Prachtig apparaat om te zien, verder weet ik er niks van helaas.
 
boeit niet of het betrouwbaar is of niet, alle motoren van de meerderheid van de brikkengroep hier staan weleens stil...anders horen ze niet in dit forum. Ik vind hem enorm stoer in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
een mt9 is een hele mooie motor, de oudere kopkleppers hebben een betere basis dan d elatere, aan de klepdeksels te zien en de versn. bak heb je een ouder type.
Ik hoop het voor je.
Ik heb veeeeel dnepr ervaring. Schroom niet me te contacteren voor tips e.d.
is het frame nog recht?(geen zijspan-kromtrekking?)
heeft hij solo-gearing?>
 
waar heb je hem gekocht??

is een Dnepr frame met een Ural kopklepper erin gesleuteld.

maakt niet veel uit..past allemaal. :Y

mooie maschine. goede kleurstelling ook nog.
carbs reinigen en afstellen is zo gebeurt..
komt niet op een mm aan _O- _O-
zie dat ze de bobine ook al vervangen hebben door die van een eend :}

als je echt belangstelling hebt in het sleutelen kijk dan eens op de site van de UDCN.
daar zitten de rusliefhebbers en sleutelkoningen.. :Y :Y
 
Hey

Ik ben inderdaad al lid van UDCN (ben de enige onder de 20 volgens mij op dat forum), motor gekocht bij ene Busweiler
Sammie , ik heb werkelijk geen ide , weet niet waar je woont , ik wil best eens langskomen
Zodat je misschien ff kan zien wat het kan wezen , zal vanavond ff mijn carbs schoonmaken
bougies / doppen / kabels / onsteking afstellen (hoe?)


De motor is een geweldig ding , zal hem naast mijne andere motor zetten zodat je kan kijken hoe
groot dat ding wel niet is ,
Komen er ook nog oldtimer motor forum meetings ?
lijkt me leuk al dat oude spul :)


BTW ,
op 1 carb zit dikke benzine slang
de andere carb zit dunne benzine slang

Zou dat er mee te maken hebben ?
 
Laatst bewerkt:
Probleem gevonden ,
carb's verwisseld nu heeft andere cilinder het probleem
Dus ik denk dat ik toe ben aan nieuwe carbs , iemand ideeén?
Ik wil graag dit weekend rijden , dus wie heeft wat liggen / weet een betrouwbare site :) ?
 
Probleem gevonden ,
carb's verwisseld nu heeft andere cilinder het probleem
Dus ik denk dat ik toe ben aan nieuwe carbs , iemand ideeén?
Ik wil graag dit weekend rijden , dus wie heeft wat liggen / weet een betrouwbare site :) ?


wat ik zeg.... UDCN.nl op het forum daar zit veel expertise en knowhow.

onderdelen vliegen daar als broodjes van hot naar her :Y :Y

benzine leiding moet bijde zijden even dik zijn..
en "nieuwe" carbs??? je bent gek.. B|

uit elkaar halen en schoonmaken.. fluitje van een cent *O* :Y
ik vermoed een vervuilde sproeier :P })
 
En anders kan je er denk ik ook wel nieuwe sproeiers inzetten, plus nieuwe naalden. De carburateur zelf slijt natuurlijk niet of nauwelijks.
 
Waar haal je die info vandaan??

Sorry, maarre....

Misschien had ik de verkeerde smiley gekozen, het was lichtelijk sarcastisch bedoeld. :)

Maar zonder gekheid,
volgens mij werkt het met die dingen precies zo als met jawa's en trabantjes. Als je een beetje geluk hebt met de fabriekstoleranties en en de zwakke punten goed aanpakt/verbeterd kun je heel wat kilometers maken.

Mijn ervaring is dat je het spul met respect moet behandelen. Als je hard doortrapt of ruig rijdt gaat hij vanzelf tegensputteren en problemen geven.
Ik heb de trabant 1x kapot gehad, veel van geleerd, daarna 10 duizenden kilometers gemaakt.
 
En anders kan je er denk ik ook wel nieuwe sproeiers inzetten, plus nieuwe naalden. De carburateur zelf slijt natuurlijk niet of nauwelijks.
Wel hoor, op een gegeven moment kan de schuif kantelen in het huis. Been there, seen it.
Ik zou inderdaad investeren in echte carburateurs. Volgens de kenners gaat hij daar mooier en zuiniger van lopen. Ik zou uitgaan van japanse carburateurs. Dan koop je een blokje van 4 stuks voor een prikje.
 
Bedankt voor de info ,
Ik zet er inderdaad wat moderene carbs op .
de carbs die er nu op zitten zijn beide ultrashoon gereining'd
Geen sucsess ,


Maar ik heb ze nu uitmekaar liggen , nu zie ik dat 1 filter die IN de carb zit
gesoldeerd is , dom van me dat ik dat niet eerder zag , ik zal even
proberen zonder , dan is het een simpel probleem :P
 
Maak eerst is een foto van dat ding met een andere motor erbij :+

Zou zelf ook graag ooit nog is zo'n oude Rus willen hebben, zoiets moet je gewoon gehad hebben in je leven.... 8-)
 
het type carb wat je er nu op hebt zitten zijn niet gewelding, het type K65 (ook russisch) zijn beter... ik heb er destijds ook jikov's op gezet maar als je 2 mikuni's kan vinden...
heb je HET artikel bij tech-tips op de udcn site gelezen?
 
Niet nu :+

Heb er voorlopig de tijd en ruimte niet voor.

( maar we gaan het sleutel hok opnieuw inrichten :+ )

Misschien dat er over een jaar of 2 weer wat ruimte en tijd is :)

Die Rus gaat er zoiezo nog wel een komen, met of zonder gespan :P
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan