De Yamaha T-Max 500 !!

Weet iemand een betaalbare kuipruit verhoger/spoiler, de wind zit nu op een irritante manier rond mijn helmB|
 
Deze
 

Bijlagen

  • 20230419_164802.jpg
    20230419_164802.jpg
    122 KB · Weergaven: 15
Zag dit voorbij komen.
Weet iemand wat ik nodig heb,om zoiets te krijgen,en waar kan ik t krijgen
Wat zijn evt de kosten plus montage ervan.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230423-125613_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20230423-125613_Marktplaats.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 29
Wat raden jullie aan kwa rollen en merk.
Heb er nu nog orginele inzitten,maar zou graag bij de 110 wat minder toeren maken.
Dus dan ook zuiniger neem ik aan in gebruik.
Wil de tmax straks gebruiken woonwerk dus alles is meegenomen.
Rij nu gemiddeld 1 op 20 bj 2009
 
Wat raden jullie aan kwa rollen en merk.
Heb er nu nog orginele inzitten,maar zou graag bij de 110 wat minder toeren maken.
Dus dan ook zuiniger neem ik aan in gebruik.
Wil de tmax straks gebruiken woonwerk dus alles is meegenomen.
Rij nu gemiddeld 1 op 20 bj 2009
Hoi. Als je minder toeren wilt bij bv. 110km pu. zul je iets gram per gewichtje moeten verhogen. Zelf zou ik gewoon orgineel erin houden maar eventueel vernieuwen en cvt lekker schoon maken met als nodig is nieuwe snaar. Zelf reed ik J.Costa Pro, deze regelde de toerental bij constante snelheid zeer netjes en als nodig was bij volgas vol in de toeren (begrenzer).
Succes,
groetjes
Theemaks
 
Hoi. Als je minder toeren wilt bij bv. 110km pu. zul je iets gram per gewichtje moeten verhogen. Zelf zou ik gewoon orgineel erin houden maar eventueel vernieuwen en cvt lekker schoon maken met als nodig is nieuwe snaar. Zelf reed ik J.Costa Pro, deze regelde de toerental bij constante snelheid zeer netjes en als nodig was bij volgas vol in de toeren (begrenzer).
Succes,
groetjes
Theemaks
Bedankt voor de reactie erop.
Heeft nu 6000km op de teller.
Zijn de rollen dan versleten en de cvt vuil..
 
Ik heb mijn Tmax 500 uit 2009 nu een paar maanden en het is een fijn ding, snel genoeg op hoge snelheden en de top is 170 op de gps

Maar het optrekken vanaf 0 vind ik nogal traag tot de 80

Wat kan ik hier aan doen om het optrekken te verbeteren?

De bedoeling is wel dat de Tmax heel blijft en een hogere top hoef ik niet, maar optrekken vind ik te traag, auto's zijn vaak sneller

Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen :)
 
Ik heb mijn Tmax 500 uit 2009 nu een paar maanden en het is een fijn ding, snel genoeg op hoge snelheden en de top is 170 op de gps

Maar het optrekken vanaf 0 vind ik nogal traag tot de 80

Wat kan ik hier aan doen om het optrekken te verbeteren?

De bedoeling is wel dat de Tmax heel blijft en een hogere top hoef ik niet, maar optrekken vind ik te traag, auto's zijn vaak sneller

Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen :)
Malossi Polini of J Costa vario erop....gaat echt veel leuker zijn ! Een Malossi vario kost een kleine 200€ ...nog iemand zoeken die hem voor je kan plaatsen en rijden maar !
 
Ik heb mijn Tmax 500 uit 2009 nu een paar maanden en het is een fijn ding, snel genoeg op hoge snelheden en de top is 170 op de gps

Maar het optrekken vanaf 0 vind ik nogal traag tot de 80

Wat kan ik hier aan doen om het optrekken te verbeteren?

De bedoeling is wel dat de Tmax heel blijft en een hogere top hoef ik niet, maar optrekken vind ik te traag, auto's zijn vaak sneller

Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen :)
Ik heb geen Tmax 500 maar een simpele Beverly 300, en hoe bescheiden ook, die is echt wel heel vlot vanaf de start.
Een Tmax 500 zou zonder discussie nog een stuk sneller van start moeten gaan. Dus dat auto's vaak sneller gaan is niet normaal tenzij het BEV's zijn of Porsches of dergelijke, en dan nog.
Dat hij het op hoge snelheden goed doet bewijst dat de motor OK is dus het zal hem in de vario zitten.

Hij is van 2009 en je hebt hem enkele maanden.
Als je geen geschiedenis hebt van het onderhoud van je scooter zou ik beginnen met hem een degelijke onderhoudsbeurt te geven met af fabriek originele onderdelen in de vario.
 
Terug
Bovenaan Onderaan