De nieuwe Yamaha Xmax 300

Vind je de Honda ADV Forza beter dan de X-Max?

Het is de ADV 350, geen Forza. Ik vind hem er mooier uit zien dan de X-Max. Meer hoekig, dat ik heb ik ook met auto's. De Volvo 740 sedan vind ik de mooiste versie. Denk niet dat er veel kwaliteitsverschil zit tussen Yamaha en Honda.
 
De Pirelli's ken ik niet, Heidenau K66 (all weather) wel.. Die heb ik nu onder mijn BV350. Je hebt wel gelijk, ze geven iets meer vibratie en dat is wel ff wennen. Maar, ze zuigen je ook ongeveer vast op het wegdek 😊 zelf vind ik het wel een lekker bandje
De K66 vind ik zelf de beste bandjes onder alle omstandigheden, ik heb 2 paar geprobeerd op de x max, beide setjes te veel trillingen helaas. Ik denk dat het aan de stijfheid van de Yamaha ligt, de Honda SH300 en de Dylan hadden er nooit veel last van.
 
De K66 vind ik zelf de beste bandjes onder alle omstandigheden, ik heb 2 paar geprobeerd op de x max, beide setjes te veel trillingen helaas. Ik denk dat het aan de stijfheid van de Yamaha ligt, de Honda SH300 en de Dylan hadden er nooit veel last van.
Ja, daar heb je een punt.. Het zou inderdaad goed kunnen dat een band anders voelt onder onder verschillende type scooters.
 
Ik heb er nogal wat testverslagen en dergelijke op nagelezen en wat ik er uit concludeer is dat de City Grip 2 een stuk beter is op nat wegdek dan de gewone City Grip, en dat de Angels het droog en nat prima doen en goedkoper zijn, maar wel sneller slijten.
Ik moet binnenkort voor een nieuwe achterband gaan. Nu ligt er een gewone City Grip af fabriek op en ik ben van plan een City Grip 2 te laten monteren.
Ik ben benieuwd Peter.
 
Akra reeds verkocht. Nog iemand interesse in het sportwindscherm? (orgineel Yamaha)
IMG_3278.JPG
IMG_6596.JPG

Hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
 
NIet dat ik er interesse in heb, want geen XMAX 300, maar dat zal heel veel gescheeld hebben met herrie en turbulentie rond de helm, of niet?

Rij ook rond met het Yamaha sportscherm op mijn X Max en zoals je zegt: Geen turbulentie en herrie rond de helm... Met het originele scherm werd ik er bijna gek van.
 
Rij ook rond met het Yamaha sportscherm op mijn X Max en zoals je zegt: Geen turbulentie en herrie rond de helm... Met het originele scherm werd ik er bijna gek van.

Ik kreeg altijd naast gek te worden van het geluid, koppijn omdat je helm constant alle kanten op wordt gegooid.

Inderdaad, beter vol in de wind dan herrie en turbulentie.

Zo is het. En met de snelheden van de XMAX valt het allemaal ook wel mee. Boven de 140 km/u ga je er last van krijgen of op een winderige dag dan misschien vanaf 120 km/u.

Ik heb een hoger Puig scherm op staan en ook geen last van turbulente

Dat is ook een optie inderdaad. Dan kan zelfs je vizier open. :+
 
Ik kreeg altijd naast gek te worden van het geluid, koppijn omdat je helm constant alle kanten op wordt gegooid.



Zo is het. En met de snelheden van de XMAX valt het allemaal ook wel mee. Boven de 140 km/u ga je er last van krijgen of op een winderige dag dan misschien vanaf 120 km/u.



Dat is ook een optie inderdaad. Dan kan zelfs je vizier open. :+
Ik heb ook een hoog Puig scherm dat werkt prima, en heb ook handkappen gemonteerd. Afstanden rijden op de snelweg zijn geen enkel probleem.
 
Hoi Snipes, De Akra is reeds verkocht. (zie enkele posts terug).
Heb je interesse in het sportruitje? (zie foto's hierboven)
 
Rij ook rond met het Yamaha sportscherm op mijn X Max en zoals je zegt: Geen turbulentie en herrie rond de helm... Met het originele scherm werd ik er bijna gek van.
hu dat snap ik niet? de originele scherm bied toch meer bescherming tegen de wind ? waarom zou je dan meer geluid krijgen met de originele scherm ?
 
hu dat snap ik niet? de originele scherm bied toch meer bescherming tegen de wind ? waarom zou je dan meer geluid krijgen met de originele scherm ?
Met het originele scherm had ik enorm veel turbulentie op de helm. Met het sportscherm komt de turbulentie op je borst.... Zal er ook wel aan liggen hoe groot (of klein in mijn geval) je bent
Rij je met het originele scherm rond?? Demonteer het eens en rij eens zonder scherm, je zal direct snappen wat ik bedoel
 
Met het originele scherm had ik enorm veel turbulentie op de helm. Met het sportscherm komt de turbulentie op je borst.... Zal er ook wel aan liggen hoe groot (of klein in mijn geval) je bent
Rij je met het originele scherm rond?? Demonteer het eens en rij eens zonder scherm, je zal direct snappen wat ik bedoel
Dat klopt wel.
Met het standaard scherm op de Beverly zit mijn hoofd gewoon in de rijwind boven de turbulentie. Als ik wat naar beneden buig voel en hoor ik de turbulentie heel sterk toenemen.
Dus het heeft volgens mij inderdaad te maken met hoe groot je bent en tot waar je scherm komt.
 
Dat klopt wel.
Met het standaard scherm op de Beverly zit mijn hoofd gewoon in de rijwind boven de turbulentie. Als ik wat naar beneden buig voel en hoor ik de turbulentie heel sterk toenemen.
Dus het heeft volgens mij inderdaad te maken met hoe groot je bent en tot waar je scherm komt.
ben 170
 
Terug
Bovenaan Onderaan