De LC8 hoogpoten afwerkplek deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje.

Boven mijn voortandwiel (SMT 2010) zit een ijzeren stangetje. Ik vermoed dat de rechterkant daarvan aan het frame vast moet zitten, maar dat is bij mij niet zo. Weet niet zo goed wat ik moet bestellen, want kan het niet vinden bij de parts catalogus van KTM. Bijgaande foto is van een andere fiets (ben op vakantie), maar dan zien jullie waar het om gaat. Hebben jullie enig idee waar dat ding voor is, en wellicht een onderdeelnummer o.i.d?

[afbeelding]

Heb trouwens net zwarte MIVV Suono's besteld. Zal eens een picje posten als ik ze binnen heb...

Ik denk dat jij dit bedoelt (ik heb even gezocht op de adventure, maar zal voor de smt hetzelfde zijn gok ik)

58403060010

;-)
 
Vraagje.

Boven mijn voortandwiel (SMT 2010) zit een ijzeren stangetje. Ik vermoed dat de rechterkant daarvan aan het frame vast moet zitten, maar dat is bij mij niet zo. Weet niet zo goed wat ik moet bestellen, want kan het niet vinden bij de parts catalogus van KTM. Bijgaande foto is van een andere fiets (ben op vakantie), maar dan zien jullie waar het om gaat. Hebben jullie enig idee waar dat ding voor is, en wellicht een onderdeelnummer o.i.d?

[afbeelding]

Heb trouwens net zwarte MIVV Suono's besteld. Zal eens een picje posten als ik ze binnen heb...
Aan dat stangetje zit de kettingrol die jij "denk ik" verloren bent . Heb het ook gehad , nieuw rolletje monteren en klaar . koste mij iets van 10,- euro .
 
Dank voor het meezoeken. Die had ik ook gevonden, maar denk niet dat dat hem is. Deze schroef je in de achterbrug en staat naast de ketting om te voorkomen dat ie tegen je band aan slingert. Dat ding waar ik het over heb zit vast boven je voortandwiel en staat naar rechts. Daar moet ie volgens mij aan het frame vast zitten.



Ik denk dat jij dit bedoelt (ik heb even gezocht op de adventure, maar zal voor de smt hetzelfde zijn gok ik)

58403060010

;-)
 
Laatst bewerkt:
Ben me eens aan het orienteren op navigatie software voor leuke routes..
Nu op dit moment werk ik met Sygic op een android systeem.
Maar het scherm is niet optimaal voor af te lezen.
Nu is er tomtom en Garmin
waar werken de meeste mee en waarom ga me geen nieuwe kopen wordt wel een tweedehandse.
Dingen die ik links moet laten liggen van versie nummers ???
Laat maar horen.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar zag wel deze voorbij komen in een ander topic:
1DayFly.com | Al 11 jaar elke dag super aanbiedingen
Eigen topic:
iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Zelf heb ik een Zumo 500 (bijna gelijk aan 550). Beetje oud maar werkt goed. Software is wel 'typisch' te noemen, vandaar dat er genoeg over te lezen valt op MF ;)
 
Ben me eens aan het orienteren op navigatie software voor leuke routes..
Nu op dit moment werk ik met Sygic op een android systeem.
Maar het scherm is niet optimaal voor af te lezen.
Nu is er tomtom en Garmin
waar werken de meeste mee en waarom ga me geen nieuwe kopen wordt wel een tweedehandse.
Dingen die ik links moet laten liggen van versie nummers ???
Laat maar horen.

Wat bedoel je nu, software voor leuke routes? Voor op je pc? Waarom niet gratis basecamp van Garmin? Mooie routes zijn er zat te vinden op internet of via mede-forummers maar wat ik zelf altijd doe, ook als ik op vakantie ga is via de website viamichelin.nl de groen gemarkeerde wegen zoeken en aan de hand daarvan maak ik met basecamp mijn routes die ik vervolgens direct inlaad in mijn Garmin navi-systeem. Ik gebruik overigens een heel ongebruikelijke navi maar dat komt omdat ik toch wel ietwat intelligenter ben dan de meesten hier. :+
 
Gebruik al heel lang de 60CSx, geweldige apparaten. :Y

Yep, had ik ook maar na een ongeluk af moeten schrijven. de 62s biedt wel een aantal handige extra mogelijkheden, een daarvan (de belangrijkste) is dat je 500 tracks op kunt slaan van elk 10000 punten, zo kan ik een hele vakantie/trip opslaan in zijn geheugen. Ik navigeer overigens enkel op tracks, nooit geen gedoe en avontuurlijker.
Kut is wel de mini-usb voeding, dat was met de 4-pins bij de 60csx dan wel een stuk beter.
 
druk me verkeerd uit lees ik nu .
Bedoelde eigenlijk een navi voor op de motor. viamichelin ga ik eens bekijken.
Dat is een handheld wat jij hebt die gebruik je natuurlijk ook voor wandelroutes en geotracking of niet.
Slimmer dan de meeste hier pfffff :9 ;) ;)
Wat bedoel je nu, software voor leuke routes? Voor op je pc? Waarom niet gratis basecamp van Garmin? Mooie routes zijn er zat te vinden op internet of via mede-forummers maar wat ik zelf altijd doe, ook als ik op vakantie ga is via de website viamichelin.nl de groen gemarkeerde wegen zoeken en aan de hand daarvan maak ik met basecamp mijn routes die ik vervolgens direct inlaad in mijn Garmin navi-systeem. Ik gebruik overigens een heel ongebruikelijke navi maar dat komt omdat ik toch wel ietwat intelligenter ben dan de meesten hier. :+
 
druk me verkeerd uit lees ik nu .
Bedoelde eigenlijk een navi voor op de motor. viamichelin ga ik eens bekijken.
Dat is een handheld wat jij hebt die gebruik je natuurlijk ook voor wandelroutes en geotracking of niet.
Slimmer dan de meeste hier pfffff :9 ;) ;)

Yep, die gebruik ik ook voor tracking in de Ardennen en alpen. Maar ik heb hem met een touratech houder op het stuur bevestigd en voorzien van externe voeding. Werkt perfect (voor mij).
 
Wat bedoel je nu, software voor leuke routes? Voor op je pc? Waarom niet gratis basecamp van Garmin? Mooie routes zijn er zat te vinden op internet of via mede-forummers maar wat ik zelf altijd doe, ook als ik op vakantie ga is via de website viamichelin.nl de groen gemarkeerde wegen zoeken en aan de hand daarvan maak ik met basecamp mijn routes die ik vervolgens direct inlaad in mijn Garmin navi-systeem. Ik gebruik overigens een heel ongebruikelijke navi maar dat komt omdat ik toch wel ietwat intelligenter ben dan de meesten hier. :+

Ik gebruik zelf de onroute kaart om een route te maken in basecamp. op de Zumo gebruik ik die niet want er zijn ook 'N' wegen als groene route aangeduid (omdit vaak verbinding stukken zijn die in routes gebruikt zijn). En als je dan blind die GPS gaat volgen van A -> B hopend op een mooie route... als je pech hebt stuurt die je 3/4 van de tijd over een 'N' weg :') dus je moet dan bewust van de route af en herbereken aan hebben staan zodat hij je wel over een leuk(ere) weg stuurt. Maar in basecamp kan ik dat lekker zelf bepalen :)
en dan kijk ik vaak de route even snel na in google earth of er toch niet teveel bebouwde kom of rechte wegen in zitten want dan ga ik die punten aanpassen.
 
Na een paar maanden valt me op dat de boutjes bij het blok en op het stuur beginnen te roesten.
Volgens mij heb ik al een post gelezen van iemand die de hele boel vervangen heeft (met RVS?).

Mijn vraag is dan ook: Hoe kom je die boutjes en zijn ze als volledige replacement-set te krijgen?
KTM powerparts catalogus staan ze niet in.....
 
druk me verkeerd uit lees ik nu .
Bedoelde eigenlijk een navi voor op de motor. viamichelin ga ik eens bekijken.
Dat is een handheld wat jij hebt die gebruik je natuurlijk ook voor wandelroutes en geotracking of niet.
Slimmer dan de meeste hier pfffff :9 ;) ;)

ik gebruik de garmin montana 600, heel multifunctioneel toestel die de zelfde kaarten gebruikt als de zumo's maar veel meer mogelijkheden biedt. kan zonder voeding aangesloten tot 12u werken. kan meerdere kaarten bevatten. gebruik ik overal, auto motor fiets en citytrips . maar in begin niet zo eenvoudig in gebruik , dus ik ben ook slim waarschijnlijk :Y
 
ik gebruik de garmin montana 600, heel multifunctioneel toestel die de zelfde kaarten gebruikt als de zumo's maar veel meer mogelijkheden biedt. kan zonder voeding aangesloten tot 12u werken. kan meerdere kaarten bevatten. gebruik ik overal, auto motor fiets en citytrips . maar in begin niet zo eenvoudig in gebruik , dus ik ben ook slim waarschijnlijk :Y

jawel, jij ook, moet dan wel _O-
 
Ik gebruik overigens een heel ongebruikelijke navi maar dat komt omdat ik toch wel ietwat intelligenter ben dan de meesten hier. :+

Nou is dat niet echt iets om trots op te zijn _O-

ik hoef niet intelligent te zijn, mijn werkgever heeft me een smartfoon gegeven 8-)
Kun je ook aardig als navi gebruiken. Gebruik op de brommerd nog steeds een Zumo550, zit wel te denken om een nieuwe aan te schaffen, maar maak eigenlijk weinig gebruik van het ding, vind een kaart nog steeds prettiger om een route uit te zetten.
 
ik hoef niet intelligent te zijn, mijn werkgever heeft me een smartfoon gegeven 8-)
Kun je ook aardig als navi gebruiken.

Heb ik me jaren goed mee gered. Uiteindelijk gingen ze allemaal ten onder aan trillingen, met name de aansluitingen van de voeding. Micro-USB is kwetsbaar, mini-USB gaat al wat beter maar de meesten zijn tegenwoordig micro. En die gaan stuk. Boeit niet, over een jaar heb je weer een nieuwe.
 
Dat is maar een halve waarheid. Ik heb wel praatjes op dit forum, maar rij meer dan jij denkt en weet :9

Tsja dan ga jij ervan uit dat jij weet wat ik denk/weet O-) , maar hier kom je niet verder dan Akra is super en Brouwer is super.
 
Heb ik me jaren goed mee gered. Uiteindelijk gingen ze allemaal ten onder aan trillingen, met name de aansluitingen van de voeding. Micro-USB is kwetsbaar, mini-USB gaat al wat beter maar de meesten zijn tegenwoordig micro. En die gaan stuk. Boeit niet, over een jaar heb je weer een nieuwe.

ik heb een paar van die dingen verzopen, want echt waterdicht zijn ze ook niet. Daarom voor op de motor is een echte navi de betere optie.
 
ik heb een paar van die dingen verzopen, want echt waterdicht zijn ze ook niet. Daarom voor op de motor is een echte navi de betere optie.

Yup. Zonder meer waar. En kwaliteit kost meestal geld.
Dat zie je wel in het verschil tussen Wings en Akra's ... _O-

Nee, maar serieus, ik heb op de KTM één of andere Chinese kloon zitten die het prima doet, maar de afleesbaarheid laat te wensen over. En ik hoor dat het laadgedeelte niet heel erg lang betrouwbaar blijft. Heel snel istie ook niet. Waypoints en routes toevoegen is ook een beetje kudt. Maar als je de weg niet weet is het een geweldig ding, en daar heb ik hem voor.

Op mijn 'andere motor' (ik durref het niet meer te zeggen) heb ik een 'echte' BMW (Garmin dus) navi zitten, en daar merk je aan alles dat het gewoon een stuk beter is.
 
Yup. Zonder meer waar. En kwaliteit kost meestal geld.
Dat zie je wel in het verschil tussen Wings en Akra's ... _O-

Nee, maar serieus, ik heb op de KTM één of andere Chinese kloon zitten die het prima doet, maar de afleesbaarheid laat te wensen over. En ik hoor dat het laadgedeelte niet heel erg lang betrouwbaar blijft. Heel snel istie ook niet. Waypoints en routes toevoegen is ook een beetje kudt. Maar als je de weg niet weet is het een geweldig ding, en daar heb ik hem voor.

Op mijn 'andere motor' (ik durref het niet meer te zeggen) heb ik een 'echte' BMW (Garmin dus) navi zitten, en daar merk je aan alles dat het gewoon een stuk beter is.

Die maken ook gebruik van Akra als vervangingsdempers/uitlaten dus dan is het super......geldt dus ook voor Kawa, Yamaha, Aprilia, allemaal super :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan