A
Dit kwam eerder in dit topic al ter sprake. Vandaag enkele onderdelen gaan bestellen bij een Suzuki handelaar, en het nog eens nagevraagd hoe het nu zit met de km-teller; Hij bevestigde dat deze wel degelijk stopt met tellen eens hij aan de 99.999km zit
Dat wil dus zeggen dat het wel degelijk mogelijk is? Persoonlijk vind ik niet dat het in dit geval een vorm van bedrog is - integendeel. Tenzij je wanneer je hem verkoopt er niet bij vermeld dat de teller al rond geweest isKlopt, heeft ook een stukje over gestaan in de Moto73 bij een marathon motor.
Volgens de dealer was de oplossing een nieuwe teller unit van ik geloof 800 euro
Een andere optie (goedkopere) is gewoon je teller weer op nul laten zetten, wordt vaak op marktplaats mee geadverteerd
Ondanks dat het officieel natuurlijk niet mag, lijkt het me in dit geval je enige reeele optie, of je moet graag van je geld af willen
Inderdaad. Een vroegere kameraad van mij verklaarde mij zot omdat ik een motor kocht met bijna 30.000 km, "die gaat al naar zijn einde toe" zei hij. Is zo belachelijk als maar kan zijn. Bij Suzuki zeggen ze, dat deze blokken, bij goed gebruik en goed onderhoud zelfs gemakkelijk 200.000 km meekunnen. Alleen jammer dat de teller het wel op 100.000 km (eigenlijk eentje minder), het voor bekeken houd. Mijn fiets heeft nu ruim 66.000 km, en buiten het onderhoud nog geen enkele kost gehad (behalve van een crash, maar dat ligt dan ook weer niet aan de motor). Met een volle tank (20L), kan ik vlotjes 400km rijden, en ik rijd vrij sportief (niet roekeloos welteverstaan), en zelfs bij -20C° start hij met één druk op de knop.Mijn Yamaha SR 500 heb ik gekocht met 56.000 op de teller. Nu is het 99.300.
Dat zijn bijna 100.000 kilometers op een stampende, rammelende eenpitter door weer en wind. (dat laatste in ieder geval vanaf dat ik hem in bezit heb) Niet echt je ideale tourfiets, daarom ben ik er stiekem een beetje trots op. De teller gaat dan vrolijk weer op 00000, net als het moment dat hij 25 jaar geleden uit de fabriek rolde.
Het mooie is dat ik er (behalve normaal onderhoud) nooit echt kosten aan heb gehad. Er zijn mensen die beweren dat die blokken bij 50.000km een revisie moeten hebben... maar dit blok pruttelt met het dubbele aantal rond. Ik merk wel de laatste duizenden km's dat ik een hoonbeurt met een vers zuigertje niet al te lang meer moet uitstellen.
Hoe staat het er nu voor? Met jou en de motor?
Ik ben deze week over de 53.000 km gegaan met de GSR
Mijn Yamaha SR 500 heb ik gekocht met 56.000 op de teller. Nu is het 99.300.
Dat zijn bijna 100.000 kilometers op een stampende, rammelende eenpitter door weer en wind. (dat laatste in ieder geval vanaf dat ik hem in bezit heb) Niet echt je ideale tourfiets, daarom ben ik er stiekem een beetje trots op. De teller gaat dan vrolijk weer op 00000, net als het moment dat hij 25 jaar geleden uit de fabriek rolde.
Het mooie is dat ik er (behalve normaal onderhoud) nooit echt kosten aan heb gehad. Er zijn mensen die beweren dat die blokken bij 50.000km een revisie moeten hebben... maar dit blok pruttelt met het dubbele aantal rond. Ik merk wel de laatste duizenden km's dat ik een hoonbeurt met een vers zuigertje niet al te lang meer moet uitstellen.
Is echt zo, maar hangt er van af hoe je ermee omspringt.precies, heb dat hier op M-F ook gelezen. Dikke bullshit als je het mij vraagt, volgens hem was het eerder een uitzondering als een 1-pitter meer dan 50.000km haalt.
waarom zou een 1-cilinder sneller kapot gaan als een 4-cilinder?
simpel voorbeeld zijn scooters: de meeste hebben een 1-cilinder en die dingen zijn zo betrouwbaar als het maar kan zijn.
Supermotards tellen niet mee want die worden gemaakt met het oog op pure prestaties en niet op duurzaamheid.
van de week 42000 erop gezet
Lekker veel gereden in een weekje
Yamaha XS1100S uit 1983.
111089 kmters.
Zelf pas 5000 mee gereden, maar dat worden er wel meer
vandaag op de a9 om 5 uur 64500, en toe zei ie oeps en gooide zijn olie op straat
kon het werk net halen........daar ist ie leeggedruppelt
garage haalt hem deze week op, afwachten dus
Eergisteren helaas de leuke km stand 166666 gemist, vandaag bij het tankstation stond er echter 166800 op de teller, ook niet lelijk
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier postte, maar ik mag weer eens. Heb ergens een maand geleden de 230.000 gepasseerd. Mijn achteropzitdame vond het niet heel tof dat ik ineens de afslag nam, stopte, telefoon tevoorschijn haalde, maarja, je hebt maar één kilometer om de foto te maken...
Zelf heb ik zo'n 10.000 km erbij gezet, waarvan er zo'n 2.000 niet zijn geregistreerd. Er zit ergens eens slecht contact in m'n tellerhuis, waardoor mijn snelheidsmeter 0 aangeeft, en de kilometerteller ook niets registreerd. Misschien binnenkort maar eens fixen...