De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 118 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 163 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 467 20,5%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 524 23,0%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 342 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 263 11,5%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 267 11,7%
  • >150.000

    Stemmen: 134 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.278
Dit kwam eerder in dit topic al ter sprake. Vandaag enkele onderdelen gaan bestellen bij een Suzuki handelaar, en het nog eens nagevraagd hoe het nu zit met de km-teller; Hij bevestigde dat deze wel degelijk stopt met tellen eens hij aan de 99.999km zit :?
 
Dit kwam eerder in dit topic al ter sprake. Vandaag enkele onderdelen gaan bestellen bij een Suzuki handelaar, en het nog eens nagevraagd hoe het nu zit met de km-teller; Hij bevestigde dat deze wel degelijk stopt met tellen eens hij aan de 99.999km zit :?

Klopt, heeft ook een stukje over gestaan in de Moto73 bij een marathon motor.
Volgens de dealer was de oplossing een nieuwe teller unit van ik geloof 800 euro |(

Een andere optie (goedkopere) is gewoon je teller weer op nul laten zetten, wordt vaak op marktplaats mee geadverteerd O-)

Ondanks dat het officieel natuurlijk niet mag, lijkt het me in dit geval je enige reeele optie, of je moet graag van je geld af willen :+
 
Klopt, heeft ook een stukje over gestaan in de Moto73 bij een marathon motor.
Volgens de dealer was de oplossing een nieuwe teller unit van ik geloof 800 euro |(

Een andere optie (goedkopere) is gewoon je teller weer op nul laten zetten, wordt vaak op marktplaats mee geadverteerd O-)

Ondanks dat het officieel natuurlijk niet mag, lijkt het me in dit geval je enige reeele optie, of je moet graag van je geld af willen :+
Dat wil dus zeggen dat het wel degelijk mogelijk is? Persoonlijk vind ik niet dat het in dit geval een vorm van bedrog is - integendeel. Tenzij je wanneer je hem verkoopt er niet bij vermeld dat de teller al rond geweest is :N
Ik heb vernomen dat een nieuwe rond de 620€ à 650€ kost, dat is al heel wat minder dan 800€, maar nog steeds VEEL te veel, zeker als je hem voor een kleine prijs terug op nul kan laten zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn Yamaha SR 500 heb ik gekocht met 56.000 op de teller. Nu is het 99.300.
Dat zijn bijna 100.000 kilometers op een stampende, rammelende eenpitter door weer en wind. (dat laatste in ieder geval vanaf dat ik hem in bezit heb) Niet echt je ideale tourfiets, daarom ben ik er stiekem een beetje trots op. De teller gaat dan vrolijk weer op 00000, net als het moment dat hij 25 jaar geleden uit de fabriek rolde.

Het mooie is dat ik er (behalve normaal onderhoud) nooit echt kosten aan heb gehad. Er zijn mensen die beweren dat die blokken bij 50.000km een revisie moeten hebben... maar dit blok pruttelt met het dubbele aantal rond. Ik merk wel de laatste duizenden km's dat ik een hoonbeurt met een vers zuigertje niet al te lang meer moet uitstellen. :9
 
Laatst bewerkt:
Mijn Yamaha SR 500 heb ik gekocht met 56.000 op de teller. Nu is het 99.300.
Dat zijn bijna 100.000 kilometers op een stampende, rammelende eenpitter door weer en wind. (dat laatste in ieder geval vanaf dat ik hem in bezit heb) Niet echt je ideale tourfiets, daarom ben ik er stiekem een beetje trots op. De teller gaat dan vrolijk weer op 00000, net als het moment dat hij 25 jaar geleden uit de fabriek rolde.

Het mooie is dat ik er (behalve normaal onderhoud) nooit echt kosten aan heb gehad. Er zijn mensen die beweren dat die blokken bij 50.000km een revisie moeten hebben... maar dit blok pruttelt met het dubbele aantal rond. Ik merk wel de laatste duizenden km's dat ik een hoonbeurt met een vers zuigertje niet al te lang meer moet uitstellen. :9
Inderdaad. Een vroegere kameraad van mij verklaarde mij zot omdat ik een motor kocht met bijna 30.000 km, "die gaat al naar zijn einde toe" zei hij. Is zo belachelijk als maar kan zijn. Bij Suzuki zeggen ze, dat deze blokken, bij goed gebruik en goed onderhoud zelfs gemakkelijk 200.000 km meekunnen. Alleen jammer dat de teller het wel op 100.000 km (eigenlijk eentje minder), het voor bekeken houd. Mijn fiets heeft nu ruim 66.000 km, en buiten het onderhoud nog geen enkele kost gehad (behalve van een crash, maar dat ligt dan ook weer niet aan de motor). Met een volle tank (20L), kan ik vlotjes 400km rijden, en ik rijd vrij sportief (niet roekeloos welteverstaan), en zelfs bij -20C° start hij met één druk op de knop. :Y :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn Yamaha SR 500 heb ik gekocht met 56.000 op de teller. Nu is het 99.300.
Dat zijn bijna 100.000 kilometers op een stampende, rammelende eenpitter door weer en wind. (dat laatste in ieder geval vanaf dat ik hem in bezit heb) Niet echt je ideale tourfiets, daarom ben ik er stiekem een beetje trots op. De teller gaat dan vrolijk weer op 00000, net als het moment dat hij 25 jaar geleden uit de fabriek rolde.

Het mooie is dat ik er (behalve normaal onderhoud) nooit echt kosten aan heb gehad. Er zijn mensen die beweren dat die blokken bij 50.000km een revisie moeten hebben... maar dit blok pruttelt met het dubbele aantal rond. Ik merk wel de laatste duizenden km's dat ik een hoonbeurt met een vers zuigertje niet al te lang meer moet uitstellen. :9

precies, heb dat hier op M-F ook gelezen. Dikke bullshit als je het mij vraagt, volgens hem was het eerder een uitzondering als een 1-pitter meer dan 50.000km haalt.
waarom zou een 1-cilinder sneller kapot gaan als een 4-cilinder?

simpel voorbeeld zijn scooters: de meeste hebben een 1-cilinder en die dingen zijn zo betrouwbaar als het maar kan zijn.
Supermotards tellen niet mee want die worden gemaakt met het oog op pure prestaties en niet op duurzaamheid.
 
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de teller van mijn R1 gewoon door telt vanaf een ton. Staan namelijk 6 cijfers in het display.
 
precies, heb dat hier op M-F ook gelezen. Dikke bullshit als je het mij vraagt, volgens hem was het eerder een uitzondering als een 1-pitter meer dan 50.000km haalt.
waarom zou een 1-cilinder sneller kapot gaan als een 4-cilinder?

simpel voorbeeld zijn scooters: de meeste hebben een 1-cilinder en die dingen zijn zo betrouwbaar als het maar kan zijn.
Supermotards tellen niet mee want die worden gemaakt met het oog op pure prestaties en niet op duurzaamheid.
Is echt zo, maar hangt er van af hoe je ermee omspringt.
Ik heb inmiddels ook 50 dkm op de xt gezet, na top end revisie.
Echter dit is heel netjes en niet alledaags.
ik vermoed dat de XT er inmiddels wel 100.000 km op heeft zitten. dit is ook wel te merken aan de krukaslagers.

de laverda is vorig jaar de 100.000 gepasseerd
hij zou ongereviseerd zijn, maar met 13 barg compressie zal het wel niet.
 
Laatst bewerkt:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier postte, maar ik mag weer eens. Heb ergens een maand geleden de 230.000 gepasseerd. Mijn achteropzitdame vond het niet heel tof dat ik ineens de afslag nam, stopte, telefoon tevoorschijn haalde, maarja, je hebt maar één kilometer om de foto te maken...

Zelf heb ik zo'n 10.000 km erbij gezet, waarvan er zo'n 2.000 niet zijn geregistreerd. Er zit ergens eens slecht contact in m'n tellerhuis, waardoor mijn snelheidsmeter 0 aangeeft, en de kilometerteller ook niets registreerd. Misschien binnenkort maar eens fixen...

full


Edit: dat was de vorige afbeelding, ik bedoelde deze:
full
 
Laatst bewerkt:
en hij staat nu op 64 duizend klik,s *O*
na een dikke ingreep , en dure ingreep is de fiets weer helemaal top.
banden
balhoofd
ketting set
nieuwe voor veren
en wat kleine spul , is ie er weer helemaal klaar voor :Y
 
Eergisteren helaas de leuke km stand 166666 gemist, vandaag bij het tankstation stond er echter 166800 op de teller, ook niet lelijk :+
 
Laatst bewerkt:
vandaag op de a9 om 5 uur 64500, en toe zei ie oeps en gooide zijn olie op straat :(
kon het werk net halen........daar ist ie leeggedruppelt :(
garage haalt hem deze week op, afwachten dus '(
 
vandaag op de a9 om 5 uur 64500, en toe zei ie oeps en gooide zijn olie op straat :(
kon het werk net halen........daar ist ie leeggedruppelt :(
garage haalt hem deze week op, afwachten dus '(


Huh ? wat krijgen we nou...?
oliekering of pakking eruit geblazen :(
 
Laatst bewerkt:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier postte, maar ik mag weer eens. Heb ergens een maand geleden de 230.000 gepasseerd. Mijn achteropzitdame vond het niet heel tof dat ik ineens de afslag nam, stopte, telefoon tevoorschijn haalde, maarja, je hebt maar één kilometer om de foto te maken...

Zelf heb ik zo'n 10.000 km erbij gezet, waarvan er zo'n 2.000 niet zijn geregistreerd. Er zit ergens eens slecht contact in m'n tellerhuis, waardoor mijn snelheidsmeter 0 aangeeft, en de kilometerteller ook niets registreerd. Misschien binnenkort maar eens fixen...

Ook af en toe uitvallen en dan met wat tikken op het tellerhuis weer een aanwijzing?
Bij mij was het dit contact:
03_TellerSet.jpg
 
Hopelijk deze week de GS op de 80K *O*

Morgen als het droog is maar weer lekker naar het werk op de 2-wielert, en binnendoor tussen de wijngaarden terug :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan