De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 118 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 163 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 467 20,5%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 524 23,0%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 342 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 263 11,5%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 267 11,7%
  • >150.000

    Stemmen: 134 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.278
heej dit is een leuk topic om te volgen.

Zelf het ik een gsx650f '09 met 58xxx (alles zelf gereden)
en een r1100gs met 73xxx (11.000 zelf gereden)

zal wel n keer fototje posten van de tellers
 
Vandaag de GSA over de 110.000km gereden. Maar net gehaald, want de foto is gemaakt net om de hoek :)

full
 
Mijn Thundercat zit geloof ik rond de 60k, waarvan ik er zelf ongeveer 3 heb gereden, haha.
 
de mijne nu 59160 kliks....of ik de 60 duizend nog haal dit jaar????
 
Beste MF-ers,

Ik heb een Kawa ER6N uit 2009, hier heb ik afgelopen seizoen 2 circuitdagen mee gedaan. Ik wil dit vaker gaan doen, en wil het liefst een aparte racer voor aanschaffen, maar helaas mag dit niet van mijn ouders (1 omdat ze niet willen dat ik al mijn geld in motorracen stop en 2 omdat we in onze externe garabox weinig ruimte ervoor hebben). Dus dan maar op deze machine..

Ik vroeg mij af of circuitdagen erg slecht zijn voor de machine, en of het (ernstige) afbreuk doet aan de haalbare kmstand... Ik wil de motor graag met een goed gevoel weer doorverkopen of inruilen als hij weer weg gaat (wellicht na volgend jaar ivm 25kw).
 
ik denk eigenlijk niet dat het veel uitmaakt :N
sterker nog je doet waar het ding voor gemaakt is :Y en op een veiliige manier :}
respect dat je het op de baan doet, genoeg die het op de openbare weg doen.
kijk de banden zullen sneller af zijn, nou en.
je hebt je wel even uit geleeft *O*
 
Je jast hem wat hoger in de toeren dan op straat (hoewel, 25 kW, ligt er ook maar net aan hoe ie geknepen is), maar je rijdt nog geen 200 km. Dus al zou de slijtage 3x zo hoog zijn, is z'n levensduur -noem eens een zijstraat- 110.000 km ipv 110.400 km. Er zijn veel dingen zoals koude starts die meer invloed hebben.

Een straatmotor op het circuit is natuurlijk heel wat anders dan een op ten top getunede racemotor. Zo grijpt bij de straatmotor de toerenbegrenzer eerder in, en het zijn vooral de hele hoge toeren die er voor zorgen dat een race blok zoveel gevoeliger is dan een straatblok. En een racer wil dat bij zijn motor elk paardje fris en wakker is, bij een straatmotor is het minder belangrijk als er eens een paar ponies pitten of wat duffer zijn.
 
Je jast hem wat hoger in de toeren dan op straat (hoewel, 25 kW, ligt er ook maar net aan hoe ie geknepen is), maar je rijdt nog geen 200 km. Dus al zou de slijtage 3x zo hoog zijn, is z'n levensduur -noem eens een zijstraat- 110.000 km ipv 110.400 km. Er zijn veel dingen zoals koude starts die meer invloed hebben.

Een straatmotor op het circuit is natuurlijk heel wat anders dan een op ten top getunede racemotor. Zo grijpt bij de straatmotor de toerenbegrenzer eerder in, en het zijn vooral de hele hoge toeren die er voor zorgen dat een race blok zoveel gevoeliger is dan een straatblok. En een racer wil dat bij zijn motor elk paardje fris en wakker is, bij een straatmotor is het minder belangrijk als er eens een paar ponies pitten of wat duffer zijn.

Dank voor je reactie, maar de 25KW is er (op het circuit natuurlijk O-) ) uit.. 8-)
 
Heb een Suzuki GSX750F van 1990.
Kocht de motor op 5 juli 2010 met 43.444 km.
In de Vogezen juni dit jaar stond de teller op 60.037.
Inmiddels December NU staat de teller op 76.609.
 
Dan heb je goed doorgereden.
Nu van december tot juli weer 30.000 :+
 
Augustus: 35.250km
December: 91.000km (ongeveer)

Ander blok erin gezet :P
 
door ziekte (nog steeds) niet veel kliks gedraaid '( zal blij zijn als ik weer de weg op mag.. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan