De Fazerrijders (V/M) Hangplek Deeltje 10

Wat is jouw leeftijd?

  • 18-24

    Stemmen: 30 31,9%
  • 25-30

    Stemmen: 31 33,0%
  • 31-35

    Stemmen: 10 10,6%
  • 36-40

    Stemmen: 11 11,7%
  • 41-45

    Stemmen: 5 5,3%
  • 46-50

    Stemmen: 4 4,3%
  • 51-55

    Stemmen: 1 1,1%
  • 56-60

    Stemmen: 1 1,1%
  • 60+

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    94
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey even een vraagje...

Ik heb voor mijn fazer 600 uit '98 stalen remleidingen (voorrem) besteld.

Volgens mij is het standaard dat er 1 korte remleiding van het reservoir naar de splitter loopt voor bij het blok. Vanaf daar lopen 2 korte leidingen naar de remklauwen.

In mijn binnengekomen pakketje zitten twee lange leidingen, weten jullie of die gewoon te monteren zijn op het reservoir? Dus dan wordt de splitter niet meer gebruikt.

Ik hoor het graag of iemand hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt!
 
Hey even een vraagje...

Ik heb voor mijn fazer 600 uit '98 stalen remleidingen (voorrem) besteld.

Volgens mij is het standaard dat er 1 korte remleiding van het reservoir naar de splitter loopt voor bij het blok. Vanaf daar lopen 2 korte leidingen naar de remklauwen.

In mijn binnengekomen pakketje zitten twee lange leidingen, weten jullie of die gewoon te monteren zijn op het reservoir? Dus dan wordt de splitter niet meer gebruikt.

Ik hoor het graag of iemand hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt!

Als het goed is zit er ook een lange banjobout bij die je in het reservoir kan draaien. Zo ga je dus met twee leidingen vanaf het reservoir weg. Eentje naar links en eentje naar rechts.
 
Als het goed is zit er ook een lange banjobout bij die je in het reservoir kan draaien. Zo ga je dus met twee leidingen vanaf het reservoir weg. Eentje naar links en eentje naar rechts.

Klopt idd helemaal, was ook bij mijn fazer 600 zo toen.
 
Super! Er zit idd een langere banjobout bij.

Bedankt voor de snelle reacties. Binnenkort maar eens aan de gang dan.
 
Super! Er zit idd een langere banjobout bij.

Bedankt voor de snelle reacties. Binnenkort maar eens aan de gang dan.

Het kan zijn dat er een ideale volgorde is - de een over de ander, tenminste als er eentje plat is en de ander licht gebogen:

p3070066-0.jpg
 
Als je het pak van Fazer-Ricky ziet, daar ziet veel wit in, ziet er ook heel sleak uit..
zichtbaarheid is ook wel een dingetje... Anders ga je totaal op in je zwarte motor... :Y

Bedankt dat je mijn leren combi mooi vindt! Ik moet er een beetje van :$
Ik wilde altijd al een zwart/wit pak. Er zit ook wat grijs in en een paar fluoriserende strepen zodat je ook in het donker opvalt.
Eigenlijk moet er nu nog een witte motor bij komen, dan is de combinatie pas echt :9~
Misschien een Fazer 8 in de toekomst......

Maar het schoonhouden van de witte stukken valt wel mee hoor. Regelmatig schoonmaken (de vliegen/muggen/enz shit er af) en dan weer even invetten.

Ik heb bij de aanschaf overigens wel opgelet dat het zitvlak niet van wit leer gemaakt is, maar zwart leer. Met wit leer constant op een zwart zadel heen en weer gaan, dan wordt je witte zitvlak snel goor.

Overigens, ik heb niet zo de indruk dat de witte stukken koeler zijn dan de zwarte. Zolang je rijdt maakt dat niet zoveel uit. Alleen bij stilstaan onder de brandende zon, ja dan wordt alles in zo'n pak wel warm.
Maar op zo'n moment is het niet mijn pak dat warm aan gaat voelen maar eerder mijn helm, die is nl. ook matzwart, en dat is wel erg warm. Dat merk je wel.
Ik draag trouwens op warme dagen thermo onderkleding onder mijn leren combi. Niet omdat ik het koud heb maar het werkt extra verkoelend.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt dat je mijn leren combi mooi vindt! Ik moet er een beetje van :$
Ik wilde altijd al een zwart/wit pak. Er zit ook wat grijs in en een paar fluoriserende strepen zodat je ook in het donker opvalt.
Eigenlijk moet er nu nog een witte motor bij komen, dan is de combinatie pas echt :9~
Misschien een Fazer 8 in de toekomst......

Maar het schoonhouden van de witte stukken valt wel mee hoor. Regelmatig schoonmaken (de vliegen/muggen/enz shit er af) en dan weer even invetten.

Ik heb bij de aanschaf overigens wel opgelet dat het zitvlak niet van wit leer gemaakt is, maar zwart leer. Met wit leer constant op een zwart zadel heen en weer gaan, dan wordt je witte zitvlak snel goor.

Overigens, ik heb niet zo de indruk dat de witte stukken koeler zijn dan de zwarte. Zolang je rijdt maakt dat niet zoveel uit. Alleen bij stilstaan onder de brandende zon, ja dan wordt alles in zo'n pak wel warm.
Maar op zo'n moment is het niet mijn pak dat warm aan gaat voelen maar eerder mijn helm, die is nl. ook matzwart, en dat is wel erg warm. Dat merk je wel.
Ik draag trouwens op warme dagen thermo onderkleding onder mijn leren combi. Niet omdat ik het koud heb maar het werkt extra verkoelend.
Praktische tip. :Y

Maareh, je denkt dat t niet veel uitmaakt qua warmte, dat zwart of wit dus? :o Had ik niet verwacht!
 
Het zal iets schelen, maar leer in de volle zon is gewoon warm.
 
Het zal iets schelen, maar leer in de volle zon is gewoon warm.
Mijn vriendin heeft een Dainese Yu Lady, wat bijna helemaal wit is. Als je daar je hand oplegt in de volle zon, en daarna op mijn pak (wat voor wen groot deel zwart is) dan voel je het temperuurverschil goed. Aan de buitenkant dus...

685_0_685_0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft een Dainese Yu Lady, wat bijna helemaal wit is. Als je daar je hand oplegt in de volle zon, en daarna op mijn pak (wat voor wen groot deel zwart is) dan voel je het temperuurverschil goed. Aan de buitenkant dus...
Wit is dus toch koeler.. :)
Maareh, leren pakkie is toch sowieso koeler dan een textielen pak of zie ik dat verkeerd?
 
Wit is dus toch koeler.. :)
Maareh, leren pakkie is toch sowieso koeler dan een textielen pak of zie ik dat verkeerd?

Precies de reden dat ik ook leer erbij wil kopen; voor de zomerse plezierritten. :)

Vorige helm was ook nog eens matzwart, lekker bij het stoplicht..
Geluk bij een ongeluk: die helm was na een ongeluk compleet afgeschreven, heb nu een zilvergrijze uitvoering :)
 
Precies de reden dat ik ook leer erbij wil kopen; voor de zomerse plezierritten. :)

Vorige helm was ook nog eens matzwart, lekker bij het stoplicht..
Geluk bij een ongeluk: die helm was na een ongeluk compleet afgeschreven, heb nu een zilvergrijze uitvoering :)
Maar ziet er stiekem wel mooi uit, zwarte helm. :o

Of een witte met zwarte tekening erop ofzo, dat kan ook. :Y Maar geheel witte helm valt bij mij niet zo in de smaak. :)
 
Wit is dus toch koeler.. :)
Maareh, leren pakkie is toch sowieso koeler dan een textielen pak of zie ik dat verkeerd?
Leer is wel wat koeler ja. Maar daarentegen op de frisse ochtenden ook weer een stuk frisser. Afgelopen zondag naar de WSBK in Assen geweest. 's Morgens om kwart over 6 vertrokken vanuit Brabant, en tot in Assen was het toch echt heel erg fris!
Handen daarentegen hadden het niet zo heel erg koud, handvatverwarming bood weer uitkomst :D
 
Ik heb de koppelingshendel wat aangepast omdat het aangrijppunt op het laatste stukje lag. Maar nu pakt hij niet zozeer eerder, maar gaat de hendel wat minder ver uit. Normaal was het koppelingspunt en nog een stukje dat de hendel verder kon. Dat laatste stukje is er nu niet meer.

Kan ik hem nog verder bijstellen, of ga je dan juist ervoor zorgen dat je met een slippende koppeling rijdt of is dat niet mogelijk?
 
Precies de reden dat ik ook leer erbij wil kopen; voor de zomerse plezierritten. :)

Vorige helm was ook nog eens matzwart, lekker bij het stoplicht..
Geluk bij een ongeluk: die helm was na een ongeluk compleet afgeschreven, heb nu een zilvergrijze uitvoering :)
Reden voor mij is overigens dat t koeler is (en cooler :+ ) en dat ik dan als ik daar zin in krijg t circuit op mag, maar tbelangrijkste: ik kan lekkerder klimmen op mn motor omdat t soepel is. :)
 
Leer is wel wat koeler ja. Maar daarentegen op de frisse ochtenden ook weer een stuk frisser. Afgelopen zondag naar de WSBK in Assen geweest. 's Morgens om kwart over 6 vertrokken vanuit Brabant, en tot in Assen was het toch echt heel erg fris!
Handen daarentegen hadden het niet zo heel erg koud, handvatverwarming bood weer uitkomst :D
Komt er bij mij ook op. :)
 
Ik heb de koppelingshendel wat aangepast omdat het aangrijppunt op het laatste stukje lag. Maar nu pakt hij niet zozeer eerder, maar gaat de hendel wat minder ver uit. Normaal was het koppelingspunt en nog een stukje dat de hendel verder kon. Dat laatste stukje is er nu niet meer.

Kan ik hem nog verder bijstellen, of ga je dan juist ervoor zorgen dat je met een slippende koppeling rijdt of is dat niet mogelijk?
Das zeker mogelijk! En niet goed voor de levensduur van je koppeling. :/
 
Aij, dan zou je dus de kabel moeten inkorten, kortom veel gedoe lijkt me?
Kabel inkorten is voor zover ik weet niet zo veilig voor een motor. Heb m zelf eens laten vervangen iig, niet zo duur. :)

Maar, in deze ben ik niet heel betrouwbaar! Nog nooit aan de koppeling gesleuteld eerlijk gezegd. :$
 
Ik heb de koppelingshendel wat aangepast omdat het aangrijppunt op het laatste stukje lag. Maar nu pakt hij niet zozeer eerder, maar gaat de hendel wat minder ver uit. Normaal was het koppelingspunt en nog een stukje dat de hendel verder kon. Dat laatste stukje is er nu niet meer.

Kan ik hem nog verder bijstellen, of ga je dan juist ervoor zorgen dat je met een slippende koppeling rijdt of is dat niet mogelijk?


Ik zou hem afstellen zoals de manual het voorschrijft.
Die heb ik niet meer maar volgens mij moest het zo zijn dat je een vrije slag van ongeveer één centimeter moet hebben in jouw hendel alvorens je de koppeling gaat bedienen.
 
Ik heb de koppelingshendel wat aangepast omdat het aangrijppunt op het laatste stukje lag. Maar nu pakt hij niet zozeer eerder, maar gaat de hendel wat minder ver uit. Normaal was het koppelingspunt en nog een stukje dat de hendel verder kon. Dat laatste stukje is er nu niet meer.

Kan ik hem nog verder bijstellen, of ga je dan juist ervoor zorgen dat je met een slippende koppeling rijdt of is dat niet mogelijk?

Hoi Rene,
Ik ga er van uit dat er niets meer te stellen was in de koppelingskabel bij je koppelingshendel.
Er is echter nog een mannier om je koppeling af te kunnen stellen, als stellen met de kabel niet meer gaat.
Eerst schroef je de kabel afsteller bij je hendel weer in, zodat er veel speling op de kabel staat.
Volg nu je kabel en zie waar de kabel het blok ingaat. Dit is bij de kap waar het voorste kettingtandwiel achter zit. Daar zit een rubber dop in, die moet je er uit vissen.

Daar achter zit een borgmoer en een schroef. Voor de borgmoer gebruik je een ringsleutel, de schroef stel je af met een kruiskopschroevendraaier. Houdt de ringsleutel constant op de borgmoer, anders draait deze weer vast op de borgmoer en kun je niet afstellen. Je moet dus de borgmoer en de schroef tegelijk bedienen.
Ga nu als volgt te werk: Draai de borgmoer los, en draai de schroef in tot je weerstand voelt. Zodra je weerstand voelt draai je de schroef 1/4 slag terug en zet je de borgmoer weer vast zonder de schroef te verdraaien.
Vervolgens kun je de speling op je kabel weer met de afsteller bij je hendel corrigeren.
Vergeet niet de rubber dop terug te plaatsen, en doe daar een lik vet in zodat e.e.a. gesmeerd blijft.

O ja, de juiste speling op je koppelingshendel is 10 to 15 mm aan het einde van de hendel.

De speling is natuurlijk niet onbeperkt af te stellen, als de kabel echt versleten is moet je hem vervangen. Maar ik had hetzelfde probleem als jij en heb dit op deze mannier afgesteld, dit staat ook in het werkplaatshandboek. Ik heb het dus niet zelf verzonnen.
Ik wil het eventueel ook wel voor je doen maar helaas woon je nou niet bepaald 'om de hoek'. Ik heb deze aftelling +/- 3 jaar geleden gedaan en ik rijdt nog steeds met dezelfde kabel, zonder problemen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes en veel succes,
Rick

PS: Dit is een afstelprocedure voor de koppeling van een FZS600. Of dit ook geldt voor andere Fazers weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rene,
Ik ga er van uit dat er niets meer te stellen was in de koppelingskabel bij je koppelingshendel.
Er is echter nog een mannier om je koppeling af te kunnen stellen, als stellen met de kabel niet meer gaat.
Eerst schroef je de kabel afsteller bij je hendel weer in, zodat er veel speling op de kabel staat.
Volg nu je kabel en zie waar de kabel het blok ingaat. Dit is bij de kap waar het voorste kettingtandwiel achter zit. Daar zit een rubber dop in, die moet je er uit vissen.

Daar achter zit een borgmoer en een schroef. Voor de borgmoer gebruik je een ringsleutel, de schroef stel je af met een kruiskopschroevendraaier. Houdt de ringsleutel constant op de borgmoer, anders draait deze weer vast op de borgmoer en kun je niet afstellen. Je moet dus de borgmoer en de schroef tegelijk bedienen.
Ga nu als volgt te werk: Draai de borgmoer los, en draai de schroef in tot je weerstand voelt. Zodra je weerstand voelt draai je de schroef 1/4 slag terug en zet je de borgmoer weer vast zonder de schroef te verdraaien.
Vervolgens kun je de speling op je kabel weer met de afsteller bij je hendel corrigeren.
Vergeet niet de rubber dop terug te plaatsen, en doe daar een lik vet in zodat e.e.a. gesmeerd blijft.

O ja, de juiste speling op je koppelingshendel is 10 to 15 mm aan het einde van de hendel.

De speling is natuurlijk niet onbeperkt af te stellen, als de kabel echt versleten is moet je hem vervangen. Maar ik had hetzelfde probleem als jij en heb dit op deze mannier afgesteld, dit staat ook in het werkplaatshandboek. Ik heb het dus niet zelf verzonnen.
Ik wil het eventueel ook wel voor je doen maar helaas woon je nou niet bepaald 'om de hoek'. Ik heb deze aftelling +/- 3 jaar geleden gedaan en ik rijdt nog steeds met dezelfde kabel, zonder problemen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes en veel succes,
Rick


nice :) dit heb ik eigenlijk zelfs nog nooit gedaan LOL
rij al sinds 2003 met dezelfde koppelings kabel :P
 
Mijn vriendin heeft een Dainese Yu Lady, wat bijna helemaal wit is. Als je daar je hand oplegt in de volle zon, en daarna op mijn pak (wat voor wen groot deel zwart is) dan voel je het temperuurverschil goed. Aan de buitenkant dus...

[afbeelding]
holy mozes!
is dat je meissie :}
zo niet; jij het pak, ik de inhoud? :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan