Het is weer de tijd van koude en natte dagen dus sleuteltijd!
Het slachtoffer:
Een 2005 WR250 tweetaktje die ik klaar ga maken voor straat gebruik, dus straatbandjes erop. Ik kan namelijk nergens meer fatsoenlijk in de bossen rijden, iedereen is opeens zo pro-milieu... Een paar maanden geleden heb ik namelijk de staatskas gesponserd, ik kreeg een geel briefje met een acceptgiro omdat ik zgn. aan het wildcrossen was. Dus ik ben er klaar mee, geen crossen in de bossen meer voor deze jongen maar lekker het asfalt op. (en zandpaadjes ofzo... )
In eerste instantie wilde ik Honda CBR wielen gebruiken want deze had ik nog liggen.
De tandwieldrager had ik al afgedraaid, zodat de cush drive behouden kon blijven. 160/60/17 past prima!
Maar op de een of andere manier vind ik 17" wielen op een crossmotor eigenlijk niet zo mooi... Het oogt net en tikkeltje te klein IMO.
Het rijdt super op asfalt, ik heb al wat ervaring opgedaan met een eerdere Sumo maar toch...
Ik ga de 17" wielen maar overslaan en ga voor zoiets:
Maar goed, voordat ik de boel pas ga maken, eerst het motortje maar eens aanpakken.
Ik wil de motor een facelift geven, ik heb een 2005 model maar wil naar een nieuwer model Husky. Helaas is dit niet een kwestie van even nieuwer plastic en een nieuwer model tank, het frame moet aangepast worden. Nu is dit bij een Husqvarna niet zo moeilijk, het is een kwestie van een paar busjes verlassen en de tankgeleiderbussen lager op het frame verplaatsen.
Dus eventjes het stof van het lasapparaat blazen en de motor gestript tot het frame. Eerst begonnen met het afslijpen van de tankgeleiderbussen en deze 4 cm naar boven verplaatst.
Busje voor de tankbevestiging bovenop het frame gelast
De nieuw model tank past nu als gegoten!
En kaarsrecht
Frame een likje verf gegeven
Gelijk maar een andere zuiger erin
Was wel nodig, had er geen uurtje langer mee moeten rijden...
Goed kijken, er zit een haarscheurtje in de zuigerwand (piston skirt)
Dit is een Vertex zuiger (OEM kwaliteit) en is volledig van aluminium. Zuigertje zat er 40 uur in, maar ik ga nu voor een gesmede (Wossner) en hopelijk kan ik nu wel 60 uurtjes rijden hahaha
En blokje weer in elkaar
Mijn achterbrug heeft ook wel wat te lijden gehad, de kettinggeleider was flink versleten en had een mooie groef in het aluminium van de achterbrug gezaagd.
Even het TIG machientje van stal gehaald en weer opgelost
Het subframe had ook een lelijke hap uit het aluminium
Maar nu niet meer
Volgende dingetje om te doen, een KTM LC4 achterwiel pas maken... Waarom een KTM LC4??? Omdat deze een cushdrive naaf heeft en ik ga zonder cush rubbers echt niet rijden
Ik heb een 18" 3.5J velg op Ebay gekocht en ga mijn standaard 18" achtervelg omspaken naar het voorwiel.
Dat is het even voor nu
Het slachtoffer:
Een 2005 WR250 tweetaktje die ik klaar ga maken voor straat gebruik, dus straatbandjes erop. Ik kan namelijk nergens meer fatsoenlijk in de bossen rijden, iedereen is opeens zo pro-milieu... Een paar maanden geleden heb ik namelijk de staatskas gesponserd, ik kreeg een geel briefje met een acceptgiro omdat ik zgn. aan het wildcrossen was. Dus ik ben er klaar mee, geen crossen in de bossen meer voor deze jongen maar lekker het asfalt op. (en zandpaadjes ofzo... )
In eerste instantie wilde ik Honda CBR wielen gebruiken want deze had ik nog liggen.
De tandwieldrager had ik al afgedraaid, zodat de cush drive behouden kon blijven. 160/60/17 past prima!
Maar op de een of andere manier vind ik 17" wielen op een crossmotor eigenlijk niet zo mooi... Het oogt net en tikkeltje te klein IMO.
Het rijdt super op asfalt, ik heb al wat ervaring opgedaan met een eerdere Sumo maar toch...
Ik ga de 17" wielen maar overslaan en ga voor zoiets:
Maar goed, voordat ik de boel pas ga maken, eerst het motortje maar eens aanpakken.
Ik wil de motor een facelift geven, ik heb een 2005 model maar wil naar een nieuwer model Husky. Helaas is dit niet een kwestie van even nieuwer plastic en een nieuwer model tank, het frame moet aangepast worden. Nu is dit bij een Husqvarna niet zo moeilijk, het is een kwestie van een paar busjes verlassen en de tankgeleiderbussen lager op het frame verplaatsen.
Dus eventjes het stof van het lasapparaat blazen en de motor gestript tot het frame. Eerst begonnen met het afslijpen van de tankgeleiderbussen en deze 4 cm naar boven verplaatst.
Busje voor de tankbevestiging bovenop het frame gelast
De nieuw model tank past nu als gegoten!
En kaarsrecht
Frame een likje verf gegeven
Gelijk maar een andere zuiger erin
Was wel nodig, had er geen uurtje langer mee moeten rijden...
Goed kijken, er zit een haarscheurtje in de zuigerwand (piston skirt)
Dit is een Vertex zuiger (OEM kwaliteit) en is volledig van aluminium. Zuigertje zat er 40 uur in, maar ik ga nu voor een gesmede (Wossner) en hopelijk kan ik nu wel 60 uurtjes rijden hahaha
En blokje weer in elkaar
Mijn achterbrug heeft ook wel wat te lijden gehad, de kettinggeleider was flink versleten en had een mooie groef in het aluminium van de achterbrug gezaagd.
Even het TIG machientje van stal gehaald en weer opgelost
Het subframe had ook een lelijke hap uit het aluminium
Maar nu niet meer
Volgende dingetje om te doen, een KTM LC4 achterwiel pas maken... Waarom een KTM LC4??? Omdat deze een cushdrive naaf heeft en ik ga zonder cush rubbers echt niet rijden
Ik heb een 18" 3.5J velg op Ebay gekocht en ga mijn standaard 18" achtervelg omspaken naar het voorwiel.
Dat is het even voor nu