Db-killers in Italië? ;)

Jorn1000

MF'er
12 jul 2020
51
8
Goedemorgen,

Ik kan geen recente topics hier meer over vinden, dus vraag het even.

Is het nodig in Italië de db-killers erin te houden? Omgeving: Noord Italië, dolomieten. Ik denk namelijk: dit is even het moment dat ze eruit kunnen. (Natuurlijk geen overlast in dorpen veroorzaken)
 
175 euro boete, maar zonder door al die tunnels is het best waard, veel exotische auto's maken daar ook een ( geluids)show van
 
Goedemorgen,

Ik kan geen recente topics hier meer over vinden, dus vraag het even.

Is het nodig in Italië de db-killers erin te houden? Omgeving: Noord Italië, dolomieten. Ik denk namelijk: dit is even het moment dat ze eruit kunnen. (Natuurlijk geen overlast in dorpen veroorzaken)
Hopelijk is dit geen serieuze vraag...
Ja die moeten erin om aan geluidsnormen te voldoen die in de EU gelden en de laatste keer dat ik keek was Italië nog een EU-land. Wordt er actief op gehandhaafd? Dat weet ik niet maar hoop van harte van wel om wegafsluitingen als in Oostenrijk en Duitsland te voorkomen
 
2 Ducati's met open Termi's € 425 per motor op het stuk tussen Rovereto en Schio. Graag direct aftikken!
"ja maar ik heb niet zoveel geld bij me"
"dan laat je je motor maar staan"
"oh kijk eens wat ik de voering van mijn broek vind"
We kwamen er overigens wel onderuit, omdat hij zag dat mijn maat in Leeradam woont en die vertelde dat hij bij Leerdammer werkte en de dienstdoende agent helemaal idolaat was van die kaas...
Ik weet een maf verhaal, maar het klopt echt
 
Laatst bewerkt:
Ik kom er al tientallen jaren, en nooit een probleem gehad of gezien.
Op snelheidscontroles na zie je ook zelden politie. Ik heb er nog nooit een geluidscontrole gezien.
Al moet ik er wel bijzeggen dat wij altijd in het na-seizoen gaan.....

Maar wat anderen ook al zeggen, eigenlijk zou je het niet eens moeten willen. Ze doen de laatste jaren al lastig genoeg over de overlast van motorrijders daar.....
 
Ik kom er al tientallen jaren, en nooit een probleem gehad of gezien.
Op snelheidscontroles na zie je ook zelden politie. Ik heb er nog nooit een geluidscontrole gezien.
Al moet ik er wel bijzeggen dat wij altijd in het na-seizoen gaan.....

Maar wat anderen ook al zeggen, eigenlijk zou je het niet eens moeten willen. Ze doen de laatste jaren al lastig genoeg over de overlast van motorrijders daar....

Helder. DB-killers doen we erin. Misschien dat ik deze nog een stukje aanpas om de v-twin net iets beter te horen ;)
 
2 Ducati's met open Termi's € 425 per motor op het stuk tussen Rovereto en Schio. Graag direct aftikken!
"ja maar ik heb niet zoveel geld bij me"
"dan laat je je motor maar staan"
"oh kijk eens wat ik de voering van mijn broek vind"
We kwamen er overigens wel onderuit, omdat mijn maat vertelde dat hij bij Maaslander werkte en de dienstdoende agent helemaal idolaat was van die kaas...
Ik weet een maf verhaal, maar het klopt echt

Ik weet niet wat ik maffen vind... de reden dat je onder de boete uit kwam...

Of hoe je in godsnaam op het onderwerp kwam dat hij bij Maaslander werkte.
 
Carabinieri staat toch regelmatig te controleren op doorgaande wegen. Al paar keer gehad dat ze de motorrijders eruit pikte en controleerde.

Mijn motor is op wat accessoires na origineel, papierwerk in orde dus nergens last van. Behalve dat je een paar minuten stil staat in de brandende zon met al die troep aan.
 
Vandaag met koekblik Col Cenis gereden op grens Frankrijk en Italië. Honderden motorrijders op deze prachtige zondag. Cappuccino gedronken in Susa Piemonte.
Aan Italiaanse kant heel veel politiecontroles gezien. Weet niet er geluidscontroles werden gedaan.
 
2 Ducati's met open Termi's € 425 per motor op het stuk tussen Rovereto en Schio. Graag direct aftikken!
"ja maar ik heb niet zoveel geld bij me"
"dan laat je je motor maar staan"
"oh kijk eens wat ik de voering van mijn broek vind"
We kwamen er overigens wel onderuit, omdat mijn maat vertelde dat hij bij Maaslander werkte en de dienstdoende agent helemaal idolaat was van die kaas...
Ik weet een maf verhaal, maar het klopt echt

SP46, mooie route maar inderdaad veel controles.
 
Ik weet niet wat ik maffen vind... de reden dat je onder de boete uit kwam...

Of hoe je in godsnaam op het onderwerp kwam dat hij bij Maaslander werkte.
Ahhh my bad O-) , niet Maasland maar Leerdam. Hij zag dat mijn maat in Leerdam woonde. Toen ging het gesprek al gauw over die kaas die ze daar maken 8-)
 
Ik ben nu op vakantie in Italië (regio Lazio) en het valt op dat er aanzienlijk minder herriepijpen rondrijden dan 3 jaar gelden toen we hier waren.
Het lijkt er sterk op dat geluid ook in Italië een dingetje is geworden. Snelheid daar in tegen niet, de snelheidsborden worden hier met een korreltje zout genomen...
 
Jaartje of 5 geleden dacht ik zelf ook dat t tof was om zonder DB killers op mn Monster met Carbon Termi's door de Dolomieten rond te kachelen. Ik werd echt helemaal gestoord van mijn eigen kabaal.

Het is misschien even leuk, maar na een half uurtje ging het mij echt op mijn zenuwen werken, zeker in tunnels of bij van die hoge bergwanden.

Ik heb ze zelf en vrijwillig (dus zonder boete) gewoon weer terug gezet en vond dat een heel stuk relaxter.
 
Goedemorgen,

Ik kan geen recente topics hier meer over vinden, dus vraag het even.

Is het nodig in Italië de db-killers erin te houden? Omgeving: Noord Italië, dolomieten. Ik denk namelijk: dit is even het moment dat ze eruit kunnen. (Natuurlijk geen overlast in dorpen veroorzaken)
waarom moeten die dingen er toch altijd uit ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan