Dagtocht Ardennen

SanderRS

MF veteraan
2 mrt 2010
1.232
30
Facebook
Heeft er iemand toevallig een leuke route richting de Ardennen en terug op de plank liggen? :)
Begin punt ergens in Brabant? Beginpunt kan ik uiteraard zelf ook aanpassen.

Volgend weekend van plan om een dag flink wat kilometers te gaan rijden.
Dus eigenlijk opzoek naar een leuke route in een mooie omgeving, met leuke wegen ;)
 
Je kan ook nog denken aan het volgende rondje: snelweg naar Luik, aywalle, la roche, houffalize, wiltz, kautenbach,vianden, eupen, aubel, eijsden.

Succes en ben benieuwd naar de foto's of verslag ;-)
 
Ik neem aan dat er grotendeels over de N-wegen gereden word?
Wil er nog iets aan snelheid gemaakt kunnen worden?
Of zoeken jullie dan ook nog eens de nog kleinere wegen op? :)
Ik zal eens een beetje gaan tekenen in Basecamp
 
Enkel N-wegen idd, maar ik vermijd de grotere 2-baans N-wegen. Die zijn vaak minder mooi en staan vol met flitskasten :+ . Kleinere wegen doe ik liever ook niet, ivm vaak minder wegdek. Met een allroad lijkt me dat dan wel weer leuk.

Ik maak mijn routes overigens met googe-maps icm streetview. Je kunt de route dan als het ware al virtueel rijden.
Daarna gaat er een klassieke ANWB-kaart op de tank met een punt naar punt lijst en bijbehorende wegennummers :]
 
Laatst bewerkt:
doe vooral geen moeite, ik heb er legio op de plank liggen, je neemt het beste even de snelweg naar zuid-limburg (brabant, noord-limburg en vlaanderen is toch geen kut aan), daar beginnen en eindigen al mijn routes, ze voeren je over de mooiste wegen van de ardennen (louter groen gemarkeerde michelin routes), veelal over de minder drukke wegen. Stuur maar een pb met al je mailadres, stuur ik je de zooi door, kun je ze zelf bekijken in mapsource of google earth.

grtz, tok
 
Deze rit rij ik altijd. Zitten zo goed als alle klassiekers in: vanaf Tillf naar Esneux over de N638 naar de contreien van Durbuy, de kronkels rond La Roche, een paar meanders van de Lesse, de bochten van Houyet, de beklimming van Maredsous, de Samsonvallei. Rawhide :]

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan