D-boost performance chip Suzuki Burgman 200 400 650 EFI

nou heb het op ebay is snel gelezen en eigelijk geloof ik hier nietzo in ik kopier even:

Gain +15-35 additional HP, and extremely dynamic acceleration by up to 30 %.
This mod will not affect engine reliability or endurance. Dyno-BOOST tricks the ECU thinking the intake air much more cooler, then the ECU will send more fuel for a richer mix besides if the current vehicle has oxygen sensor it blocks restrictions generated by the ECU

wat ze er niet bijzetten is dat je ook 30% sneller kan gaan tanken
en als je problemen met je scooter krijgt en je gaat er mee naar de dealer gaat die het meestal wel steken op die chip....

of zie ik dat nu verkeerd?
mvg :)

fucking hell... lijkt wel een babelfishvertaling :X

Klinkt fantastisch! Ik koop er ook één! Leonardo kapot = 0 pk + 15 = 15 pk! Da's al 3 pk meer dan standaard! Beter nog, ik koop er 2: zeker 40pk! Snelste Leonardo ooit!

Samengevat: mooie worden maar nothing to prove it. Ik zeg maximaal 2% winst. Vrijwilligers om het te proberen?

Groeten, Karl
 
2% van (bijna) niets is nog niets...scooter heeft toch bijna geen pk`s,dus bv.0,4 pk erbij merk je ook geen bal van..
Gisteren de Malossi Multivar 2000 er weer opgezet,dat merk je echt wel!!!!,zijn geld wel waard :] .
 
Op die site van Sossa staat ook mijn auto en die zou met dat chippie 33 pk sterker worden, da's zo'n 22%. Een zo hoge toename van het vermogen (koppel nog meer natuurlijk) wordt voornamelijk bereikt door de turbo-overdruk te verhogen van (vaak) ca. 0,8-0,9 bar naar ook wel 1,5 bar. Als mijn Bev500 zijn 39 peekaatjes m.b.v. een turbocompressor zou bereiken, zou ik met dat chippie theoretisch ook wel tot 47,5 pk kunnen komen. Hee, da's nog geen 9 pk winst in plaats van 15 of 25!!! Een Leonardo "Turbo" met 22 pk zou dan een winst hebben van nog geen 5 pk!

MAAARRR, onze scooters hebben geen turbo (en die van de Peugeot is niet uitlaatgasaangedreven maar krukasaangedreven) dus die 22% haal je dus nooit. Het chippie die de CDI "voor de gek houdt en meer benzine toevoert" heeft dus niet hetzelfde effect van een drukvuller, de enige manier om met dezelfde motorinhoud meer brandbaar mengsel in de cilinder te forceren, maar stelt gewoon je mengsel te rijk af, zoals je vroeger met carburateurs kon doen en dat met injectie normaal gesproken onmogelijk is. Hoeveel haal je dan uit tuning van een ongeblazen, dus atmosferische, motor zonder fysieke aanpassingen? Ik denk dat je niet op meer dan 10% hoeft te rekenen als je een rustig afgesteld blok hebt waar je nog heel veel aan kunt veranderen. Onze scooterblokken een beetje meer benzine toevoeren... Ik hou het op 2%. Mijn Bev komt dan tot bijna 40 pk (nog geen pk winst), een Leonardo met 22 pk blijft op 22, een 150er met 15 pk blijft ook op 15. Als het dan toch meer winst oplevert dan die 2% moet je ook kijken hoe dat hogere vermogen wordt bereikt: misschien wel, zoals ook bij de Powercommander het geval is (ook een scooterchip) door het maximaal toelaatbare toerental te verhogen. En daar heb je pas profijt van als je ook de variator aanpast. En als je de variator aanpast verander je sowieso als de hele aandrijflijn en is het onmogelijk om waar te nemen wat het chippie zelf nou eigenlijk doet! ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan