Communicatie zonder microfoon

Galileo2

Die hard MF'er
15 aug 2021
380
138
Ik zoek voor mijn Shark EVO GT helm een communicatie systeem voor de gesproken instructies van mijn navigatie.
vermits ik alleen rijdt, hoef ik niet te communiceren met bijrijder of andere rijders.
welk (eenvoudig) systeem?
 
AliExpress zou kunnen maar je leest een boel wisselende verhalen. Als communicatieset moet je het sowieso niet willen maar het geluid laat ook vaak te wensen over. Dus dan heb je ook niet veel aan gesproken instructies als je ook dat amper hoort.
Of je moet gokken op de duurste van Ali maar dan zit je toch nog wel op 75 euro als ik zo snel ff kijk. Die van 25 zijn 100% troep.
 
Een vriendin van mij heeft een soortgelijk setje gekocht via Bol ivm snellere levering/kopersbescherming. Het enige wat we erop kunnen aanmerken is dat de knoppen van het het apparaat moeilijk bedienbaar zijn met handschoenen en dat het in zn geheel toch wel een beetje een lomp gezwel aan de zijkant van je helm is.

Maar daarentegen was ze voor een paar tientjes klaar en ze is uitstekend verstaanbaar. Soms moet je een gokje wagen, denk ik.
 
Ali setje halen + kwaliteits setje speakers (JBL bijvoorbeeld).

Zo rijd ik ook al jaren.
 
Een sena-smh5 kopen. Nieuw of via marktplaats? Zijn niet al te duur, en als je de microfoon niet aansluit ben je klaar toch?
 
Een sena-smh5 kopen. Nieuw of via marktplaats? Zijn niet al te duur, en als je de microfoon niet aansluit ben je klaar toch?
Ik hoor weinig positiefs over de Sena in het algemeen en deze in het bijzonder.

Het liefste zou ik ze zelf allemaal uitproberen, maar dat kan natuurlijk nergens 😁
 
Ik heb de Cardo X2, deze heeft JBL HD speakers, bevalt erg goed.
Nu € 160,00 bij Lois.nl
Microfoon, plak of boom zit met een connector en hoef je dus niet te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een cardo spirit hd. Ja, zit een microfoon bij. Handig om de telefoon te vertellen welke muziek op moet.

db
 
Paar jaar een Ali setje gehad. Bij MKC moto werd ik uitgelachen. Deed het altijd perfect, was makkelijk in gebruik en ging gigantisch lang mee. Zeer tevreden over geweest.
Nu heb ik een Cardo Edge, eigenlijk puur voor het betere geluid, Mesh verbinding en meerdere rijders.
 
Ik hoor weinig positiefs over de Sena in het algemeen en deze in het bijzonder.

Het liefste zou ik ze zelf allemaal uitproberen, maar dat kan natuurlijk nergens 😁
Heb al jaren een duo setje smh5.
Inmiddels een keer de accu vervangen.
Nog nooit problemen mee gehad.
Een beetje gedateerd misschien, maar verder niets mis mee.
 
Ik zit met een zelfde vraagstuk.
Bevalt deze nog steeds goed ? Loopt de accu leeg bij geen gebruik of valt dat mee ?
Natuurlijk loopt de accu iets leeg bij geen gebruik, maar ik ben erg gedisciplineerd in opladen van mijn spullen, e reader, helmen, boormachines, ed. Doe ik regelmatig van stroom voorzien, ook als het nog niet nodig is.
Maar over de de senna 3+ ben ik goed tevreden, ww verkeer elke keer weer goed, en als ik een dagtoer plan ff avond vantevoren opladen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan