Circuitbanden-Topic

Op mijn niet-circuit gerelateerde schijtfiets MT-09 (geometrie van een Harley met apenhanger) en Michelin Power 5x kut banden, reed ik 2.12 op Ecuyers. Daarna ben ik er is lekker bij gaan liggen, niet op m’n fantastische ligstoel, wel gewoon op het klote asfalt van Ecuyers. Maar goed, dat ligt dus aan de motor, banden en het asfalt en zeker niet aan mij.

Dat gezegd hebbende ben ik nog niet aan het kijken voor slicks…

Volg je me nog? Zo ja, well done 😊
 
Op mijn niet-circuit gerelateerde schijtfiets MT-09 (geometrie van een Harley met apenhanger) en Michelin Power 5x kut banden, reed ik 2.12 op Ecuyers. Daarna ben ik er is lekker bij gaan liggen, niet op m’n fantastische ligstoel, wel gewoon op het klote asfalt van Ecuyers. Maar goed, dat ligt dus aan de motor, banden en het asfalt en zeker niet aan mij.

Dat gezegd hebbende ben ik nog niet aan het kijken voor slicks…

Volg je me nog? Zo ja, well done 😊
Ik moes het 3x lezen maar denk dat ik het andwoord er wel uit heb gehaald😂😂
 
Goeiedag, motor vrienden

Ik heb een vraag ik kwam er op ecuyers achter dat mijn achterband begint te "driften" in de bocht ik heb er m9rr metzlers op liggen ik heb al van alles geprobeerd van 1.8 tot 2.2 warm) gemeten na de sessie zonder banden warmers) maar hij bleef het doen

Mijn ronde tijd was 2,13 (op ecuyers)

Hoort dit of moet ik er gewoon metzeler TD op gooien? Of is dit te vroeg er rij ik daarvoor te zacht rond?

Wie kan me hierbij helpen alvast bedankt
Ik doe de m9rr in de warmers. Dan op 1.8-1.9bar zetten. Warm van de baan zijn ze dan zo'n 2bar. Dus je zit aardig in de richting. Ik zou het 'drift' probleem eerder in je motor/vering dan in deze banden zoeken.
 
Ik doe de m9rr in de warmers. Dan op 1.8-1.9bar zetten. Warm van de baan zijn ze dan zo'n 2bar. Dus je zit aardig in de richting. Ik zou het 'drift' probleem eerder in je motor/vering dan in deze banden zoeken.
Ik weet niet welke motor.
Teveel gas onder hellingshoek?

Maar straatbanden in de warmers. :?
Eerste rondje Zandvoort op 'koude' banden gaan in 2:05.

Het snel uitbreken is wel echt iets wat mij ook opviel aan de M9RR.

De voorgeschreven bandenspanning voor deze Metzelers en circuit gebruik is 2.3 bar volgens Motorrad.
Alleen eigen ervaring is natuurlijk beter. :Y
 
Ik weet niet welke motor.
Teveel gas onder hellingshoek?

Maar straatbanden in de warmers. :?
Eerste rondje Zandvoort op 'koude' banden gaan in 2:05.

Het snel uitbreken is wel echt iets wat mij ook opviel aan de M9RR.

De voorgeschreven bandenspanning voor deze Metzelers en circuit gebruik is 2.3 bar volgens Motorrad.
Alleen eigen ervaring is natuurlijk beter. :Y
Het is een yamaha r6 '03
Maar ik denk dat ik de vering is ga laten nakijken en afstellen als ik de reacties zo lees
 
Waarom niet? Scheelt weer een rondje opwarmen en altijd meteen vertrouwen om vanaf de eerste bocht gas te geven. :]
Tot dit jaar zou ik zeggen.. teveel moeite. :+

Heb je ook nog andere wielen en andere banden?
 
Nee, slicks zijn voor op een afgesloten circuit, niet voor op straat.
Ik heb nog wel een setje supercorsa voor je in de aanbieding.
Toch naar niet gegokt, maar meer vanwege de 355 kilometers snelweg rechtuit en profiel houden voor aanstaande maandag/dinsdag.

Al hadden TD Slicks met meer slijtage in het midden dan aan de zijkant wel eens leuk geweest. :?
PSX_20230816_090005.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bandje voor maandag klaargelegd. ;)
PSX_20230819_204527.jpg

Dat lettertype lijkt wel iets uit de jaren zeventig. :P
Not for vetgedrukt.
 
Hier ook maar even vragen.
Vrijdag op Mettet gereden in de rookie groep, mocht de middag wel naar drie, maar nog geen echte tijden gereden op de R3 met te verbeteren zithouding en een kwalitatief mindere grondspeling wat zonder andere aanpassingen ook niks gaat worden. .

Het was de hele dag vochtig tot nat, na vijf sessies kwam er wel een droge baan met af en toe wat druppels.
In de ochtend de banden twee sessies achter elkaar met 0.2 bar verhoogd.
Ze leken wat snel af te koelen.

Nu heb ik het idee dat ze uiteindelijk toch iets te warm zijn geworden??
PSX_20230827_102913.jpg

PSX_20230827_102737.jpg

De voorband is misschien nog wel netjes, maar de achterband ziet er wat grof uit?
Zoveel cupping had ik ook niet verwacht op deze SC3 Supercorsa's en ca. 35 pk aan het achterwiel? :)

(Standaard banden Dunlop GPR300: 1.9/2.5 bar.
Supercorsa gestart @1.8/1.7.
Twee keer tweetiende bij.)
 
Zelf inmiddels ook een TD slick achter gebruikt en dit zijn mijn ervaringen.

Vond dat de achterband zeer veel grip bood en kan er tijden mee rijden die ik met andere banden ook rijd.
De band gaf geen krimp, gaat lang mee en sleet netjes. Niet zo gevoelig voor bandenspanning, stond een keer helemaal verkeerd maar geen vreetspoor o.i.d. Maar na 5 dagen waarin de band perfect functioneerde en er nog vlees op zat begon hij wel te glijden. Niet onvoorspelbaar maar waarschuwt wel. Na een dag of 5 merkte ik een flinke drop in grip en is de band eigenlijk klaar. Vind ik niet zo'n gekke score.

De voorband heb ik niet geprobeerd maar hoor ik ook minder goede verhalen over.
Dus ik denk dat je met een combi K1/K2 voorband en een TD achter spekkoper bent.
 
Laatst bewerkt:
Onlangs mijn Daytona 675 verkocht en een prachtige CBR1000RR SC59 gekocht.

Met de Daytona reed ik op Assen 02:00 op de TD slicks. Prima band en een goeie 5 dagen op kunnen knallen.

Onder de Honda zit nu het volgende rubber waar 1 dag op gereden is:
Voor: Dunlop KR109 125/80
Achter: Bridgestone V02 S/M 200/655

Die dunlop moet erg goed zijn.
Twijfel een beetje of ik met mijn huidige tempo deze banden op temperatuur houd? Of dat ik beter weer voor een TD slick kan gaan. Of evt een combi zoals Sender hierboven schetst.
 
De Dunlop KR slicks zijn voor de echt snelle jongens.
Kan je beter voor een Dunlop D212/213 kiezen in jou geval als je het bij Dunlop wilt houden.
Of zoals je zelf aangeeft een TD slick.

Combi die Sender aangeeft lijkt mij prima. Wil ik zelf ook gaan proberen.
Ik rijd 1.55 op Assen.
 
Zelf gereden met de D212 slicks, op assen en zeker niet tevreden over de slijtage.
Voor mij word de volgende set gewoon de Bridgestone vo2, die houden ze op Assen wel heel.
 
Bedankt voor jullie input.
Hoef niet perse Dunlop, maar vernam wel dat de KR109 het neusje van de zalm moet zijn.
Maja, als ik die niet op temperatuur houd dan heeft het geen zin.
Welk tempo rijd jij met de V02 @ZXRH88 ?
 
Zelf nog niet gereden met de v02 maar weet het van mensen die er mee redem, de een rijd 1.49 en de ander net aan 2 min.
Schijnt ook 1 van de weinige slicks te zijn die heel blijft op assen met koele temp
 
De V02 is volgens mij gewoon 1:40 capabel. Pure raceband.
Heb zelf een (gebruikte) V02 achterslick gehad een paar jaar geleden en die deed het ook met mijn (slakken) tempo (~2:00) prima :) :Y
 
Spuit elf zegt Corsa Rosso II en 1.53 met nog veel ruimte tot verbetering.
Dit jaar overgegaan op TD slicks, maar meer voor de levensduur.

De voorband is erg nerveus, vooral koud, maar zou dat juist niet voor het snelle sturen zijn. :?
Dat we het wat anders interpreteren bedoel ik. :)
 
Zelf gereden met de D212 slicks, op assen en zeker niet tevreden over de slijtage.
Voor mij word de volgende set gewoon de Bridgestone vo2, die houden ze op Assen wel heel.
Kan wel wat kritisch zijn bij koudere baan inderdaad. Dan de bandenspanning iets verhogen. Dan is het te doen.
 
Ik rij ook op Bridgestone v02 en die blijven inderdaad heel erg mooi terwijl ik de Pirelli steeds snel stuk reed, ik heb ooit 1.53 gereden maar de laatste paar keren rond de 1.54 zal de leeftijd wel zijn 😇 en niet vaak genoeg op Assen rijden.
 
Hoeveel dagen doen jullie met een V02 voorband? Heb nog 2 mm op de slijtage indicator. Donderdag dagje Zolder, heb nog 2 achterbanden die elk goed zijn voor nog een dag. Echter hierna stap ik over op TD slicks. Denk dat de voorband echter niet voldoende meer gaat bieden om de 2 achterbanden op te rijden. Band heeft nu 2 volledige dagen Zolder en 2 dagen Assen achter de rug, en een paar sessies Mettet.
 
Nee, slicks zijn voor op een afgesloten circuit, niet voor op straat.
Ik heb nog wel een setje supercorsa voor je in de aanbieding.
Hoi C4rN, gezien WB geen interesse heeft, wat voor sc's? 😇
Begin net mijn zoektochtje naar sc2 of heel evt sp
Of heb je ze al verkocht op mp oid? Kwam ook wat voorbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan