cillinder

Yboompy

Rookie
17 feb 2021
9
2
Heb een kawasaki ZL 600 uit 86 , 4 cillinder lijnmotor en cillinder 4 wordt niet goed heet, bougie vonkt wel, sterker nog zitten 4 nieuwe in, als ik de bougiedop eraf trek tijdens het lopen merk je wel degelijk dat ie slechter loopt! Heeft iemand een idee waar ik verder naar kan gaan zoeken? Ook heb ik in het begin toen ik hem gekocht had wat koelingsproblemen. Nu zit er aan de buitenkant van die cillinder een gaatje, daar heb ik toen wel is water uit zien lopen wat ik wel vreemd vond, hij doet dat echter niet meer! Weet iemand wat ik kan doen nog?
 
Dat gaatje waar water uitkomt is waarschijnlijk het afvoerkanaaltje voor wanneer er water in het bougiegat komt.
Je probleem klinkt als een carburatieprobleem.
 
als er geen water meer uit dat gaatje loopt is het misschien verstopt, blijft er water bij de bougie staan daardoor waardoor de vonk overslaat naar het blok ipv via de bougie.
gaatje open maken, bougiedop weg (dop, NIET de bougie) en alles errond proper blazen met perslucht en dan testen.
 
de bougie is mooi droog, vonkt ook gewoon goed, is niks aan te zien verder, enfin het proberen is het ook waard om uit te spuiten om het eventueel uit te sluiten, deze week ga ik nog compressie testen zien wat daar uit komt, de carburateurs zijn er ook nog nooit af geweest, of gesynchroniseerd, carburateurs eraf halen wil ik echt pas als laatste doen aangezien dat een enorme klus is bij dit type en met name er weer opzette maargoed wat moet dat moet als dat nodig is. antwoord op

TweedWielen, idd pilletje in gehad in het verleden, maar...hij nogsteeds droog lol​

 
Iets heel onnozels!< waarschijnlijk is er helemaal niks aan de hand, de cillinder 4 die met stationair draaien niet op temperatuur kon komen is na stukje rijden kokend heet net als de andere, nu is mij opgemerkt dat als de koelvloeistof niet op temperatuur is, cillinder 4 als eerste koelt bij circulatie waardoor die cillinder meer wordt gekoeld dan de andere drie! compressie meeting wil ik alsnog wel doen, helaas had mijn maatje er eentje met de verkeerde aansluiting aangezien er in de kawa kleine bougies zitten, wordt vervolgt.
 
volgens mij gaat het water van de pomp naar de achterkant van de cylinders tussen 1-2 en 3-4, en dan via de kop naar de rechterkant van de motor.

en als 4 alleen stationnair ambetant doet, carbu kuisen. blijft het probleem daarna, synchroniseren
 
:^

Welke is cilinder 4
3384934de2fb4b1d19b61b432c241753.png

Als je koud start wordt de uitlaatbocht van 4 dan meteen net zo warm als de andere?


Zo ja, dan nog 3 pilletjes erin dan zijn misschien alle 4 weer gelijk. (maar misschien ook niet)
 
Terug
Bovenaan Onderaan