Central classics

Ik ben al een tijdje op zoek naar een honda c50. Daar hebben ze er duizenden van gemaakt.
Maar zelfs die dingen zijn op het moment duur

Ik vraag me af.. mensen met geld willen een motor/brommer uit hun jonge jaren.. De mensen die op de jaren '50 en 60 motoren reden, zijn aan het uitsterven..

Wat zal dat doen met de prijzen van die 'prachtige' Engelse klassiekers e.d?

En de prijzen van jaren '70 en '80 motoren?

Ik vraag me af.. mensen met geld willen een motor/brommer uit hun jonge jaren.. De mensen die op de jaren '50 en 60 motoren reden, zijn aan het uitsterven..

Een golfbeweging vermoed ik 🤔

Dat, plus dat het verkeer drukker/intensiever wordt. 6V verlichting en halve-naaf remmetjes werken gewoon niet meer?

Wat ik gezien heb op de diverse beurzen is de prijs van deze range motoren (50/60) langzaam maar zeker aan het zakken.
70/80/90 is nu booming (de ietswat bijzondere types zeker)

Wat ik gezien heb op de diverse beurzen is de prijs van deze range motoren (50/60) langzaam maar zeker aan het zakken.
70/80/90 is nu booming (de ietswat bijzondere types zeker)
Klopt helemaal, de zeg maar "woon/werk" motoren uit de jaren 50/60 zijn in prijs aan het zakken, zeker in de UK.
En ook de exclusieve fietsen uit die tijd zijn gezakt in prijs, alleen die blijven natuurlijk relatief duur. Er is een tijd geweest dat Vincent V-twins uit de fifties minstens 60 tot soms wel 80K opbrachten...dat is nu meer zo rond de 40K.

Ik heb de leeftijd om die dure kreidlers mooi te vinden , maar ik heb er niks mee
Blij dat ik op mijn 17 de eindelijk motor kon gaan rijden

Ik nog net niet, maar zou toch graag weer een MB5/MB8 (motorkenteken) willen hebben, ik vrees alleen dat dit vreselijk tegen gaat vallen vanwege het totale gebrek aan koppel.

Ik heb de leeftijd om die dure kreidlers mooi te vinden , maar ik heb er niks mee
Blij dat ik op mijn 17 de eindelijk motor kon gaan rijden
Zo heeft iedereen wat.
Ik heb niks met suffe Vespa 🛵 💁‍♂️

hahaha indd... ik vrees dat het gewicht niet eens een groot probleem is, meer die 1,93m lengte :)

hahaha indd... ik vrees dat het gewicht niet eens een groot probleem is, meer die 1,93m lengte :)
Nou ik kon aardig overweg met mijn 1,93 (jawel) en 70 kg.
Nu minder met 100 kg 🙄

Gisteravond geconfronteerd met een sportmaatje(..) van mijn lengte, doch ik denk 130-140 kg en alsnog heel fluks en dartel met voeten & lijf? Da's best raar hoor!

Ik had een ouwe Z1000 A1 weer gekocht een paar jaar terug, ik denk joepi m n eerste echte motor weer terug *O*
maar wat een enorme tegenvaller was dat ,ligt aan mij ,niet aan de Z 1000 ,t was in verhouding met wat ik nu gewend was zo langzaam en een slechte wegligging ;( dat paste niet meer bij me , ik had t bij de herinnering moeten houden :t

Gisteravond geconfronteerd met een sportmaatje(..) van mijn lengte, doch ik denk 130-140 kg en alsnog heel fluks en dartel met voeten & lijf? Da's best raar hoor!
En vooral op een oude ,lichte brommer 💁‍♂️

Terug
Bovenaan Onderaan