Central classics

Ik gok dat er grote verschillen te zien zijn....
Je ziet internationaal dat pre '70 fietsen behoorlijk in prijs aan het zakken zijn (exoten daargelaten), en de post '70 jappanners een stevige stap omhoog maken.
Natuurlijk zijn er op de beurzen zat handelaren die denken dat ze goud in handen hebben, en idiote prijzen vragen.
 
Ik gok dat er grote verschillen te zien zijn....
Je ziet internationaal dat pre '70 fietsen behoorlijk in prijs aan het zakken zijn (exoten daargelaten), en de post '70 jappanners een stevige stap omhoog maken.
Natuurlijk zijn er op de beurzen zat handelaren die denken dat ze goud in handen hebben, en idiote prijzen vragen.
Geen idee of bepaalde periode/merken het goed of slecht doen maar in het algemeen is er geen lol meer gezien de prijzen van oa onderdelen.
 
De prijzen gaan in NL nu ook omhoog?
Mijn GS1000 is verzekert voor $10.500. En dat is zonder er om te vragen.
Betaal je premie voor 10.500 Dollar, maar krijg jij dat ook als er schade is?
Dan willen ze waarschijnlijk eerst een taxatierapport zien.
De premie innen willen ze altijd wel, maar uitbetalen is een ander verhaal.
 
Volgens mij beginnen de prijzen voor Japanse jaren ‘70 fietsen toch te stagneren en zelfs dalen. Lijkt me ook logisch aangezien de gemiddelde boomer (die deze fietsen “nieuw” meemaakte) stilaan te oud wordt om te rijden, de gemiddelde sneeuwvlok geen fuck met stinkende oude motoren heeft én de gekkigheid van corona nu ook wel over is…
 
De mooie zie ik niet goedkoper worden, de prijzen uit de tijd dat er niemand naar omkeek komen niet meer terug. En de 80'ies 90'ies pareltjes gaan ook berst hard
 
De prijzen gaan in NL nu ook omhoog?
Mijn GS1000 is verzekert voor $10.500. En dat is zonder er om te vragen.
Een gast hier die heeft zijn CBX1000 te koop staan voor $27.000
Australië zit jij toch? 27.000 AUSD komt overeen met 16.852 EUR.
Dat is een fors bedrag, staat dan ook nog steeds te koop.
Hier in Europa heeft een in Frankrijk wonende Engelsman die ik ken ook al sinds lange tijd een CBX1000 in zeer mooie staat te koop staan.
14.000 GBP blijkt 16.856 EUR te zijn, slechts vier eurootjes verschil dus.
Die staat dan ook al in de verkoop sinds september '22...
 
Betaal je premie voor 10.500 Dollar, maar krijg jij dat ook als er schade is?
Dan willen ze waarschijnlijk eerst een taxatierapport zien.
De premie innen willen ze altijd wel, maar uitbetalen is een ander verhaal.
Verzekeringsmaatschappijen zijn hier wat anders dan in NL.
Je krijgt dat bedrag uitbetaald bij TL, dat heb ik vorig jaar gehad. Zonder taxatie rapport.
Ik betaal gloof ik $150 per jaar aan premie, dat is 3rd party incl. diefstal, zag ik laatst.
 
Nou, dan ga ik er een mooie dag van maken ! Ik wilde er 1 dag heen en hopen dat ik wat extra spulletjes voor de REVERE kan vinden.
 
"weer" en "altijd leuk"...jullie weten ook dat dit de laatste editie is en de organisator er dus mee stopt?
Laatste bericht wat ik gehoord heb is dat er toch een opvolger is en dat de datum van volgend jaar intern al bekend is. Maar laatste keer onder Titus dus :W
 
Als soms filmpjes op YouTube zie dan is de handel van zowel nieuwe als oude motorfietsen in de UK flink in gekakt , en dat is best een grote markt voor oudere motoren
 
Ik heb het idee dat de vroege jaren 90 motoren op het moment flink stijgen.
Zo had ik mijn ZXR 400 in 2019 nog voor €1100 en dat was een nette.
Zit nu op ,minimaal,het dubbele.
Prijzen ZXR 750 rijzen helemaal de pan uit.
 
Ik heb het idee dat de vroege jaren 90 motoren op het moment flink stijgen.
Zo had ik mijn ZXR 400 in 2019 nog voor €1100 en dat was een nette.
Zit nu op ,minimaal,het dubbele.
Prijzen ZXR 750 rijzen helemaal de pan uit.
Maar vind nog maar eens een nette zxr 400 of 750.
Vaak is er zoveel aan ....... dat je daar ook nog eens geld in moet gaan steken om deze weer netjes te krijgen
 
Ik ga zondag, met zoon, lekker struinen naar dingen voor mijn Honda REVERE
 

Bijlagen

  • IMG_20240928_160143.webp
    IMG_20240928_160143.webp
    211,3 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan