UnlimitedSPD
Die hard MF'er
- 7 jan 2006
- 464
- 3
Beste mensen,
Ik ben bezig om in een CBR600 F2 van 1991 een schakelvork en de tandwielen van de 2e versnelling te vervangen omdat de 2e versnelling er continu uitschiet. Dat wordt netjes opgelost, ik heb het bij mijn Fireblade ook als eens meegemaakt.
Maar nu haalde ik de uitlaatbochten van de motor af, en toen zag ik dat de 3e uitlaatbocht (van links naar rechts als je op de motor zit) wit is van binnen. Ook als je het gat van de bijbehorende cilinder inkijkt is deze wit. De klepstelen aan de uitlaatkant van alle 4 de cilinders zijn ook volledig wit.
Nu zou het een lekke kop pakking kunnen zijn denk ik zo.. Alleen er is van tevoren geen witte rook gezien, in ieder geval niet in opvallende mate. Ook is het koelvloeistofniveau niet drastisch verminderd...
Hebben jullie een idee?
Update: Heb ik persé een poulietrekker nodig om het vliegwiel los te krijgen, of kan dit ook anders?? Zie onderaan dit topic..
Ik ben bezig om in een CBR600 F2 van 1991 een schakelvork en de tandwielen van de 2e versnelling te vervangen omdat de 2e versnelling er continu uitschiet. Dat wordt netjes opgelost, ik heb het bij mijn Fireblade ook als eens meegemaakt.
Maar nu haalde ik de uitlaatbochten van de motor af, en toen zag ik dat de 3e uitlaatbocht (van links naar rechts als je op de motor zit) wit is van binnen. Ook als je het gat van de bijbehorende cilinder inkijkt is deze wit. De klepstelen aan de uitlaatkant van alle 4 de cilinders zijn ook volledig wit.
Nu zou het een lekke kop pakking kunnen zijn denk ik zo.. Alleen er is van tevoren geen witte rook gezien, in ieder geval niet in opvallende mate. Ook is het koelvloeistofniveau niet drastisch verminderd...
Hebben jullie een idee?
Update: Heb ik persé een poulietrekker nodig om het vliegwiel los te krijgen, of kan dit ook anders?? Zie onderaan dit topic..
Laatst bewerkt: