CB900 '81 Uitlaat

UnlimitedSPD

Die hard MF'er
7 jan 2006
464
3
Ik heb deze week een cb900 uit 1981 gekocht. Deze wil ik weer helemaal netjes gaan maken en ik wil er een modern rijwiel gedeelte opzetten.

Nu heb ik vanmiddag de uitlaat er even af gehad en t viel me op dat deze niet goed past. Toen ik m eraf haalde schuurde de uiteindes van de 4 pijpen (waarmee ze in t blok zitten) al flink langs t frame. En het monteren van de uitlaat was al helemaal n ramp. Ik moest de pijpen iets of wat uit elkaar trekken om ze langs t frame op te krijgen. En de ringen waarmee de uitlaat vastzit tegen de cilinders moest ik er egt doorheen duwen. Daarbij komt dat het allemaal voor geen meter aansluit en er flink rook tussen de aansluitingen uit komt.

En het gedeelte waar de vier pijpen overgaan tot 1 pijp aan de onderkant van het blok zit precies onder de aftapplug van t carter. Dus dan zou ik de uitlaat eronderuit moeten halen om de olie af te tappen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Mij lijkt het dat de uitlaat er makkelijk op en af te zetten moet zijn zonder dat je krassen op t frame en/of de uitlaat riskeert (gelukkig ben ik tog van plan om alles te spuiten).

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?? Hieronder 2 foto's van de betreffende uitlaat.

full


full
 
Normaal als die 4 in 1 nieuw is monteer je eerst iedere uitlaatbocht afzonderlijk. Maar ja als die boel vastgerot zit bij de collector en je alles in 1 keer moet monteren is het erg krap vooral als de klemmen er ook nog bij komen. Ik had dit probleem ook bij mijn CB.


dscf3861sp6.jpg

Vraag me niet hoe ik het oliefilter verwissel, maar het gaat net. Ook de olieplug gaat zonder problemen, echter mijn vriend zijn CB gaat het ook niet zonder eerst zijn pijp eronder uit te halen.

Ik denk dat je klepdekselpakking lekt en zoniet je koppakking. Ga je voor een totale rebuild ??

Oh, en ter ondersteuning, dit kan ie worden.

dscf3957rl4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Normaal als die 4 in 1 nieuw is monteer je eerst iedere uitlaatbocht afzonderlijk. Maar ja als die boel vastgerot zit bij de collector en je alles in 1 keer moet monteren is het erg krap vooral als de klemmen er ook nog bij komen. Ik had dit probleem ook bij mijn CB.


[afbeelding]
Vraag me niet hoe ik het oliefilter verwissel, maar het gaat net. Ook de olieplug gaat zonder problemen, echter mijn vriend zijn CB gaat het ook niet zonder eerst zijn pijp eronder uit te halen.

Ik denk dat je klepdekselpakking lekt en zoniet je koppakking. Ga je voor een totale rebuild ??

Oh, en ter ondersteuning, dit kan ie worden.

[afbeelding]

Oohw die collector is n los gedeelte natuurlijk, wat dom van mij! Ik heb net even gekeken en t zit wel flink vastgeroest dus ik ga zometeen nog eens ff proberen om deze los te krijgen (anders slaap ik niet O-) )

Dat is een erg nette motor Dutchy! Ik wil hem echter niet meer helemaal origineel maken.
Dit is mijn inpiratiebron, ik weet niet van wie die is, maar hij komt wel van mf:

full


Ik wil er een modern rijwielgedeelte opzetten, met monoveer achter en een upside down voorvork. En ik wil alles weer netjes spuiten zodat de motor er straks perfect uitziet.

Maar nu eerst het blok in goede staat brengen. (olie verversen, kleppen stellen, carbs schoonmaken, afstellen enz. enz.)
 
Laatst bewerkt:
hoi, als het niet lukt heb ik nog wel een mooie motad 4-in-1 liggen voor je (zwart met chromen bochten) :D

de mijne ben ik ook aan het modificeren met andere brug, wielen, vork, carbs, onststeking, enz. (cb900 bol d'or pimpen topic)
 
Oohw die collector is n los gedeelte natuurlijk, wat dom van mij! Ik heb net even gekeken en t zit wel flink vastgeroest dus ik ga zometeen nog eens ff proberen om deze los te krijgen (anders slaap ik niet O-) )

Dat is een erg nette motor Dutchy! Ik wil hem echter niet meer helemaal origineel maken.
Dit is mijn inpiratiebron, ik weet niet van wie die is, maar hij komt wel van mf:

[afbeelding]

Ik wil er een modern rijwielgedeelte opzetten, met monoveer achter en een upside down voorvork. En ik wil alles weer netjes spuiten zodat de motor er straks perfect uitziet.

Maar nu eerst het blok in goede staat brengen. (olie verversen, kleppen stellen, carbs schoonmaken, afstellen enz. enz.)

Hee wat grappig! Da's die van mij 2 zomers geleden, hij ziet er nu ongeveer zo uit:

263913484.jpg


Is weer heel wat aan veranderd, 1100r blok, spondon single sider en een upsd. Helaas erg weinig tijd voor gehad lately dus het schiet allemaal niet erg op, maar hij komt sowieso weer een keer op de weg!
 
Hee wat grappig! Da's die van mij 2 zomers geleden, hij ziet er nu ongeveer zo uit:

[afbeelding]

Is weer heel wat aan veranderd, 1100r blok, spondon single sider en een upsd. Helaas erg weinig tijd voor gehad lately dus het schiet allemaal niet erg op, maar hij komt sowieso weer een keer op de weg!

prachtig, prachtig,prachtig !!! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan