UnlimitedSPD
Die hard MF'er
- 7 jan 2006
- 464
- 3
Ik heb deze week een cb900 uit 1981 gekocht. Deze wil ik weer helemaal netjes gaan maken en ik wil er een modern rijwiel gedeelte opzetten.
Nu heb ik vanmiddag de uitlaat er even af gehad en t viel me op dat deze niet goed past. Toen ik m eraf haalde schuurde de uiteindes van de 4 pijpen (waarmee ze in t blok zitten) al flink langs t frame. En het monteren van de uitlaat was al helemaal n ramp. Ik moest de pijpen iets of wat uit elkaar trekken om ze langs t frame op te krijgen. En de ringen waarmee de uitlaat vastzit tegen de cilinders moest ik er egt doorheen duwen. Daarbij komt dat het allemaal voor geen meter aansluit en er flink rook tussen de aansluitingen uit komt.
En het gedeelte waar de vier pijpen overgaan tot 1 pijp aan de onderkant van het blok zit precies onder de aftapplug van t carter. Dus dan zou ik de uitlaat eronderuit moeten halen om de olie af te tappen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Mij lijkt het dat de uitlaat er makkelijk op en af te zetten moet zijn zonder dat je krassen op t frame en/of de uitlaat riskeert (gelukkig ben ik tog van plan om alles te spuiten).
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?? Hieronder 2 foto's van de betreffende uitlaat.
Nu heb ik vanmiddag de uitlaat er even af gehad en t viel me op dat deze niet goed past. Toen ik m eraf haalde schuurde de uiteindes van de 4 pijpen (waarmee ze in t blok zitten) al flink langs t frame. En het monteren van de uitlaat was al helemaal n ramp. Ik moest de pijpen iets of wat uit elkaar trekken om ze langs t frame op te krijgen. En de ringen waarmee de uitlaat vastzit tegen de cilinders moest ik er egt doorheen duwen. Daarbij komt dat het allemaal voor geen meter aansluit en er flink rook tussen de aansluitingen uit komt.
En het gedeelte waar de vier pijpen overgaan tot 1 pijp aan de onderkant van het blok zit precies onder de aftapplug van t carter. Dus dan zou ik de uitlaat eronderuit moeten halen om de olie af te tappen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Mij lijkt het dat de uitlaat er makkelijk op en af te zetten moet zijn zonder dat je krassen op t frame en/of de uitlaat riskeert (gelukkig ben ik tog van plan om alles te spuiten).
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?? Hieronder 2 foto's van de betreffende uitlaat.