CB750 ohc straat racert

monoracer71

MF veteraan
Lid geworden
8 aug 2009
Berichten
1.938
Waarderingsscore
1.090
Eerst het blok aanpakken.
EA03AC4C-BC4C-4AFD-B048-E68B56D6A263.jpeg
9B177F72-CB3B-46A5-96DD-F93A047CBB45.jpeg
995686BE-CF84-467A-984F-ADD581E2194C.jpeg
BE1CF175-6C01-4FBB-84E7-757FC824C6E8.jpeg
 
Heb ook nog een tweede blok en divers losse blokdelen.
Eerst maar eens kijken wat dit is.
 
Moet iets worden van mijn onderdelen voorraad.
cbr600 voorvork en wielen.
gsxr remschijven en tangen.
Dunstall tank.
 
Cool, maar mis ik nog een frame in je lijstje? ;)

Hint:
1631046547074.png

Zijn fijne frames hoor:t
 
Standaard cb750 word het , heb er 2 maar 1 met kenteken.
 
Vindt ik ook prima hoor :t Er is van alles geschreven over het "versterken" van die frames. Je kent dit forum vast al. Als het daar niet te vinden is bestaat het niet volgens mij.
Maar wel lekker dat je zo uit eigen voorraad een leuke fiets kan opbouwen
 
Het idee is de schuur een beetje op te ruimen en daarmee wat moois te bouwen.
Even mee rijden en dan door verkopen.
Nog projecten genoeg dus.
 
Zuigers , nokkenas zien er goed uit , zijn zelfs nog hoonstrepen zichtbaar in de cilinder....
C2E6012C-812E-4F27-BAD4-BB9EBB8971CD.jpeg
E56B69D7-8595-4E15-9DA2-D984CD4FE5F4.jpeg
5EA98FD3-2D28-4D17-9952-DC68A072C781.jpeg
BE09DE96-6188-4245-8D2A-774C5CCEFA86.jpeg
 
Heb denk ik een f2 blok , zitten hogere zuigers in dan degene die ik reserve heb en ook de verbrandingkamer is
275BEC53-8461-45D6-93D1-DF9129FEBE19.jpeg
anders dan de reserve kop. Reserve rechts.
 
Een F2 heeft grotere kleppen en hetere nokkenassen. En zwart gespoten natuurlijk.
 
Primaire ketting gemeten : is 67 mm .
Volgens mij info is inbouw maat 66 mm en slijtage maat 70 mm.
Dus zou nog prima zijn.
20210909_213203.jpg
20210909_213227.jpg
20210909_213353.jpg
 
Is zeker een f2 blok , zuigervorm , klepdiameter en kop komt overeen.
 
Nice! Eindelijk weer eens een project met foto's waar gewoon lekker een blok uit elkaar gaat :t
 
Blok verder open , glijlagers krukas zijn aan vervanging toe.
Verder ziet het er wel goed uit , primaire ketting was ruim binnen spec.
Nokkenas ketting vervangen we sowieso.
Rollen van spanner , als deze los te krijgen is....
4F5E76B6-19F9-4D76-A267-2BF20E91A1FF.jpeg
795DCDE0-5E9C-4175-873D-F11FE74D1935.jpeg
D9119A1B-FA51-45E0-87F7-2E7FB834B96C.jpeg
AF9972BE-C490-427A-BF7B-808C8F4F6D74.jpeg
 
Over de primaire ketting en bijbehorende spanner is een hoop geschreven en nagedacht. In opgevoerde omstandigheden schijnt dat allemaal kritisch te worden. Maar daar ga je geen last van hebben toch? Neem aan dat het gewoon een standaard opgebouwd blok wordt
 
Enige waar ik over nadenk is een 836 kit , maar alleen voor extra koppel.
Verder geen gekke dingen hooguit de kanalen van de kop netjes maken..
 
Heel vet, volgens mij gaat het allemaal gewoon goed zolang de toeren niet belachelijk omhoog gaan. En het hele rondje praktisch volgas op circuit is natuurlijk wat anders dan af en toe lekker doortrekken op straat...
 
weet iemand een leverancier van plastigauge in de buurt van Zaanstad?
EF51CE77-0CFD-40BC-89EB-B066A9B7A69D.jpeg
 
Valt niet mee om dat spul te bemachtigen.... is mij niet gelukt. Is dat voor de honda de enige optie? Bij mij ging het met coderingen gelukkig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan