Carbs synchroniseren voor nog geen 7 euro

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Leeuw
  • Startdatum Startdatum
Het is nog een redelijk zenuwkarwijtje om die olie gelijk te krijgen en als je gas geeft trekt die toch weer enigzins een kolom omhoog, maar niet overdreven, dus ik denk dat het wel goed is.
Vandaag heb ik maar 1 carb gesteld en morgen doe ik de rest.

Moest nog even de carbtool aanpassen, het handvat draaide een beetje loos in het rond en dan is het moeilijk stellen.

full


Het is wel af zo geloof ik. Als er nog wat bijzonders te melden valt doe ik dat morgen wel. Als ik niets te melden heb, is het mij een waar genoegen geweest om jullie te onderrichten. :X
 
Vandaag de andere carbs gedaan en alles is goed gegaan. Morgen kijken hoe de koude start is en hoe die rijdt.
Als ik er dunnere olie voor gebruik, weet ik zeker dat ik weer opnieuw kan geginnen, maar hij staat nu over het geheel genomen goed. Goed genoeg voor een brik iig. Ik hoef er niet mee te gaan racen. (hoewel)
Hij staat lekker regelmatig te stampen, dus ik heb er alle vertrouwen in.
Als je van plan bent zoiets te gaan doen, moet je er goed op letten dat de slangetjes geen valse lucht zuigen bij de inlaatstukken, want die worden kokend heet en daardoor de slangetjes zacht. (Een ijzerdraadje of wat ook).

Het geheel heb ik aan de muur bevestigd en dat blijft daar gewoon hangen voor de volgende keer.

Bijlage: sinc 17.JPG
 
Ik heb hiermee dus een andere achtervelg (boemerang) mee uitgespaard die ik volgende week ga halen op de sloop voor 75 eur. Die er nu op zit is niet echt jofel.

Nou, dit was het dan weer. Als je niks meer van me hoort over dit onderwerp is alles goedgegaan.

full
 
heel fraai..ik bedenk ook altijd dit soort oplossingen enzo...zelf gereedschap enzo beunen is gaaf :P

maar omdat ik geen zin had om carbs te syncen heb ik maar een 1cilinder gekocht ;)

snap trouwens nog steeds niet waarvoor je die blauwe oliefles nodig hebt :X
 
ook ik vind het een leuk verhaal alleen....

ik snap de werking niet, carbs synchroniseren doe je toch ten op zichte van elkaar, dan kan je er toch niet maar een doen?

kan iemand me even simpel uitleggen wat er nu precies gesynchroniseerd word en waar je wat waar aansluit?

ik ben nl. in de veronderstelling dat het om het gelijk krijgen van de afstelling van de afzonderlijke carbs (2 cylinder 2-takt) maar dan klopt mijn hele denkbeeld niet als je een 4 cylinder hebt.

AAAAArch, ik snap het niet |(

;)
 
ook ik vind het een leuk verhaal alleen....

ik snap de werking niet, carbs synchroniseren doe je toch ten op zichte van elkaar, dan kan je er toch niet maar een doen?

kan iemand me even simpel uitleggen wat er nu precies gesynchroniseerd word en waar je wat waar aansluit?

ik ben nl. in de veronderstelling dat het om het gelijk krijgen van de afstelling van de afzonderlijke carbs (2 cylinder 2-takt) maar dan klopt mijn hele denkbeeld niet als je een 4 cylinder hebt.

AAAAArch, ik snap het niet |(

;)

van een viercylinder is er één carburateur die niet gesteld kan/moet worden.
daar doe je één slang-eind op.
het andere eind van je oliekolommeter doe je één voor één op de andere carburateurs.
je gebruikt dus die ene als eikpunt en stelt daar de andere naartoe.

snappie :?
 
ah, ok,
dan kwam de verwarring door een past van jacco die zei dit systeem ook te gebruiken op z'n 2-taktjes...

hoewel, je zuit se kolom dus gewoon aan op de benzine toevoer ingan van de carb?

dus zolang als er benzine in je vlotterbak zit kan je meten of dat ie gelijk benzine aan wil zuigen zeg maar?

snap het bijna hoor :)

hmm, wat is er met m'n toetsenbord aan de hand?
 
Laatst bewerkt:
ah, ok,
dan kwam de verwarring door een past van jacco die zei dit systeem ook te gebruiken op z'n 2-taktjes...

hoewel, je zuit se kolom dus gewoon aan op de benzine toevoer ingan van de carb?

dus zolang als er benzine in je vlotterbak zit kan je meten of dat ie gelijk benzine aan wil zuigen zeg maar?

snap het bijna hoor :)

hmm, wat is er met m'n toetsenbord aan de hand?

als ik dat zo lees lijkt het me verstandig als je dit eerst met iemand samen doet die wat meer ervaring heeft :?
je moet de slangen op je inlaatkanalen aansluiten.
je meet het vacuum in je inlaatkanalen.
 
Prima projectje. Inventief :)

En dan vast solderen. De ene kant met zo'n dikke staaf soldeertin en de andere kant met dat soldeer voor elektronika. Dat soldeer van die dikke staaf zakt een beetje langs het pijpje door het gat naar beneden dus je weet niet of het goed afdicht. Daarom met die andere soldeer met een lager smeltpunt aan de andere kant, anders loopt het gewoon weer terug.
En niet te heet maken, anders gaat het plastik aan de onderkant van het dekseltje smelten en bobbelen. :+ Dan heb je weer sanitairkit nodig om het potje luchtdicht af te sluiten.

Idee voor monteren van die pijpjes: Lijmen met epoxyhars ("tweecomponentenlijm") of rondom een randje glasvezelplamuur en dan even een haarfohn er op (laat de kunsthars lekker kruipen in de naden; niet heter maken dan een graad of 40).....even uit laten harden (gaat ook veel sneller als het warm is) geen last van te veel warmte en gegarandeerd dicht.

O-) Ik weet het,late reactie... mosterd eet ik ook altijd na de maaltijd.. O-)
(maar misschien heeft iemand er nog iets aan)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan