Carbon folie op uitlaat

YZF_Ron

Die hard MF'er
25 sep 2005
332
0
aangezien ik tevreden ben met het geluid etc van de originele uitlaat laat ik die gewoon zitten....maar......Ik vind een donkere carbon-look mooier bij de motor staan dan de alu-orgineel. Is het mogelijk deze orginele uitlaat met een folie te "beplakken" zodat ie een carbon look krijgt ? Iemand ervaring ?
 
aangezien ik tevreden ben met het geluid etc van de originele uitlaat laat ik die gewoon zitten....maar......Ik vind een donkere carbon-look mooier bij de motor staan dan de alu-orgineel. Is het mogelijk deze orginele uitlaat met een folie te "beplakken" zodat ie een carbon look krijgt ? Iemand ervaring ?

Als er carbonfolie bestaat welke hittebestendig is is het geen probleem. Anders zal het gauw gaan vervormen door de temperatuur.
 
Eh.... mogelijk kun je zo'n losse carbon huls kopen en die er overheen schuiven?
Als het niet past kun je 'm misschien aan de binnenkant in de lengterichting doorzagen. likje zwarte verf op het open gedeelte (zit toch aan de binnenkant) en klaar is kees......
 
hmm... kunststof folie zal idd vervormen/smelten. Dus hittebestendig moet het wel zijn, dat snap ik nog..een huls is idd ook een optie, idee waar te krijgen ?
 
In Den Haag zit een bedrijf wat glasvezel matten maakt in bijvoorbeeld carbon-look. Hittebestendig en erg geschikt voor dit doeleinde. Ze leveren ook sets waar alles in zit om je demper om te toveren tot carbon-look-exemplaar..

Naam ben ik helaas kwijt en Google leverde ook niet het gewenste resultaat...
 
thanks, dat is wat ik zocht.

Heb inmiddels een prijsopgave en een kleurstaal aangvraagd.

Laat nog wel wat weten...

edit:GSF400Bandit was me net voor met een reactie..
ik ga ook bij halforts kijken vanmiddag..
 
Laatst bewerkt:
en al de prijsopgave in huis...via de mail.
65euro ex verzenden...de kleurstaal word verzonden.

en als update, net met de post een staal van 15x15cm gekregen met een folder..waarop staat dat een setje 75 euro kost..

Ik ga toch eerst voor een goedkoper alternatief kijken..Halfort,Heuts of dergelijke...
 
Beetje nat op de foto, maar hoop dat je het kan zien!

531377489_6_7wAq.jpeg
 
Ziet er inderdaad erg goed uit!!
Ik heb nl. pas een motor overgenomen, maar de vorige eigenaar heeft ooit eens door de pekel gereden volgens mij, en dat is nog steeds een heel klein beetje te zien op de uitlaten.
Omdat ik de uitlaten erg mooi vind staan en ze gewoon een super geluid maken vind ik het zonde om ze te vervangen. Dit is dus een mooie en goedkope oplossing.

Thanks voor de foto!!
 
Blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar of ik een uitlaat met overduidelijk nepcarbon zou prefereren boven een uitlaat met een beetje pekelschade????? :X
 
Moet niet te kitsch worden idd...maar een beetje goeie folie lijkt net echt..
mischien niet die van een tientje maar iets duurdere mischien wel.

zit er in deze folie ook een relief of is deze gewoon glad..het lijkt het laatste waardoor het idd wat nep uit gaat zien. Maar als alternatief nog steeds een goeie optie.
 
kep gewoon een "echte" :P eenuh, die is ook gewoon glad hoor, over de carbon zit namelijk een laag transparante epoxy....

maar idd het KAN wel mooi zijn ja :Y
Foto-6TK4GARK.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan