Cagiva Mito ONLY Part 3!

ik rij ze meestal op n circuitdagje in.
Sessie 1 tot 6000 rpm
Sessie 2 tot 8000 rpm
Sessie 3 tot 10000 rpm
Sessie 4 tot 12000 rpm
Iig geen lange stukken doorhalen. altijd kort en krachtig.
 
Eerste ritten van het jaar zitten erop! De breil EV2 naar gepakt. De gele EV heeft vermoedelijk een sluiting in het achterlicht. Dat werkt nl niet. Iemand tips waar te zoeken?
Ook de SP start nog niet. Ondanks dat die 1-2 mnd terug nog heeft gelopen. Op zich niet vreemd maar krijg de accu niet zover dat die meewerkt. Accu van 2019, net paar maanden oud. Leeggestart. Krijg hem nu echter niet meer goed vol. Na 9 u aan de Optimate kan ik 1 x starten, wéér leeg😡 Ook weekt het neutraal lampje niet meer vd SP. Weet nog niet waar ik dat moet zoeken. Vermoed neutral switch maar niet zeker.
De Breil hád ook altijd start problemen en bleef hangen in toeren etc is nu echter afgesteld bij de motorzaak en doet het vooralsnóg prima!
1405B79F-5804-44E8-94D2-92EBB3C12B96.jpeg
 
Ja dat was mijn eerste gedacht ook maar wel raar bij een 2019 accu. Het gaat al 10-12jr zo dat na de winter het 1 accuvulling duurt eer meneer weer start, maar zelden met accu problemen. Ook niet met accus van paar jaar oud. Dus wel raar dat een 2019 accu, in gebruik genomen 2020, dat dan níet trekt
 
Accu is door professional doorgemeten en is ok. Startvermogen > 80%. Heb de accu vd breil mito erin gezet en kreeg zelfde “ reactie”. Terwijl de breil mito hier prima mee start. Probleem ligt dus bij de SP , ergens in het startsysteem. Heb al aan startrelais gedacht maar de vorige keer dat die de geest gaf ,gaf hij helemaal geen kik die startknop. Nu líjkt het op leeggetrokken accu. Niet dattie rondgaat maar je hoort wel “ iets” als je op de knop drukt. Soort “ poging”.
Dattie volstaat met benzine heb ook overwogen, ( niet te hopen met gereviseerde zuiger😫) wel gek dattie dat dan ineens heeft en eerst 10 x gewoon rondgaat. En de benzine kraan staat ook dicht. ( niet met starten uiteraard). Maar ik weet de exacte symptomen niet van volstaan met benzine. Enige wat ik merkte is dattie met choke langzamer rondging dan zonder. Afijn zoekplaatje weer

O iemand tips voor niet werkend achterlicht? Ze doen het geen van beide de lampjes dus lijkt me sterk dat ze allebei stuk zijn. ( heb al gekeken 1 is in elk geval heel). Heb diverse stekkers onder het zadel aangedrukt maar geen resultaat. Remlicht werkt wél ( andere mito, níet de SP)
 
Laatst bewerkt:
Lampjes , meten is weten desnoods even met een ohm meter. Kan heel uit zien en toch stuk zijn.
En ff meten of er stroom op de bedrading staat.
 
Of een zekering kapot.
Wat betreft het starten,misschien je startmotor zelf versleten,ff nakijken of daar genoeg spanning op komt,zo ja
statmotor nakijken,misschien de koolborstels versleten.
 
Verlichting is niet gezekerd. Mito heeft misschien 1/2 zekeringen voor hele motor. Lijkt me sterk dat er 2 lampjes tegelijk er heel uitzien maar toch stuk zijn (achterlicht heeft 2 lampen).
Lijkt mij wel snel dat er iets versleten is aan de startmotor, staat 9500km op de teller.
Bovendien, 1.5 week geleden startte hij nog prima 10x achter elkaar (dwz, ging rond).
Ik hoorde toen wel een keer een 'pats'maar ging ervan uit dat het onverbrande benzine was. Maar kan ook iets electrisch geweest zijn achteraf.
Afijn, we zoeken verder
 
Verlichting is niet gezekerd. Mito heeft misschien 1/2 zekeringen voor hele motor. Lijkt me sterk dat er 2 lampjes tegelijk er heel uitzien maar toch stuk zijn (achterlicht heeft 2 lampen).
Lijkt mij wel snel dat er iets versleten is aan de startmotor, staat 9500km op de teller.
Bovendien, 1.5 week geleden startte hij nog prima 10x achter elkaar (dwz, ging rond).
Ik hoorde toen wel een keer een 'pats'maar ging ervan uit dat het onverbrande benzine was. Maar kan ook iets electrisch geweest zijn achteraf.
Afijn, we zoeken verder
Dan zit er maar 1 ding op en dat is doormeten.
 
Uitgesloten dat carter volstond met benzine. Spiksplinternieuwe accu erin. Bougie eruit. Gaat 2xrond en dan weer klikklik. Bougiegat was niet nat de schroefdraad van binnen niet eens dus dat is het niet.
Startrelais gewisseld; is het ook niet
 
Uitgesloten dat carter volstond met benzine. Spiksplinternieuwe accu erin. Bougie eruit. Gaat 2xrond en dan weer klikklik. Bougiegat was niet nat de schroefdraad van binnen niet eens dus dat is het niet.
Startrelais gewisseld; is het ook niet
Heb je al gemeten hoeveel volt er bij de startmotor komt,als dat boven de 12v is dan moet je toch je startmotor
maar eens nakijken,mag dan wel niet zoveel km.s gereden hebben maar alles kan kapot zelfs nieuw spul.
Als je klik klik hoort betekend dat je startrelais het doet maar bij te lage spanning of te veel weerstand in de startmotor kan
hij die niet of moeilijk rond krijgen,en controleer of de massa goed is en de accupolen goed vastzitten.
 
Laatst bewerkt:
Accupolen zijn het niet daar ik steeds opnieuw de accu inbouw.
Heb afspraak gemaakt met de dealer. Mijn kennis stopt hier. Ik heb nog steeds 2 linker handen. Kan aardig dingen “ nadoen” maar daar houd het ook op😂
Dank voor de hulp en tips
 
Slecht nieuws ( denk ik) voor de sp525. Magneten zijn losgekomen en in stukken gebroken en blokkeren het vliegwiel. Dat is de oorzaak. Hoop dat vliegwiel niet beschadigd is maar zo te zien wel. Klinkt als duur geintje. Áls het al te krijgen is. Hoop vd week meer te horen over exacte schade
 
Nou ff gebeld. 1 magneet was losgekomen en in stukken gebroken. Andere waren heel maar wel los. Boel was nog nooit open geweest. Was te zien aan de borgplaten. Klinkt dus als fabricagefout lijkt mij. Vliegwiel en dynamo moeten vervangen. Wordt nieuw uit italie hier niet te krijgen. 2eh loop je risico op hetzelfde probleem misschien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan