Buitenlands of Nederlands model kopen

modady

MF veteraan
16 jul 2005
2.351
1
Leeuwarden
Heel veel motorzaken verkopen 2e handsmotoren, ingevoerd vanuit
Duitsland,Belgie,Engeland ect. Wat is het risico bv bij een motorische-
schade ik bedoel meer kan je aankloppen bij de Ned.importeur, en zijn deze
motoren net zo goed, ivm misschien andere eisen in het buitenland. Ik het hoor
graag van jullie, zoeken naar een Nederlands geimporteerde motor of toch
in mijn geval een Engelse Honda 1000RR. Thnx
 
Heel veel motorzaken verkopen 2e handsmotoren, ingevoerd vanuit
Duitsland,Belgie,Engeland ect. Wat is het risico bv bij een motorische-
schade ik bedoel meer kan je aankloppen bij de Ned.importeur, en zijn deze
motoren net zo goed, ivm misschien andere eisen in het buitenland. Ik het hoor
graag van jullie, zoeken naar een Nederlands geimporteerde motor of toch
in mijn geval een Engelse Honda 1000RR. Thnx

Ik zou geen engelse kopen,...dan zit je stuur aan de verkeerde kant.
 
Ik heb sinds een paar dagen een R1 die uit Duitsland komt, geimporteerd is via Belgie door een dealer in Friesland (en de cirkel is rond).

Als je de motor bij de dealer koopt heb je uiteraard garantie bij de desbetreffende dealer.
Motoren uit Duitsland en Belgie zijn vaak om verzekeringstechnische redenen geknepen.

Op mijn kentekenbewijs staat bijvoorbeeld 72 kW, maar de motor zelf leverd 130.4 PK op het achterwiel. Houd dus in de begrensing eraf gehaald en de motor op vol vermogen is zoals deze ook uit de fabriek komt.

Ik heb geen klachten over mijn R1.
Koop geen motor zonder proefrit uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een paar dagen een R1 die uit Duitsland komt, geimporteerd is via Belgie door een dealer in Friesland (en de cirkel is rond).

Als je de motor bij de dealer koopt heb je uiteraard garantie bij de desbetreffende dealer.
Motoren uit Duitsland en Belgie zijn vaak om verzekeringstechnische redenen geknepen.

Op mijn kentekenbewijs staat bijvoorbeeld 72 kW, maar de motor zelf leverd 130.4 PK op het achterwiel. Houd dus in de begrensing eraf gehaald en de motor op vol vermogen is zoals deze ook uit de fabriek komt.

Ik heb geen klachten over mijn R1.
Koop geen motor zonder proefrit uiteraard.

98 model neem ik aan. Maar als er op je kentekenbewijs 72Kw staat dan zou ik het wel even laten checken voor je er gezeik mee krijgt. Ik noem even een technische controle
van oom bromsnor. Die meet 130 pk en op dat fromeltje staat 74Kw. Denk dat je dan vreemde blikken van oom agent cq verzekerings agent kunt verwachten.
 
ik kocht een canadese motor en na mijn ongeval wilde de motorzaak hem niet repareren omdat het grijze import zou zijn ...
 
Die motorzaak moeten ze afschieten. Naam van de zaak+plaats graag, dan komt deze bij mij op de zwarte lijst B|
mmm vind ik ook zo wat , het was in ieder geval in hilversum toen de motor na een maand nog tegen de muur stond en ik op mijn rolstoel langs kwam om te kijken of hij al klaar was kwam het antwoord ; ik ben nog spullen aan het zoeken maar als je wil zet ik hem zo wel in elkaar de vork is wat krom maar dat maakt niet zoveel uit , ik maak hem wel rijdbaar ..( echt gebeurd ) De motor werd van de zijkant aan gereden en was een keer over de kop gegaan en toen tegen e en andere auto tot stilstand gekomen ..Hij is toen naar een ander in dezelfde plaats gegaan die wel bereid was een motor rijder weer op de weg te krijgen en bij de laatste heb ik ook weer mijn honda sp gekocht .
 
Laatst bewerkt:
98 model neem ik aan. Maar als er op je kentekenbewijs 72Kw staat dan zou ik het wel even laten checken voor je er gezeik mee krijgt. Ik noem even een technische controle
van oom bromsnor. Die meet 130 pk en op dat fromeltje staat 74Kw. Denk dat je dan vreemde blikken van oom agent cq verzekerings agent kunt verwachten.

Model 2000 en ik heb een uitdraai van een testbank dat ze op 130.4 Pk heeft op het achterwiel.
Hoe willen die snorren gaan controleren of het klopt, ze is inmiddels RDW gekeurd.
 
mmm vind ik ook zo wat , het was in ieder geval in hilversum toen de motor na een maand nog tegen de muur stond en ik op mijn rolstoel langs kwam om te kijken of hij al klaar was kwam het antwoord ; ik ben nog spullen aan het zoeken maar als je wil zet ik hem zo wel in elkaar de vork is wat krom maar dat maakt niet zoveel uit , ik maak hem wel rijdbaar ..( echt gebeurd ) De motor werd van de zijkant aan gereden en was een keer over de kop gegaan en toen tegen e en andere auto tot stilstand gekomen ..Hij is toen naar een ander in dezelfde plaats gegaan die wel bereid was een motor rijder weer op de weg te krijgen en bij de laatste heb ik ook weer mijn honda sp gekocht .

Sjees... zo'n zaak mag eigenlijk geen bestaansrecht hebben. Vork is wat krom... B|
 
Ik zou geen engelse kopen,...dan zit je stuur aan de verkeerde kant.


Ik weet het, daarvoor kan ik de motor 1000 euro goedkoper krijgen.
Weet jij koekebakker, waar je een ombouwsetje kan kopen?
Jij lijkt mij wel een slimmerik.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het, daarvoor kan ik de motor 1000 euro goedkoper krijgen.
Weet jij koekebakker, waar je een ombouwsetje kan kopen?
Jij lijkt mij wel een slimmerik.

Ik zou wat zoeken op internet. Er zijn genoeg zaken die gespecialiseerd zijn in ombouw van links naar rechts. Kost je wel zo'n 1000 Euro _O-
 
Laatst bewerkt:
mmm vind ik ook zo wat , het was in ieder geval in hilversum toen de motor na een maand nog tegen de muur stond en ik op mijn rolstoel langs kwam om te kijken of hij al klaar was kwam het antwoord ; ik ben nog spullen aan het zoeken maar als je wil zet ik hem zo wel in elkaar de vork is wat krom maar dat maakt niet zoveel uit , ik maak hem wel rijdbaar ..( echt gebeurd ) De motor werd van de zijkant aan gereden en was een keer over de kop gegaan en toen tegen e en andere auto tot stilstand gekomen ..Hij is toen naar een ander in dezelfde plaats gegaan die wel bereid was een motor rijder weer op de weg te krijgen en bij de laatste heb ik ook weer mijn honda sp gekocht .

:N -O- :N

Wat een ongelooflijke bullshit zeg.
Alsof je zegt van: ja doe maar. Opstapt en niet lekker rijd omdat je vork krom is
 
Een vork is toch altijd krom?

vork.jpg
 
mmm vind ik ook zo wat , het was in ieder geval in hilversum toen de motor na een maand nog tegen de muur stond en ik op mijn rolstoel langs kwam om te kijken of hij al klaar was kwam het antwoord ; ik ben nog spullen aan het zoeken maar als je wil zet ik hem zo wel in elkaar de vork is wat krom maar dat maakt niet zoveel uit , ik maak hem wel rijdbaar ..( echt gebeurd ) De motor werd van de zijkant aan gereden en was een keer over de kop gegaan en toen tegen e en andere auto tot stilstand gekomen ..Hij is toen naar een ander in dezelfde plaats gegaan die wel bereid was een motor rijder weer op de weg te krijgen en bij de laatste heb ik ook weer mijn honda sp gekocht .

Kan bijna(net niet helemaal) raden welke de eerste was en welke de tweede is!! die 2e is vast de kleinste van de 2?? :P
 
98 model neem ik aan. Maar als er op je kentekenbewijs 72Kw staat dan zou ik het wel even laten checken voor je er gezeik mee krijgt. Ik noem even een technische controle
van oom bromsnor. Die meet 130 pk en op dat fromeltje staat 74Kw. Denk dat je dan vreemde blikken van oom agent cq verzekerings agent kunt verwachten.

In Nederland is men pas vanaf een vermogenstoename van meer dan 40% verplicht een voertuig opnieuw te laten herkeuren.
 
98 model neem ik aan. Maar als er op je kentekenbewijs 72Kw staat dan zou ik het wel even laten checken voor je er gezeik mee krijgt. Ik noem even een technische controle
van oom bromsnor. Die meet 130 pk en op dat fromeltje staat 74Kw. Denk dat je dan vreemde blikken van oom agent cq verzekerings agent kunt verwachten.


pfff en wat moeten ze dan? in nederland rijden alle motoren met uitzondering van de 25Kw motoren op vol vermogen, en daar betaal je ook gewoon je verzekering voor.

Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat ze ergens een rollenbank neer hebben gezet om motoren aan te houden.
 
Heel veel motorzaken verkopen 2e handsmotoren, ingevoerd vanuit
Duitsland,Belgie,Engeland ect. Wat is het risico bv bij een motorische-
schade ik bedoel meer kan je aankloppen bij de Ned.importeur, en zijn deze
motoren net zo goed, ivm misschien andere eisen in het buitenland. Ik het hoor
graag van jullie, zoeken naar een Nederlands geimporteerde motor of toch
in mijn geval een Engelse Honda 1000RR. Thnx


Honda heeft een Europees netwerk is gevestigd in Gent, ook
Engeland Swindon valt daar onder, mocht er ooit iets zijn kan
je bij Honda Europe eventueel claimen. En garantie vragen[nemen]
bij de dealer waar je de motor koopt. Dus koop fijn de motor van
je dromen.
 
Maar goed ik snap de TS wel. Ben zelf nog aan het lessen maar we kijken wel al naar motoren en hier vlak in de buurt staat m'n "droommotor": een Z750. De km-stand is aardig, mooie kleur en redelijke prijs. Maar de motor is import uit Italie. Dat weerhoud mij er ook een beetje van. Aan de ene kant denk ik dat een proefrit wel iets aan het licht brengt mocht er wat mis mee zijn, aan de andere kant kan je de vorige eigenaar niet vragen hoe die motor is. Dus ik vind dat ook lastig.

Die motoren zijn allemaal onder de supervisie van Kawasaki gebouwd, dus het maakt me niet uit waar die motor dan gereden heeft, maar de history van dat ding is altijd maar vaag vind ik...

Dus wat is wijs?!
 
Die motoren zijn allemaal onder de supervisie van Kawasaki gebouwd, dus het maakt me niet uit waar die motor dan gereden heeft, maar de history van dat ding is altijd maar vaag vind ik...

Dus wat is wijs?!
Oudere motoren blijft toch altijd een gok.
Dan zou ik er niet zo heel veel problemen mee hebben.


Ik kwam een half jaar geleden een R1 van 2 jr oud tegen waarvan in eerste instantie al werd verzwegen dat ie uit Duitsland kwam.
Geen geschiedenis te achterhalen dus die heb ik laten staan.
 
In Duitsland zijn ze wel heel streng met keuringen en schades, dus denk dat het meer een voordeel is.

Mijn Diversion en TDM komen trouwens iig allebij oorspronkelijk uit Duitsland en waarschijnlijk mijn XV ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan