Buddy r1100 gs

fransbmw

MF'er
18 aug 2013
98
35
Hengelo (ov)
Vraagje .
Ik heb een BMW R1100gs Bj 1998 van een kameraad bij mij staan.
Remmen vervangen en meer onderhoud .
Maar nu is de accu ook aan vervanging toe , hoe krijg ik die voorste buddy er af :?
En welke accu kan ik het beste kopen ?

Groetn vanuit een wit Twente.
 
Slot zit links achter, naast het gereedschap bak. Ik heb zo'n gele motobat accu. Bevalt me erg goed.
Tank eraf, 2 benzine slangen rechts. 1 stekker rechts. 2 overloop slangetjes rechts. 1 m8 bout, ook rechts.
 
Met een beetje gefriemel hoeft de tank er niet eens helemaal af. alleen de borgbout rechts los en de tank optillen, kun je er net bij om de accu te wisselen. De tank eraf en alle stekkers onder de tank een keer langslopen kan nooit kwaad. Als je ook iets met ABS of zo moet doen dan moet de tank er wel van af.
 
Ik heb het afgelopen winter nog gedaan. Inderdaad, een stuk hout van een centimeter of dertig er onder en je kan de accu er zo uit frommelen.
Erger is dat het doodeng is om dat verouderd stuk plastic aan de rechterkant er af te trekken zonder breken. En naderhand om die moer van de tankbevestiging niet te laten flikkeren..
 
Als het plastic er af is monteer ik bet ook terug met een flinke klodder vet zodat het rubber hopelijk gangbaar blijft. Die moer is wel een klier idd. Hadden ze iets beters op kunnen bedenken
 
Als het plastic er af is monteer ik bet ook terug met een flinke klodder vet zodat het rubber hopelijk gangbaar blijft. Die moer is wel een klier idd. Hadden ze iets beters op kunnen bedenken
Ik heb ipv de bout een rvs borgpen met zo'n swivel kop. Aan een rvs kabeltje. Brandstof met snelkoppelingen. Ik heb, waar normaal de abs staat, wat spul zoals ehbo kit liggen.
 
Goedemorgen, dank voor de reacties. Er zit wel een slot aan de l kant , maar die is alleen voor de achterste buddy. Hoe krijg ik nu de voorste buddy tegen de tank er af 🥴
 
Goedemorgen, dank voor de reacties. Er zit wel een slot aan de l kant , maar die is alleen voor de achterste buddy. Hoe krijg ik nu de voorste buddy tegen de tank er af 🥴
Die is ook voor de voorste hoor. Sleutel draaien en dan buddy naar achteren eraf schuiven.
 
die sleutel bedient beide sloten. Soms helpt vasthouden van de sleutel en de buddy een beetje optillen aan d eachterkant om hem gemakkelijker uit het slot te wippen
 
Die bout bij de benzine tank.
Na mijn koprol op het eiland man heb ik bij een sloper een ander subframe gekocht. Op die frame zat die bout aan het frame vast.
Dat gaf toch de indruk dat die Duitsers over een lerend vermogen beschikken....
 
Volgende vraag . Welke motor olie?
Daarmee vraag je naar de oplossing van het wereldvrede probleem. Veel discussie, maar de motor maakt het niets uit. Elke multigrade en merk waar jij je prettig bij voelt. In je handboek staat een tabelletje met viscositeiten en temperaturen
 
Die bout bij de benzine tank.
Na mijn koprol op het eiland man heb ik bij een sloper een ander subframe gekocht. Op die frame zat die bout aan het frame vast.
Dat gaf toch de indruk dat die Duitsers over een lerend vermogen beschikken....
Of ze leren achteruit, ik heb een 94 GS en die heeft de moer ook vast aan het frame zitten. 😉

Of ik heb ook een nieuwer subframe, zou me ook niet verbazen eigenlijk ondertussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan