Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Dat soort sneeuw heb ik ook.
 

Bijlagen

  • IMG-20170702-WA0003.jpg
    IMG-20170702-WA0003.jpg
    307,4 KB · Weergaven: 11
  • Leuk
Waarderingen: Royz
Zijn er voor wat betreft de keuze tussen een Breva 1100 en een Breva 1200 nog aankoop tips?

Mijn echtgenote lest op dit moment, en is binnenkort in de markt voor een relatief lage motor (met haar 1.65). Een Breva is na 'passen' op haar shortlist gekomen, ook vanwege het uiterlijk (met koffers). Zijn er dingen om voor op te passen?
 
Zijn er voor wat betreft de keuze tussen een Breva 1100 en een Breva 1200 nog aankoop tips?

Mijn echtgenote lest op dit moment, en is binnenkort in de markt voor een relatief lage motor (met haar 1.65). Een Breva is na 'passen' op haar shortlist gekomen, ook vanwege het uiterlijk (met koffers). Zijn er dingen om voor op te passen?
Heeft je vrouw op een Breva750 gezeten? Een 1100 is niet echt laag en heeft een breed zadel.
 
De oudere bouwjaren 1100 kunnen een slechte kwaliteit hooflager n het cardan hebben. De 1200 modellen kunnen een slechte kwaliteit oliepomp hebben. De kleuren van de wijzerplaten van de 1100 modellen geven dat deze makkelijker af te lezen is. De 1100 modellen hebben een thermostaat in het oliekoelcircuit. De 1200 modellen niet.beide motoren zijn niet de lichtste (voor iemand van 1.65 m misschien van belang?).
 
Heeft je vrouw op een Breva750 gezeten? Een 1100 is niet echt laag en heeft een breed zadel.
Ja , ze heeft op zowel de 750 als de 1100 gezeten, en de 750 voelde toch als een machine die ze snel ontgroeit.
Het moet ook prettig "samen op" rijden zijn, met een 750 achter een 1200 aan is ook hard werken..

De 1100 voelde haar meteen als "ik heb wat te zeggen op de weg".
 
De oudere bouwjaren 1100 kunnen een slechte kwaliteit hooflager n het cardan hebben. De 1200 modellen kunnen een slechte kwaliteit oliepomp hebben. De kleuren van de wijzerplaten van de 1100 modellen geven dat deze makkelijker af te lezen is. De 1100 modellen hebben een thermostaat in het oliekoelcircuit. De 1200 modellen niet.beide motoren zijn niet de lichtste (voor iemand van 1.65 m misschien van belang?).
Dank!
 
Ja , ze heeft op zowel de 750 als de 1100 gezeten, en de 750 voelde toch als een machine die ze snel ontgroeit.
Het moet ook prettig "samen op" rijden zijn, met een 750 achter een 1200 aan is ook hard werken..

De 1100 voelde haar meteen als "ik heb wat te zeggen op de weg".
Oh
 
Ze gaat het niet waarderen als ik foto's plaats maar de grijze 750 die er zondag stond was echt niet de motor waar zij zich comfortabel op gaat voelen.
Ok. De motor is niet licht en ook niet erg lichtvoetig te rijden. Ik heb er zelf nu meer dan een ton opgezet.
 
Zijn er voor wat betreft de keuze tussen een Breva 1100 en een Breva 1200 nog aankoop tips?

Mijn echtgenote lest op dit moment, en is binnenkort in de markt voor een relatief lage motor (met haar 1.65). Een Breva is na 'passen' op haar shortlist gekomen, ook vanwege het uiterlijk (met koffers). Zijn er dingen om voor op te passen?

Een soepele Guzzi die me ook voldoende laag lijkt, is de Bellagio.
Autoscout24 geeft eentje aan in Weert (hmmm 'n ent weg).
Alleen, moet dat een import zijn. is van 2009 maar dat nummerbord is veel recenter.
 
Hoi dames en heren,

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een prachtige breva 850.

Bekijk bijlage 1976238
Hij vervangt mijn 34 jaar oude shadow dus ik zal even moeten wennen aan de hogere zit, maar de rit van de verkoper naar huis was met één grote glimlach...
Fijn dat je uit de schaduw bent gekomen en het licht hebt gezien bij Moto Guzzi. Veel plezier ermee.
 
De Hepco&Becker zijkoffers gaan eraf, ik wil eens zien of er iemand is die de originele wil ruilen met deze 🤞
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240221_203843_Chrome.jpg
    Screenshot_20240221_203843_Chrome.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240220_150133_Chrome.jpg
    Screenshot_20240220_150133_Chrome.jpg
    136,5 KB · Weergaven: 0
Hoe vind je het rijden vergeleken met je vorige Guzzi?
Om hier even op terug te komen.
Er is een enorm groot probleem opgetreden!
Het apparaat rijdt zo verschrikkelijk goed, ik ben er niet af te schoppen _O- inmiddels een halve tank benzine opgereden 🤟
Écht een hele fijne machine!

Natuurlijk zijn er dingetjes.
De eerste 5 x dat ik richting aan wilde geven, drukte ik op de claxon 🫣 plekje voor de schakelaar zit niet op een logische plaats?
De zijstandaard uitklappen wanneer je op de motor zit is lastig, er zit geen pieletje aan.
Het ruitje (puig mini toerruit) is te klein, daar moet een grotere op. Wellicht de puig mini toerruit +?
De koffers en bijbehorende rekjes zijn er af, de topkoffer is voldoende.
Het versnellingspookje zat te laag, deze nu 1 tandje omhoog gezet.

Wat is volgens jullie het max toerental? Bij 6500 rpm gaat het rode lampje knipperen.

Maar alles bijelkaar dik tevreden.
 
Om hier even op terug te komen.
Er is een enorm groot probleem opgetreden!
Het apparaat rijdt zo verschrikkelijk goed, ik ben er niet af te schoppen _O- inmiddels een halve tank benzine opgereden 🤟
Écht een hele fijne machine!

Natuurlijk zijn er dingetjes.
De eerste 5 x dat ik richting aan wilde geven, drukte ik op de claxon 🫣 plekje voor de schakelaar zit niet op een logische plaats?
De zijstandaard uitklappen wanneer je op de motor zit is lastig, er zit geen pieletje aan.
Het ruitje (puig mini toerruit) is te klein, daar moet een grotere op. Wellicht de puig mini toerruit +?
De koffers en bijbehorende rekjes zijn er af, de topkoffer is voldoende.
Het versnellingspookje zat te laag, deze nu 1 tandje omhoog gezet.

Wat is volgens jullie het max toerental? Bij 6500 rpm gaat het rode lampje knipperen.

Maar alles bijelkaar dik tevreden.
Mooi zo. Ik heb er inmiddels ook al 103 duizend kilometer op gezet . De originele Guzzi kuipruit van doorzichtig lexaan is een aanrader. Koffers die ik niet aan. Ik ik gebruik een originele Guzzi tanktas en af en toe een bagagerol met straps.
 
Terug
Bovenaan Onderaan