Bougie kleur

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Vandaag de motor een beurt gegeven. Mijn bougies (iridium) zien er zo uit:

Links: (beetje olieachtige komt door de acf50 die ik in de schacht heb moeten spuiten om de rubberen dop eruit te kunnen krijgen)
3952DB75-BBE6-458A-928E-29C6DB2758D8.jpeg


Rechts:
92D9D249-984B-4A8D-94ED-86DE229F2D0E.jpeg


Lijkt mij prima toch? Of toch iets te arm? (Bougies zitten er een jaar in nu)
 
Laatst bewerkt:
Bougies zijn een slechte graadmeter en al helemaal als je gewoon gereden hebt en toen de bougies er uit hebt gedraaid.

Als je er niets aan hebt veranderd en alles is goed onderhouden is er geen reden om te arm te verdenken.

Heb je wel iets veranderd moet je eigenlijk gaan meten wil je iets zinnigs kunnen zeggen
 
Vandaag de motor een beurt gegeven. Mijn bougies (iridium) zien er zo uit:

Links: (beetje olieachtige komt door de acf50 die ik in de schacht heb moeten spuiten om de rubberen dop eruit te kunnen krijgen)
Bekijk bijlage 1412768

Rechts:
Bekijk bijlage 1412769

Lijkt mij prima toch? Of toch iets te arm? (Bougies zitten er een jaar in nu)
Links ziet er iets beter uit. Ik denk dat ze net iets te wittig zijn en net te arm. Niet extreem maar net.
 
Ik dacht dat de bougiekleur een goede indicatie is van het mengsel? Kleur definiëren is ook voor iedereen anders. Voor mij is het heel licht bruin, tegen creme aan.
 
Het is veel te grof en met de huidige motoren lopen ze al vaak arm.

Nogmaals, af fabriek zonder modificaties en problemen niks aan veranderen.

Wel modificaties? Dan (laten) meten.
 
Ik dacht dat de bougiekleur een goede indicatie is van het mengsel? Kleur definiëren is ook voor iedereen anders. Voor mij is het heel licht bruin, tegen creme aan.
Niet echt een goede indicatie, alleen als het correct gebeurt. (Juiste gastand en zo vast houden voor even en dan ontsteking uit doen)
Foto's zijn al helemaal een ramp want de wit-balans van elke camera is anders en de kleurtemperatuur en de weergave van de kleuren.
Als het ongeveer goed is en je bougie niet vettig is is het goed genoeg, want er is niet echt iets nuttigs te zeggen over de bougiekleur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan