Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Een Harris maar op kenteken een 750kz met een 900blok. Leuk item voor een wok melding. Prima ding voor circuit , dat dan weer wel.
 
Een Harris maar op kenteken een 750kz met een 900blok. Leuk item voor een wok melding. Prima ding voor circuit , dat dan weer wel.
Je denkt toch niet dat de meeste agenten nog weten wat een 750KZ is, laat staan dat ze een Harris herkennen, sowieso controleren ze zelden het framenummer, ik heb dat in meer dan 40jaar slechts 1x meegemaakt. Zelf heb ik een aantal jaren met een Rickman Z900 gereden, op kenteken
van een Z900.
Waar je wel problemen mee kan krijgen is de verzekering in geval van schade, die controleren wel alles. maar ook dan, als het framenummer er netjes in staat is ook dan de kans klein dat een expert het verschil opmerkt. De meeste experts doen hoofdzakelijk auto's en hebben verder
weinig verstand van motoren. Alleen dan niet via een motorzaak schade op laten maken want dan ben je wel zuur, motorzaken weten wel
wat het is.
 
Laatst bewerkt:
Hier staat anders dat het nog steeds ethanol vrij is, dus ik weet niet waar je die wijsheid vandaan heb?
 
Hier staat anders dat het nog steeds ethanol vrij is, dus ik weet niet waar je die wijsheid vandaan heb?
Mm :?
Wel in België getankt. Ik heb nu eens op de website Shell.be gekeken en daar staat het ook, weliswaar op een andere plek.
Er stond E5 op het tankpistool, vandaar dat ik dacht dat er nu ook ethanol in zat. Maar blijkbaar betekent dat symbool dat er maximum 5% ethanol in zit en 0% kan dus ook.
Wel verwarrend, maar goed. Sorry voor de verkeerde info dan.
 
Klopt , E5 staat er verplicht op, dat moet blijkbaar van de EU. Maar zegt verder niks over de ethanol hoeveelheid.
E5 betekent dat er tot 5% ethanol in mag zitten. Het is dan aan de benzine maatschappijen hoeveel zij er in doen.
 
Interessant leesvoer👍
Ik ga zeker verder doen, wat ik al jaren doe. Proberen om ethanol te vermijden en tijdens de winterstop alle benzine uit de tank, tank van de moto halen en binnenshuis laten overwinteren.
 
Interessant leesvoer👍
Ik ga zeker verder doen, wat ik al jaren doe. Proberen om ethanol te vermijden en tijdens de winterstop alle benzine uit de tank, tank van de moto halen en binnenshuis laten overwinteren.
heeft niets ellendigs met je tank te maken. Die gaat juist rotten zonder benzine. E10 blijft processen gedurende stilstand. Ethanol is hygroscopic dus van 2 naar 3 componenten… de rest is tegenwoordige tijd 🎻
 
heeft niets ellendigs met je tank te maken. Die gaat juist rotten zonder benzine. E10 blijft processen gedurende stilstand. Ethanol is hygroscopic dus van 2 naar 3 componenten… de rest is tegenwoordige tijd 🎻
Dit begrijp ik niet goed. Wat is er nu verkeerd aan de tank helemaal leeg halen en die op kamertemperatuur bewaren? Hoe kan die dan rotten? Ik doe dit al jaren en merk in ieder geval helemaal niks van rotten, wel integendeel. De tanken blijven in mooie staat en het zijn er drie. Dus een toevalstreffer zal het wel niet zijn...
 
Een tank rot door vocht het zei in de tank of vochtige lucht. Bewaar je die gewoon droog en warm is er niets aan de hand.
 
1685204266069.png
 
Dit begrijp ik niet goed. Wat is er nu verkeerd aan de tank helemaal leeg halen en die op kamertemperatuur bewaren? Hoe kan die dan rotten? Ik doe dit al jaren en merk in ieder geval helemaal niks van rotten, wel integendeel. De tanken blijven in mooie staat en het zijn er drie. Dus een toevalstreffer zal het wel niet zijn...
in jou woonkamer is het als je het goed doet 60% hygro, dat betekend dat er nog 40% vocht bij kan tot deze verzadigd is, maar huiskamer lucht vocht bevat. wat de meesten vroeger deden was n beetje 2t olie door benzine residu in de tank mengen, schudden en wegzetten. niet aan de hand. die paar druppels olie, gewoon laten zitten bij de vlgd tank beurt.
 
Voor de derde keer op rij is de Landelijke Bol d'Or Dag dit jaar in Lunteren.
Iedereen met een Bol d'Or (CB750F, CB900F, CB1100F en CB1100R) is welkom op deze dag.
Ook als je (nog) geen lid bent van de Club.
17e Landelijke Bol d'Or Dag 2023.JPG
 
Mijn Bol D’or’s. Maar zijn het wel Bol D’or fietsen? Ik vind het een beetje lastig, wat maakt een bol d’or een bol d’or. Alleen een sticker op de zijkappen, of het model en bouwjaar in het algemeen? En dan is er ook nog de supersport.
 

Bijlagen

  • IMG_1399.jpeg
    IMG_1399.jpeg
    406,7 KB · Weergaven: 31
Mijn Bol D’or’s. Maar zijn het wel Bol D’or fietsen? Ik vind het een beetje lastig, wat maakt een bol d’or een bol d’or. Alleen een sticker op de zijkappen, of het model en bouwjaar in het algemeen? En dan is er ook nog de supersport.
Officieel is alleen de 900 een Bol, maar ook de 750 en 1100 word zo ook wel genoemd. De 1100 is de super Bol D,or.
De CB750F heet officieel CB750F super sport. Is dus geen Bol. Super sport op de zijkappen werd voor zover ik weet alleen op de 750 USA modellen gebruikt.
Overigens nette fietsen, de rode kleurstelling heb ik ook gehad maar dan in 900 uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij met een duidelijke gebruiksaanwijzing helpen, ik probeer al een half jaar (niet iedere dag) om dit forum op mijn start pagina te plaatsen .
Een Samsung Android maar dat lukt niet.
Vandaar dat ik zo weinig plaats.
Niet te ingewikkelde taal aub 😂
 
Ook voor het weekend Eiffel dacht ik, ik kijk ff naar de "stroom fabriek" en 1 koolborstel afgesleten tot voorbij het merk streepje, vervangen dan maar .
 

Bijlagen

  • 20230714_110722.jpg
    20230714_110722.jpg
    150,1 KB · Weergaven: 25
Goedemorgen allemaal,

Ik ben opzoek naar een koppakking voor een honda cb 750 bol d'or 1982. Online alleen leverbaar met levertijd, en ben hem eigelijk morgen nodig.
Iemand in deze mooie groep die er toevallig nog 1 heeft liggen? Foto als voorbeeld.

Groetjes Erwin Dijkstra
 

Bijlagen

  • koppakking.jpeg
    koppakking.jpeg
    9,6 KB · Weergaven: 5
Goedemorgen allemaal,

Ik ben opzoek naar een koppakking voor een honda cb 750 bol d'or 1982. Online alleen leverbaar met levertijd, en ben hem eigelijk morgen nodig.
Iemand in deze mooie groep die er toevallig nog 1 heeft liggen? Foto als voorbeeld.

Groetjes Erwin Dijkstra
Complete pakkingset en op voorraad, dus zou je op moeten halen.
06110-425-p CB750 DOHC modellen TOP pakkingset | HONDA4parts.nl
Bij CMSNL is ook de originele pakking op voorraad, dit nummer invoeren in het zoekkader;
Honda. 12251-438-023
Ik weet niet wat de levertijd is of dat deze eventueel is op te halen, dat zou je moeten vragen.
1691058845594.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan