Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

1673286702024.png
 
De BT45 en de nieuwe BT46 draai richting staan het zelfde , profiel is contra.
Zou minder snel "cuppen" zo en langer mee gaan ,aldus de geleerde.😁
 

Bijlagen

  • 20230105_144325.jpg
    20230105_144325.jpg
    168,8 KB · Weergaven: 14
Ik heb daar geen last van maar cuppen, echt heel erg, vooral de linkerkant ik denk dat het komt bij het insturen, remmend van de vele rotondes
Suspension components like shock absorbers, struts, bushings and others wear out with miles travelled. The result can be a tire that is no longer able to roll smoothly down the road; instead, it bounces slightly. This bouncing creates uneven points of pressure on tires, leading to tire cupping.
Verder kan verkeerde bandenspanning cuppen veroorzaken ,maar ook regelmatig hard remmen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij opruimen de factuur gevonden van mijn 900 Bol d'Or MF-67-XY. Na raadpleging bij het RDW blijkt deze nog op naam te staan! Bekend hier misschien?
 

Bijlagen

  • 20230119_140301.jpg
    20230119_140301.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 33
Vandaag bij opruimen de factuur gevonden van mijn 900 Bol d'Or MF-67-XY. Na raadpleging bij het RDW blijkt deze nog op naam te staan! Bekend hier misschien?
Kruisinga,daar ging ik vroeger ook wel eens buurten,ze hadden soms aparte modellen staan die je niet veel zag.
 
Ik heb daar geen last van maar cuppen, echt heel erg, vooral de linkerkant ik denk dat het komt bij het insturen, remmend van de vele rotondes
Ik heb een paar jaar geleden het advies van @RG-gamma gelegen om er een Metzeler roadtec 01 op te leggen. Daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor. Ook de bol van mijn vrouw heeft deze nu erop liggen . Top band voor deze motor, het wegglijden van de voorkant op met name rotondes, is volledig weg. En motor stuurt wat lichter .
 
Helaas nog geen foto van de mijne kunnen vinden maar het was dezelfde als op deze foto.
Ik vind het altijd zonde van de motor, maar iemand vond het nodig om deze motor een beetje om te bouwen naar een bobber. Enige tijd geleden stond hij nog op marktplaats te koop en zag er toen zo uit. Misschien niet hoe jij hem graag zou hebben willen zien.
4.jpg
 
Ja soms kan je wel eens schrikken als je een ex van je tegenkomt,ik heb ooit een 750KZ nieuw gekocht,ik was er super zuinig op,
toevallig kwam ik deze 4jaar later na deze verkocht te hebben tegen in het dorp waar ik woonde,ding zat onder de roest en pekelaanslag,
dat doet toch ook wel zeer;(
 
Ik zag bij het RDW dat mijn eerste nieuwe motor, CB750KZ 1979 kenteken ZR-21-59 , nog steeds "leeft" , en nog steeds is verzekerd. Dus nog steeds in gebruik blijkt te zijn. Zou het leuk vinden als ik deze motor terug zou zien. Zit de huidige eigenaar misschien op dit forum????
 
Ik zag bij het RDW dat mijn eerste nieuwe motor, CB750KZ 1979 kenteken ZR-21-59 , nog steeds "leeft" , en nog steeds is verzekerd. Dus nog steeds in gebruik blijkt te zijn. Zou het leuk vinden als ik deze motor terug zou zien. Zit de huidige eigenaar misschien op dit forum????
Weet waar je op hoopt. Ik had in die tijd ook een nieuwe gekocht, 5jaar later na de verkoop zag ik hem toevallig staan in mijn woonplaats.
De motor zag er niet meer uit, onder de pekelaanslag en roest |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan