Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die roadtec 01 er net even opgelegd en merk meteen dat de zijwangen toch vele malen stijver zijn dan die van de BT45. Zoals ik al zei, we gaan het beleven.Ik heb BT45,s onder mijn GT750 gehad,en herken dat wegglijden voor niet,zeker voor zwaardere motoren
zijn het prima banden,Bridgestones hebben een stijve zijwang constructie die noodzakelijk is
voor stabiel bochtengedrag bij oude Honda,s.Als alternatief zou ik persoonlijk Metzeler nemen als die de
maten nog maakt.
Deze dus,
.......
Dus gassen maarDie roadtec 01 er net even opgelegd en merk meteen dat de zijwangen toch vele malen stijver zijn dan die van de BT45. Zoals ik al zei, we gaan het beleven.
Hoi Hobbyman.
Ik heb er ook wel eens problemen mee gehad.
Bij mij was goed ontvetten al voldoende.
De tonnetjes zijn denk ik van gehard staal dus opschuren zal sowieso niet meevallen.
Edit: Pas trouwens goed op met het aandraaien van die boutjes, de boutjes zijn namelijk erg kort je stript de draad vlug van de boutjes.
In het werkplaatshandboek staat dat je ze tussen de 25 en 30 nm vast moet zetten, er hoeft geen loctite bij ( niet volgens het handboek in elk geval )
Groeten en succes ermee.
Daar komt normaal gesproken ook motorolie,dus maakt het niet uit.Heel nuttig die aanhaalmomenten. In mijn werkplaatshandboek staan die niet vermeld. Dat kunnen de boutjes wel hebben die 25 tot 30 Nm?
Ik zal die boutjes eerst nakijken. Blijken die los te zitten ga ik ze terug vast zetten en eens testen of dat het probleem oplost. Misschien dat ik dan toch wat loctite aanbrengen om te voorkomen dat ze snel weer los komen te zitten.
Zitten de boutjes niet los, dan ga ik alles loshalen en ontvetten, mogelijk ook de busjes wat opschuren indien nodig, de veertjes oprekken.
Olie ik dan de boel opnieuw een beetje in, of monteer ik het droog en vetvrij? Op het filmpje van de revisie is te zien dat de hele koppeling bedekt is met een laagje motorolie en zo hoort het ook, toch?
Die roadtec 01 er net even opgelegd en merk meteen dat de zijwangen toch vele malen stijver zijn dan die van de BT45. Zoals ik al zei, we gaan het beleven.
Ik heb ze gehad onder mijn GT750,toch ook geen lichte motor en kan de problemen die je gehad heb niet onderschrijven,en ik ben zeker geenBijna iedere andere band heeft een stijvere zijwang dan de BT45. De BT45 is eigenlijk gewoon veel te slap voor een Bol. Ook voor een Yamaha XJ is ie te slap, ondanks dat die motor toch behoorlijk lichter is dan een Bol.
Ben overgestapt op de Michilin pilot activ. Alle zwabber en shimmy neigingen zijn gelijk verleden tijd. Ik had BT45 10 jaar geleden al af moeten zweren.
Ik heb ze gehad onder mijn GT750,toch ook geen lichte motor en kan de problemen die je gehad heb niet onderschrijven,en ik ben zeker geen
voorzichtige rijder.Maar verschillende motoren kunnen verschillend reageren,Honda,s uit die tijd waren gewoon slechter wat frame stijfheid betreft
dan Suzuki,s,dus zal ook de stijfheid van de banden sneller effect hebben op het weggedrag.
Voor echt stabiele klassiek rijwielgedeelte ben je aangewezen op het Italiaanse spul of speciale frames zoals Egli,Rickman,Seeley,Nico Bakker .Klopt wat je zegt, suzuki frames uit die tijd waren beter dan de honda frames. De XJ frames zijn zeker net zo slap als de honda frames. Icm de slappe vering die die dingen standaard hebben maakt een goede of slechte band een enorm verschil. De bridgestone BT45 combineert niet goed met slappe frames en slappe vering. De michilin pilot activ deed dit veel beter.
Inmiddels ben ik die slappe frames en daarmee slechte wegligging meer dan zat en ben aan het overstappen op wat stabielere fietsen.
Je kan ook een binnenband er in doen en gewoon monteren.Op blz 74 had ik het over een nieuw type voorband, dat is een foutje van mij . Dit is namelijk een Tube-Type en dat is niet geschikt voor ons , dom ! Leverancier neemt hem niet terug i.v.m.overschrijden van de omruil tijd, dus als iemand nog wat zoekt .
Nieuw 95 euro ,vraagprijs 60 euro
Is dat niet gevaarlijk op een Tubeless velg dan? I.v.m.kans op luchtbel vorming tussen velg en binnenband, met als gevolg extra slijtage aan de binnenband, wat lekkage als gevolg heeft ?Je kan ook een binnenband er in doen en gewoon monteren.
Gevaarlijk is het gebruik van een binnenband bij een tublessband,maar dat is per bandenmerk verschillend,bij sommige merkenIs dat niet gevaarlijk op een Tubeless velg dan? I.v.m.kans op luchtbel vorming tussen velg en binnenband, met als gevolg extra slijtage aan de binnenband, wat lekkage als gevolg heeft ?
Dat werd vroeger altijd gezegd, ik heb er geen ervaring mee