Bmw S1000r de koning van de nakeds

ja, maar nee, want de demper is niet bijbehorend tot de motor waar die op zit :+
Precies, het geheel heeft wél de e-keur voor de BMW K46 S1000RR terwijl ik een K47 S1000R heb.
Met de dB killer erin zal het geen probleem opleveren. De diversiteit in dit systeem (uitlaat klep, kat., dbkiller) is super. :)

Eergisteren enkele uren geworsteld met de kabels voor de uitlaatklep.. Deze slimme henkie had niet getest of de kabels pasten na installatie, mooi niet dus. Nog even de kabelset voor deze uitlaat erop en dan is het ready to rumble. De juiste demper ophangbeugel is al onderweg :)
 
Is er nog iemand opzoek naar meer vermogen? :+
Via instagram een dyno uitdraai gezien van de tweede generatie S1000R (17+) met generatie 3 nokkenassen uit de S1000RR. En een Arrow shorty.
Over het hele gebied meer koppel en vermogen maar uiteindelijk rond het max toerental een hele stevige 18pk erbij.
Voortijds was deze gemeten op 165 wiel-pk en na die tijd maarliefst 183 wiel-pk!
In perspectief, de gen 4 RR (2020) zit op 185pk op het achterwiel.

Bizar, nietwaar?
50958889596_6060bb3bf7_o.jpg
 
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. _O- :t

Hier van een elektronisch geveerde R naar een gewone RR gegaan, en moest nog wel eens aan mijn vorige motor denken.
Ik heb eerder al overwogen om geen S1000R 2021 te kopen omdat het vermogen hetzelfde bleef af fabriek (circuitrijden).

Hier overigens de dyno van de allereerste RR (gepubliceerd 12'2009).

BC8F890C-7D14-4F15-A072-7A58D581326C.jpeg
 
Is er nog iemand opzoek naar meer vermogen? :+
Via instagram een dyno uitdraai gezien van de tweede generatie S1000R (17+) met generatie 3 nokkenassen uit de S1000RR. En een Arrow shorty.
Over het hele gebied meer koppel en vermogen maar uiteindelijk rond het max toerental een hele stevige 18pk erbij.
Voortijds was deze gemeten op 165 wiel-pk en na die tijd maarliefst 183 wiel-pk!
In perspectief, de gen 4 RR (2020) zit op 185pk op het achterwiel.

Bizar, nietwaar?
50958889596_6060bb3bf7_o.jpg
Heel gaaf idd! Die Jason laat er geen gras over groeien 😂 Heeft de R net!

Hoe gaaf ook, not worth it for me. Maar ik ben blij dat er mensen zijn dit doen. Erg gaaf!
 
Heel gaaf idd! Die Jason laat er geen gras over groeien 😂 Heeft de R net!

Hoe gaaf ook, not worth it for me. Maar ik ben blij dat er mensen zijn dit doen. Erg gaaf!
Niet zijn eerste R hé ;)
Maar ik ben zelf ook wel een beetje zo, bijvoorbeeld m'n navigatie installatie, uitlaat van de HP4 erop, xenon verlichting zoals niemand het heeft... Het is gaaf om er uniek mee bezig te zijn, of in elk geval in een bepaalde omgeving. Mijn vrienden hebben me al geprikkeld om dit ook te doen, zo iemand ben ik ook wel, maar de R is mij snel genoeg en het voorwiel is nu al met gemak van de grond te houden :+
Zoals je zegt, fantastisch gaaf!!
 
Niet zijn eerste R hé ;)
Maar ik ben zelf ook wel een beetje zo, bijvoorbeeld m'n navigatie installatie, uitlaat van de HP4 erop, xenon verlichting zoals niemand het heeft... Het is gaaf om er uniek mee bezig te zijn, of in elk geval in een bepaalde omgeving. Mijn vrienden hebben me al geprikkeld om dit ook te doen, zo iemand ben ik ook wel, maar de R is mij snel genoeg en het voorwiel is nu al met gemak van de grond te houden :+
Zoals je zegt, fantastisch gaaf!!
Helemaal mee eens. Hier nog een unieke R 🙋🏻‍♂️ Ben de enige met de Arrow op een S1000R in Nederland voor zover ik weet (de ander is helaas gestolen :-( )

mocht je nog iemand weten. Let me know 😂 wil er graag een keer foto/video mee schieten. De mensen met een RR met deze pijp (2 in Nederland voor zover ik weet) heb ik al gevonden haha
 
Ik wil(zakelijk) en woon werk motor aanschaffen (Randstad dus file maar ook sluipwegen) die ik na afschrijving weer wil vervangen ( dus voor een jaar of 5). Voorheen gebruikte ik een bandit 1200, maar zoek nu iets met meer pit (Heb ook nog een GSX-R 1000 K5). Een dikke naked als de s1000r lijkt me wel wat, ook al twijfel ik nog (ook qua prijs) met de GSX-S 1000.

Als experts, vinden jullie de BMW geschikt of te overgekwalificeerd?
 
Mij lijkt de R wat sportiever (lichter) en slanker, alhoewel ik 193cm ben dus misschien iets te laag en is de XR een optie. Qua bagage is een topkoffer ook mogelijk op de R volgens mij, toch?
 
Mij lijkt de R wat sportiever (lichter) en slanker, alhoewel ik 193cm ben dus misschien iets te laag en is de XR een optie. Qua bagage is een topkoffer ook mogelijk op de R volgens mij, toch?

ik denk dat je met 193 er uit ziet als iemand op een minibike (niet dat dat uitmaakt, want je ziet het zelf toch niet) Maar ik denk dat een XR dan comfortabeler is.

Op een S1000R kan geen topkoffer, wel een softbag.
 
Mij lijkt de R wat sportiever (lichter) en slanker, alhoewel ik 193cm ben dus misschien iets te laag en is de XR een optie. Qua bagage is een topkoffer ook mogelijk op de R volgens mij, toch?
Ik rij de R het hele jaar door al een jaar of 2 ongeveer 15 k per jaar woon/werk. Hij is super comfortabel en van alle markten thuis. Kan makkelijk 50 in zijn 6 rijden op de cruisecontrol en tussen de auto's door is prima te doen. En met sportief rijgedrag ook nog een mooie 1 op 15. Ik heb alleen een rugtas bij met eten dus heb geen koffer nodig.
Zelf ben ik 176cm en voor mij is de zitpositie prima.
De XR is ook zeker een optie voor mij over een aantal jaar, echter is dat stuur wel breder waardoor ik minder makkelijk tussen de auto's door kan (mijn collega heeft een multistrada en heeft dit probleem).
Ik ben over het geheel zeer tevreden met de motor.
 
Ik rij de R het hele jaar door al een jaar of 2 ongeveer 15 k per jaar woon/werk. Hij is super comfortabel en van alle markten thuis. Kan makkelijk 50 in zijn 6 rijden op de cruisecontrol en tussen de auto's door is prima te doen. En met sportief rijgedrag ook nog een mooie 1 op 15. Ik heb alleen een rugtas bij met eten dus heb geen koffer nodig.
Zelf ben ik 176cm en voor mij is de zitpositie prima.
De XR is ook zeker een optie voor mij over een aantal jaar, echter is dat stuur wel breder waardoor ik minder makkelijk tussen de auto's door kan (mijn collega heeft een multistrada en heeft dit probleem).
Ik ben over het geheel zeer tevreden met de motor.

Het stuur komt toch boven de spiegels uit volgens mij? :o
 
Mij lijkt de R wat sportiever (lichter) en slanker, alhoewel ik 193cm ben dus misschien iets te laag en is de XR een optie. Qua bagage is een topkoffer ook mogelijk op de R volgens mij, toch?
Ik rij de R het hele jaar door al een jaar of 2 ongeveer 15 k per jaar woon/werk. Hij is super comfortabel en van alle markten thuis. Kan makkelijk 50 in zijn 6 rijden op de cruisecontrol en tussen de auto's door is prima te doen. En met sportief rijgedrag ook nog een mooie 1 op 15Ik heb alleen een rugtas bij met eten dus heb geen koffer nodig.
Zelf ben ik 176cm en voor mij is de zitpositie prima.
De XR is ook zeker een optie voor mij over een aantal jaar, echter is dat stuur wel breder waardoor ik minder makkelijk tussen de auto's door kan (mijn collega heeft een multistrada en heeft dit probleem).
Ik ben over het geheel zeer tevreden met de motor.
Het stuur komt toch boven de spiegels uit volgens mij? :o
Durf het niet te zeggen, maar met de multistrada (wat volgens mij redelijk dezelfde stuurhoogte heeft) is het weleens tobben. Ik mag ook altijd voorop rijden omdat hij niet overal tussendoor past. Zeker met busjes is dat een ding.
 
Mij lijkt de R wat sportiever (lichter) en slanker, alhoewel ik 193cm ben dus misschien iets te laag en is de XR een optie. Qua bagage is een topkoffer ook mogelijk op de R volgens mij, toch?
Ik 196 en de R bevalt mij uitstekend :)

Dat hij geschikt is voor alledaags verkeer twijfel ik geen moment aan. Alle hulp systemen zoals traction control, cruise control, elektronische vering en de quickshifter zijn super.
 
ik denk dat je met 193 er uit ziet als iemand op een minibike (niet dat dat uitmaakt, want je ziet het zelf toch niet) Maar ik denk dat een XR dan comfortabeler is.

Op een S1000R kan geen topkoffer, wel een softbag.
Hmm iets om uit te zoeken toch, die XR.
Zijn er ook soft bags die inbraak proof zijn :P? Wil specifiek mijn helm kunnen opbergen
Ik 196 en de R bevalt mij uitstekend :)

Dat hij geschikt is voor alledaags verkeer twijfel ik geen moment aan. Alle hulp systemen zoals traction control, cruise control, elektronische vering en de quickshifter zijn super.
Nice! Heb je een foto van opzij zodat we kunnen zien hoe je er op zit? :)
 
Iets kleiner (190) maar voelt zeker niet als een minibike. Gebruik de bike niet dagelijks, maar afgelopen jaar wel 13k km gereden. Lijkt me prima als daily te gebruiken. Nooit een centje pijn. Hieronder een foto zodat je kan zien hoe dat “staat” bij iemand ban mijn lengte.

Dat gezegd te hebben zou ik gewoon lekker op beide proef gaan rijden. See for yourself :-)
 

Bijlagen

  • 8BB9153D-3FD3-49B6-97D9-A6CB7021A334.jpeg
    8BB9153D-3FD3-49B6-97D9-A6CB7021A334.jpeg
    295,3 KB · Weergaven: 25
Iets kleiner (190) maar voelt zeker niet als een minibike. Gebruik de bike niet dagelijks, maar afgelopen jaar wel 13k km gereden. Lijkt me prima als daily te gebruiken. Nooit een centje pijn. Hieronder een foto zodat je kan zien hoe dat “staat” bij iemand ban mijn lengte.

Dat gezegd te hebben zou ik gewoon lekker op beide proef gaan rijden. See for yourself :-)
Ziet er goed uit, mooie foto! En ik ga zeker een proefrit maken, zal de R én XR proberen en vergelijken.
 
Iets kleiner (190) maar voelt zeker niet als een minibike. Gebruik de bike niet dagelijks, maar afgelopen jaar wel 13k km gereden. Lijkt me prima als daily te gebruiken. Nooit een centje pijn. Hieronder een foto zodat je kan zien hoe dat “staat” bij iemand ban mijn lengte.

Dat gezegd te hebben zou ik gewoon lekker op beide proef gaan rijden. See for yourself :-)
Jij woont wel mooi gast 👌🏻
 
Ik ben 1,96 en heb ook net een s1000r aangeschaft. Tijdens de testrit zat ik prima. Maar het is net waar je het mee vergelijkt. M’n vader had altijd een tourbuffel en die zat als een zetel. Maar dat is niet mijn insteek geweest. Een beetje opgevouwen zitten vind ik niet er. Donderdag haal ik ‘m op en gaan we kijken of ik er geen spijt van krijg 😉 maar dat betwijfel ik. De XR vind ik er trouwens ook prachtig uitzien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan