Bmw S1000r de koning van de nakeds

Na een maand op de gewone S1000R wist ik dat de 50 km woon~werk wel een heel stuk goedkoper konden.
En ging steeds sportiever rijden, zo makkelijk en wendbaar die motor. :}
De rest van het verkeer stond er bij stil.

Heb mijzelf toen voor de dagelijkse ritten gestraft met een CBR250R. :+
Mag nat worden, pekel geen bezwaar en duizend km per maand afschrijving ook niet op het dubbele aantal kilometers per liter.
In principe snel zat op de openbare weg.

Wel voortaan lekker op het circuit gereden met de S1000R. :]
 
Het best wat ik eruit kreeg was 1 op 16,,8 cruise controle 100 op de snelweg
tank inhoud is ook 1 ltr minder dan beloofd(na gemeten vanuit een geheel leeg en dan optoppen tot de rand met een maatbeker .
Wat je in de praktijk dus niet kan bij een pomp station. dan gaat er 15 ltr in.
overigens een duc SFv4 doet een gelijk verbruik
 
Geachte medemens,

Op een 2017, heeft iemand van jullie ook last van een zompige master cilinder? Ik zit eraan te denken om er een Brembo master op te schroeven, die Nissin is nu al tig keer ontlucht en ik blijf hem maar wat slap en zompig vinden. Remt prima en ik krijg hem zeker niet tot aan de hendel maar voelt gewoon ..... slapjes met teveel speling in de initiele beweging.

Iemand dit wel eens gedaan? En welk model master?
 
Geachte medemens,

Op een 2017, heeft iemand van jullie ook last van een zompige master cilinder? Ik zit eraan te denken om er een Brembo master op te schroeven, die Nissin is nu al tig keer ontlucht en ik blijf hem maar wat slap en zompig vinden. Remt prima en ik krijg hem zeker niet tot aan de hendel maar voelt gewoon ..... slapjes met teveel speling in de initiele beweging.

Iemand dit wel eens gedaan? En welk model master?
Welke remolie heb je gebruikt om te ontluchten? Ik had met mijn vorige moto 2015 s1000rr ook een beetje dit gevoel, toen volledig doorgespoeld en ontlucht met dot 5.1 en toen was die eigenlijk wel gewoon goed.
Wat voor remblokjes steken eronder want dat kan ook wel wat doen in gevoel heb ik gemerkt..

Achteraf toch nog een Brembo RCS 19 rempomp erop geschroefd en daar had ik nog meer gevoel mee maar die was wel niet persé harder aan de hendel..
 
Welke remolie heb je gebruikt om te ontluchten? Ik had met mijn vorige moto 2015 s1000rr ook een beetje dit gevoel, toen volledig doorgespoeld en ontlucht met dot 5.1 en toen was die eigenlijk wel gewoon goed.
Wat voor remblokjes steken eronder want dat kan ook wel wat doen in gevoel heb ik gemerkt..

Achteraf toch nog een Brembo RCS 19 rempomp erop geschroefd en daar had ik nog meer gevoel mee maar die was wel niet persé harder aan de hendel..
Hij is in November nog bij MSA in Ede geweest, geen idee wat voor remolie erin is gegaan. Blokjes heb ik de 870HS sintered van SBS , die heb ik al jaren en ook op andere motoren dus nooit zompig gevoel gehad eigenlijk.

Heb je het systeem handmatig ontlucht of via een vacuumontluchter? Moet er nog iets bijzonders gebeuren voor dat ABS systeem hierop?
 
Hij is in November nog bij MSA in Ede geweest, geen idee wat voor remolie erin is gegaan. Blokjes heb ik de 870HS sintered van SBS , die heb ik al jaren en ook op andere motoren dus nooit zompig gevoel gehad eigenlijk.

Heb je het systeem handmatig ontlucht of via een vacuumontluchter? Moet er nog iets bijzonders gebeuren voor dat ABS systeem hierop?
Ik heb het gewoon handmatig doorgespoeld(extreem veel olie om zeker te zijn dat er geen dot4 meer inzat) en ook gewoon handmatig ontlucht, na volledig ontluchten ook de remgreep een nachtje op druk gehouden zodat eventuele overgebleven lucht kon stijgen en niet bleef hangen in de pomp en doorkon naar het reservoir
 
Ik gebruik zelf een Mytivac vacuümpompje en 250 ml is al meer dan genoeg om het systeem volledig leeg te trekken.

Ik heb drie jaar geleden een Galespeed 18-20 rempomp gekocht van ca. €279,00.
Geweldig ding; heeft een breder spectrum aan remdruk.
Dus ideaal voor trailbraking.
 
Ik gebruik zelf een Mytivac vacuümpompje en 250 ml is al meer dan genoeg om het systeem volledig leeg te trekken.

Ik heb drie jaar geleden een Galespeed 18-20 rempomp gekocht van ca. €279,00.
Geweldig ding; heeft een breder spectrum aan remdruk.
Dus ideaal voor trailbraking.
Ik ga eens kijken wat er allemaal te halen is . Galespeed zijn tegenwoordig 320+ euro, tenminste wat ik zo zie. Een Brembo RCS 19 kun je al voor 265 kopen. Accossato en Hel ook een optie.
 
Ik was aan het zoeken in mijn historie, maar kon beiden even niet vinden en ga nu pitten. :+
 
Goedemiddag mede-BMWers!
Ik heb een vraag en wordt bij het zoeken naar het antwoord online van de ene naar de andere kant geslingerd.
Als ik de klep open wil hebben in mijn uitlaat (dus altijd open) en ik installeer deze:

ES Eliminator Healtech BMW S1000RR 2009-2023​


staat de klep dan open? of is dit alleen een tool om de foutmelding weg te halen als je hem volledig onder de motor vandaan schroefd?
 
IK ben weer terug naar een R1250GS rally, toch meer mijn ding om te raggen.
Ik heb nog een carbon voorspatbord liggen, mag weg voor 150 euro.

De M1000R is terecht gekomen bij Biqer in Eindhoven, 5 jaar garantie en 3 jaar onderhoud, goed behandeld! dus doe er je voordeel mee.
 
Goedemiddag mede-BMWers!
Ik heb een vraag en wordt bij het zoeken naar het antwoord online van de ene naar de andere kant geslingerd.
Als ik de klep open wil hebben in mijn uitlaat (dus altijd open) en ik installeer deze:

ES Eliminator Healtech BMW S1000RR 2009-2023​


staat de klep dan open? of is dit alleen een tool om de foutmelding weg te halen als je hem volledig onder de motor vandaan schroefd?
Dit is enkel om de foutmelding tegen te gaan, om de klep open te hebben moet je de kabels loshalen van de klep en dan samen met de unit zelf verwijderen van de motor en dan de healtech monteren, 15min werk alles samen.. pas nog op mijn 2022 model gedaan
 
Maar je kan de servo ook laten zitten denk ik?
Dan hangen de kabels daar ergens tussen te fladderen als je ze losmaakt aan de klep?
Of je moet ze losmaken in de servo zelf, dat is toch het blokje waar de stekker op ingestoken word? En dan heb je ook de servo eliminator niet nodig als ik het juist heb?
Is wel wat meer werk om dit te doen dan dat je ze gewoon losmaakt aan de klep zelf omdat je dan die servo moet opendraaien ook..
 
Kabels verwijderen maar de unit laten zitten.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het bij mij zit.
Heb een full race Akrapoviç systeem, dus zonder klep.
Scheelt iets gewicht zo'n eliminator. :+

Bij Tovami heb ik tevens het software programma voor de klep laten verwijderen.
Onderin geeft die even een pets benzine om de motor niet te arm te laten lopen / af te slaan. :)
 
Kabels verwijderen maar de unit laten zitten.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het bij mij zit.
Heb een full race Akrapoviç systeem, dus zonder klep.
Scheelt iets gewicht zo'n eliminator. :+

Bij Tovami heb ik tevens het software programma voor de klep laten verwijderen.
Onderin geeft die even een pets benzine om de motor niet te arm te laten lopen / af te slaan. :)
Dat is idd ook een optie!
Mij stoort vooral de kou start procedure, motor draait dan echt te lang naar mijn zin op 'hogere' toeren.. icm de open servo klep is dit echt storend luid bij koud start..
 
PSX_20240314_000958.jpg

De koude start procedure is nog steeds wel wat hoger en luider.
Het is een soort quick warm up procedure.
 
Nu heb ik mijn S1000R van 2016 getracteerd op een Sprintfilter en een volledig Akrapovic Titanium systeem. Ik ben best eens benieuwd wat deze doet en zou hem graag op de vermogensbank willen zien. Goedhart Bodegraven zou tm Juni dicht zijn qua bank. Iemand anders omgeving Utrecht suggesties?
 
Nu heb ik mijn S1000R van 2016 getracteerd op een Sprintfilter en een volledig Akrapovic Titanium systeem. Ik ben best eens benieuwd wat deze doet en zou hem graag op de vermogensbank willen zien. Goedhart Bodegraven zou tm Juni dicht zijn qua bank. Iemand anders omgeving Utrecht suggesties?
Mooi! Heb je fotootje van het Akrapovič systeem onder je S1000R?
 
Nu heb ik mijn S1000R van 2016 getracteerd op een Sprintfilter en een volledig Akrapovic Titanium systeem. Ik ben best eens benieuwd wat deze doet en zou hem graag op de vermogensbank willen zien. Goedhart Bodegraven zou tm Juni dicht zijn qua bank. Iemand anders omgeving Utrecht suggesties?
Druijf in Lunteren hebben ook een bank en doen ECU tuning / mengsel aanpassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan