BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dirk dit kost op motor: €26,00 per band (incl. € 2,50 verwijderingsbijdrage)
Deze meneer (Nico) heeft verstand van zaken, houdt rekening met bandenspanningsensor, zet alles met momentsleutel vast etc.
 
Ik heb de Metzeler RoadTec 1 SE. Tweede set. Heb setje of 4 Dunlop RS3 “ervaren” op R1200RT DOHC en R1200RS. Lijken heel veel op elkaar qua gedrag. En eigenlijk ook qua levensduur, rond de 16k. Waar mijn huidige setje RoadTec op de R1250RT nu gemoedelijk naar toe aan het sukkelen is. Het kan tussen mijn oren zitten, in mijn beleving doet de RoadTec 01 SE het net ietsjes beter op het nat dan de Dunlop RS3. Beide banden zijn zeker geen miskoop.
 
Dirk dit kost op motor: €26,00 per band (incl. € 2,50 verwijderingsbijdrage)
Deze meneer (Nico) heeft verstand van zaken, houdt rekening met bandenspanningsensor, zet alles met momentsleutel vast etc.
nette prijs komt dus totaal op ca 405 uit. Ik vraag het ook ff na bij houtrust ;)
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels een 2de set Bridgestone T32 GT laten monteren.
Met 3 koffers tanktas en 2 personen geeft deze band, met een stevige wang, een goede stabiliteit.
De bandenspanning iets verhoogd voor 2,6 atm en achter 3,1 atm.
En wat mag dat dan kosten bij Sabra Motorbandenservice Alblasserdam?
€376,50 en dat is incl. montage en verwijderingsbijdrage.
 
Ik heb een ruit met zo'n spoilertje er op, en ik wil 'm er liever af hebben. Is ruilen van ruit (met spoilertje) misschien een optie?
Spoilertje is er eigenlijk altijd ook af te schroeven toch? Heb je er een fotootje van? Altijd goed om te kijken of we elkaar kunnen helpen!
 
Inmiddels een 2de set Bridgestone T32 GT laten monteren.
Met 3 koffers tanktas en 2 personen geeft deze band, met een stevige wang, een goede stabiliteit.
De bandenspanning iets verhoogd voor 2,6 atm en achter 3,1 atm.
En wat mag dat dan kosten bij Sabra Motorbandenservice Alblasserdam?
€376,50 en dat is incl. montage en verwijderingsbijdrage.
Die heb ik onlangs op de 1250 rs laten monteren Jan.
Best een fijne band al heb ik er nog niet veel kms mee gemaakt
 
Mensen scholen samen daar waar men zich thuis voelt.

...en daarom mijzelf deze week ook maar weer eens aangemeld bij de MSCN... :Y :Y

Wel op 1 voorwaarde (van mijn kant)..., en dat is dat ik mijn oude lid-nummer weer krijg..., want ik ga niet 'opnieuw beginnen' natuurlijk... :/

Ben ik van aug 1988 t/m aug 2013 al eerder lid van geweest..., maar..., dan verkoop je in een vlaag van totale verstandsverpietering de 4-wieler die bij dat MSCN-clubje 'hooRT'.., en dan hoor je daarna dan ook geen lid meer te zijn... :/

Omdat er dan tenslotte geen 'reden' meer is.

...maar..., zeer recent bedacht ik mij plotseling van ; waarom heb ik (hebben wij...) eigenlijk zo'n ruime 4-wieler ??

We zitten er eigenlijk altijd maar met max. 2 personen in.
En derhalve sleep ik vooral veel lucht van hot naar haar (en terug).

Plus dat mij al een poosje iets stond aan te kijken vanuit de schuur, waar ik sinds mijn jeugd al een sooRT van zwak voor heb.

Ben tenslotte ook niet voor niets al eerder 25 jaar lid geweest van die club... :/

...dusz..., knoop doorgehakt..., en de grote staat stil, en de kleine is uit z'n schuilplaats getrokken...

Ben nu wel benieuwd of ik mijn oude lid-nummer weer terugkrijg...; want een vers 'nummer' hoef ik niet.
Simpel.
 
Wilt U dat we met z'n allen vragen wat dat voor een obscuur samenscholingsverband is?
De internet zoekmachines brengen me daar waarvan ik me niet kan voorstellen dat het is wat U bedoeld.

:?

...dan weet ik niet over wat voor zoekmachine(s) U beschikt, maar..., MSCN is echt niet iets voor obscuriteiten... :N
 
Laatst bewerkt:
:?

...dan weet ik niet over wat voor zoekmachine(s) U beschikt, maar..., MSCN is echt niet iets voor obscuriteiten... :N
Nou ja, ok dan blijkbaar niet goed genoeg gezocht maar ik hou ook niet van in raadselen spreken :N
Doet maar wat foto's van dat spul dan.
 
.

...tik MSCN bovenin Uw browserbalk, en het resultaat staat gelijk bovenaan in bijvoorbeeld de Koekel-zoekdingus..., dus zo 'goed genoeg zoeken' hoeft niet echt... :/


20202.JPG


Deze RedHot heb ik het langst gehad.

Nieuw gekocht in 1988 (en heel bewust op mijn verjaardag op naam :+ )
Ingeruild in 1993
Teruggekocht in 1996
Verkocht in 2013... :$

...echt...., had 'm nooit moeten verkopen..., dom, dom, dom...

Toenmalige koper heeft 'm eind 2019 ook weer verkocht, en nu staat het ding in een ietwat verklote uitvoering wederom te koop..., en ik heb in twijfel gestaan... :X




7bb.jpg



...en deze had ik 'toch' staan, en het ding stond mij al een poosje aan te kijken... :/

En toen was het vleesch zwak, zeg maar... :/
 
Laatst bewerkt:
Roadsmart 4 GT bij NHmotoren voor en achter € 344,50


Laatste keer bij Langezwaag Motoren (...ja, ik had er ook nog nooit van gehoord, maar ze zitten ongeveer bij mij om de hoek... :/ ) mijn achterband laten wisselen.

Maar complete sets hebben ze ook.

Voorbeeld (300 euro) :

 
Nieuw gekocht in 1988 (en heel bewust op mijn verjaardag op naam :+ )
Ingeruild in 1933
Teruggekocht in 1996
Verkocht in 2013...
Ja ja.
Spijt van verkoop van spullen, ik ken dat een beetje: matchbox autootjes (weggegeven aan een rommelmarkt), best redelijke verzameling buizen radio's en bandrecorders (schroothoop), Dual platen speler (kringloop), verzameling oude telefoons (schroothoop).
Maar ontspullen voelt in het algemeen wel goed.
 
Had vroeger als jongeling een hele emmer / kist / doos met DinkyToys, Corgi, en Matchbox otootjes.

Geeeeeen idee waar dat allemaal gebleven is...

Weet het nog goed.
Had o.a. een Rover P6 (2000TC) met achter op de kofferklep een reservewiel.

En dat wieltje kon je wisselen, met 1 vd andere 4...

Dat was dit model :
 
Laatst bewerkt:
Enige echt oude speelgoed-otootje dat ik heb is een beige/geel schaalmodel van 1 : 43 van de Volvo P1800, van het Portugese merk MetOsul.
Rest van de modellen is soms ook al wel jaaaaaaaaaaaaaaren oud, maar nooit veel ouder dan een jaar of 40... :/
 
Inmiddels een 2de set Bridgestone T32 GT laten monteren.
Met 3 koffers tanktas en 2 personen geeft deze band, met een stevige wang, een goede stabiliteit.
De bandenspanning iets verhoogd voor 2,6 atm en achter 3,1 atm.
En wat mag dat dan kosten bij Sabra Motorbandenservice Alblasserdam?
€376,50 en dat is incl. montage en verwijderingsbijdrage.
Hmm dat is hier niet eens zo ver uit de buurt.
Maandag voor de beurt naar Houtrust en daar eens horen wat he kost. is het en paar tientjes dan laat ik het gewoon door hen verwisselen als ik de nieuwe banden wil.
Battlax of RS-IV hoor ik beide genoeg goede verhalen over. EN de soort van negatieve reacties als van de raod5 hoor ik niet.
Weet van de iets minder goede water afvoer van de RS3 maar dat schijnt heel erg verterd te zijn in de RS4
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan