BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
.


Trouwens..., valt het U ook allemaal op dat je weer zoveel eikels onderweg tegenkomt ?! ... :/ :/


i-8cB3Qdj-XL.jpg
 
Tijdens onze meest recente vakansie die deels in Drente werd gevierd kreeg ik de indruk dat die provincie uitsluitend uit Eikenbomen bestaat, de eikels vielen bij de vleet en zowel mijn vrouw als ik zijn diverse malen tijdens het wandelen of fietsen gemeen geraakt door die krengen. Bij nachtelijke wind werd het huis en het dakraam nog al eens hard geraakt door eikels wat ons soms deed ontwaken.
Veel kastanjes ook, maar dan vooral rond kastanjebomen die wat minder rijkelijk voorkwamen.
Voor de duidelijkheid, de menselijke bewoners van Drente hebben we als zeer vriendelijk en hartelijk ervaren.
 
...op kleine kijkafstand van onze 'villa' ook lange rijen oude eiken langs wandel- en fietspad..., en die eikels op het fietspad is een drama...

Dat geeft naast een onbetrouwbaar stuurgedrag van de trapfiets, tevens een hoop hobbelig geknap onder de wielen... :/

Wel een sooRT van grappig iets dan weer..., daar waar die eiken staan, daar ligt een groot deel van het fietspad + trottoir (langs 1 zijde van het asfalt) er uit wegens renovatiewerkzaamheden aan een hoop buizenzooi dat daar jarenlang diep verscholen lag.

...en nu vallen dus die eikels.

En dan komt er straks weer een bulldozer en die schuift de hele boel weer netjes dicht, en de keiologen klinkeren dan alles weer netjes in model.

...maar zul je zien..., groeien er over een paar jaar kleine eikenboompjes tussen de kieren van het klinkerwerk van fietspad + troittoir door... :+



Heb een jaar of wat geleden voor de aardigheid ook een eikeltje in de tuin begraven.
Het jonge boompje dat daaruit ontstaan is, is inmiddels een centimeter of 20 hoog... :+
 
Klopt Ron, maar ik weet dat ik Peter (Roelof) bedoel.
Ik ben heel benieuwd naar zijn reactie 😃👍.

Ron is dit: Deel 5 , blz. 111 of is het Deel 6 ??.
 
Afgelopen zondag ; en het was er weer een mooie dag voor 8-)
Dat is een mooi rondje. Te zien aan de afgelegde km's en jouw opmerkingen kan het niet anders dan dat we redelijk dicht bij elkaar in de buurt moeten wonen..... Zelf kom ik uit Tolkamer
 
Te zien aan de afgelegde km's en jouw opmerkingen kan het niet anders dan dat we redelijk dicht bij elkaar in de buurt moeten wonen.....

...en dat van dat in de buuRT wonen is een onjuiste aanname... :+


Zelf kom ik uit het mondaine Tolkamer

Ik ken het.

Ik kwam MINI-klus-technisch vroeger veel in bijvoorbeeld Gaanderen (bij oud collega Gerard - al jaren weer Aluminiumbouw G. Peters B.V. - )
Ging wel fietsen (vroeger op mijn rode PUCH, sooRT van wielrenfiets...) en dan ging over de heuvels bij Bergh en Beek.
Ik heb mensen gekend die een logeerhuisje hadden op het toenmalige Palestra park in Braamt, en sliep daar dan ook wel eens.
En als wij van vakantie terug komen, en we zijn in de buurt, dan gebeuRT het wel vaker dat wij een frietje & vettigheid halen bij de Bikkerij in Kilder.

...en in die koet olt dees, kwam ik hier ook wel met een zekere regelmaat (plaatjes uit 1986) :

1986 Berg en Dal (a).jpg



1986 Berg en Dal (b).jpg




1986 Berg en Dal (c).jpg



1986 Berg en Dal (d).jpg





Maar dat ik ook maar in de buuRT van Tolkamer bivakeer ; dat is dus niet correct.


.
 
Mijn RT staat te koop. Mocht er iemand interesse hebben.
In de advertentie schrijf je "ik wil een kleinere motor".
Wat is daar de reden van?
Als de RT niet in de beschikbare ruimte past kan ik me dat voorstellen, maar om rijgedrag en rijplezier wil je toch niet iets anders en zal klein vrij zeker minder prettig rijden?
 
In de advertentie schrijf je "ik wil een kleinere motor".
Wat is daar de reden van?
Als de RT niet in de beschikbare ruimte past kan ik me dat voorstellen, maar om rijgedrag en rijplezier wil je toch niet iets anders en zal klein vrij zeker minder prettig rijden?
Eens. Mijn RT stuurt beter dan veel andere motoren die ik heb gehad. Iets wat ik niet per se had verwacht.
 
gezien en op de foto gezet tijdens de 2015 Bikers Classics op Spa
Da's echt out of de boxeRT ontwerpen.
Een ander argument kan zijn dat je een klein stads motorretje wilt, ik moet eerlijk bekennen dat dwars door Rotterdam (of willekeurige andere grote stad) in de spits met de RT geen enkel motor voordeel oplevert, filteren in de stad met de RT kun je vergeten en even een stukje troittor of fietspad pakken valt ook zo op (en een iets verkeerd gepakt stoepje is met de zware RT niet fijn).
Dan past een kleine motor scooter beter, met het voordeel dat je ook een stukkie snelweg kunt meepakken waar dat beter uitkomt. Van Rotterdam naar Tolkamer over de snelweg op zo'n motorscooteRTje is weer minder handig.
 
Een “tussenoplossing” uit de voorbeelden hier eerder genoemd kan ook een R9T zijn, kleiner, nog steeds voldoende vermogen, smaller zonder de koffers van een RT.
Zet ze maar eens naast elkaar, dan lijkt/is de R9T toch echt een stuk kleiner.
(handelbaarheid kan ik niks over zeggen, heb er nog nooit op gereden)
 
"Pocket bike"
En let U even op kijkbuis vriendjes:
What makes the new Honda Navi so much fun? How about this: First, it’s easy to ride, thanks to its one-speed, no-shift automatic CVT transmission.
Kan Hub van Doorne toch weer trots zijn.

In het kader van DAF, kwam ik voor de trouwe volgers ook dit tegen:
Verder werden allerlei vindingen gedaan, zoals de roltrommel vuilniswagen.
 
Een “tussenoplossing” uit de voorbeelden hier eerder genoemd kan ook een R9T zijn, kleiner, nog steeds voldoende vermogen, smaller zonder de koffers van een RT.
Zet ze maar eens naast elkaar, dan lijkt/is de R9T toch echt een stuk kleiner.
(handelbaarheid kan ik niks over zeggen, heb er nog nooit op gereden)
Dan zou ik de R1250R eerder verkiezen, tenzij U de leer van ...Ron... aanhangt en graag de 2e generatie DOHC wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan