BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
\
Voor Douglas: Bij de Jong Alphen staat een carbon zwarte met alles erop en er aan behalve radio.

Ok je hebt dus grafit-zwart en carbon-zwart. Grafit zwart is wel een hele mooie kleurstelling. Ik wil ze wel eens in het echt naast elkaar zien. Misschien wel op de motorbeurs in Utrecht. Ik volg dit topic tenslotte niet voor niets. Mijn volgende wordt misschien wel een rt :Y

Je hebt de grafit zwarte, dat was na rood en grijs de kleur van de eerste 1200's, uit 2005 dus.
Ik meen dat een goed jaar later er een speciale uitvoering op de markt gekomen is die carbonzwart genoemd is. Daar zijn er maar een stuk of 25 van in Nederland.
En eerdaags komt als vervanger voor de sandbeige kleur de nachtzwarte. Deze is diepzwart en niet metallic in tegenstelling tot de andere twee. Daar zie je alles op.

Eigenlijk vind ik dat niet de mooiste uitvoering, dan toch liever de titan zilvere of de biarritz blauwe. Maar das persoonlijk.

Ik heb net even de officiele foto's bekeken van de nieuwe K1300GT en K1300R, maar ik kan niet zeggen dat ik ze erg vernieuwend vind. :/. Althans het uiterlijk niet :N .

En dan die knoppen!

Alles wordt zachjes aan steeds meer japans, grote fouten van die Duiters, valt me bitter tegen alsof ze je voorbereiden om weer japans te gaan rijden. :N

Hoe meer knopjes hoe liever het me is! *O*
full

RoLoo is kleuren goeroe:
...tsss... :N

...rood een foute kleur... :(

...rood is de kleur van passie, van liefde, gevaar, wie van rood houdt, wil afwisseling en avontuur, die mensen zijn vaak strijdlustig, jaloers (:N), impulsief, temperamentvol, moedig en geestdriftig...
...als je met iemand in zee gaat die rood als lievelingskleur heeft, zal je je zeker niet vervelen... ;)

...rood is de kleur van leven, van warmte en daarom ook de kleur van de liefde en de hartstocht. Rood brengt een stoot adrenaline in het bloed, versnelt de hartslag en verhoogt de bloeddruk...
...het windt ons op en wekt onrust...

...grijs... : wereldverzaking (neutraal, geborgenheid, wijsheid, luxe, ouderdom)...

...dan hebben we nog zilveren RT's, blauwe, beige, en carbonschwarz...

...zilver : reinheid, zuiverheid: zilver kan wit vervangen (vast vertrouwen, 25 jarig jubileum)...
...zwart : duisternis, diepste rouw, dwaling, zonde... (nieuwe kleur voor 2009)
...beige : zandkleur, neutraal (voor 2009 bestaat deze kleur niet meer)
...blauw : goddelijkheid, oneindigheid, onschuld, melancholie, oprechtheid...

...rood dus !...

Nou ?

Wat heeft CarbonSchwartz voor eigenschappen ?

Overigens is groen Ootjes lievelingskleur

Laatst bewerkt:
john-john heeft smaak:

Persoonlijk vind ik het tot nu toe de mooiste kleur (sorry Roloo) , zeker in combinatie met een aluminium kleurige onderkant.

Vriend !

Maar geen alu kleurige onderkant.
Die van mij is donker.
He mooie daarvan vind ik dat de cylinders goed uitkomen.

full

full

Overigens was deze combinatie meer geluk als wijsheid; hij stond zo bij mijn dealeRT.

Laatst bewerkt:
\
Voor Douglas: Bij de Jong Alphen staat een carbon zwarte met alles erop en er aan behalve radio.

Ok je hebt dus grafit-zwart en carbon-zwart. Grafit zwart is wel een hele mooie kleurstelling. Ik wil ze wel eens in het echt naast elkaar zien. Misschien wel op de motorbeurs in Utrecht. Ik volg dit topic tenslotte niet voor niets. Mijn volgende wordt misschien wel een rt :Y

Dat zal lastig worden want een CarbonSchwartze RT zijn er maar 25 van gemaakt.

Misschien bij de volgende RT-meet.

Laatst bewerkt:
Vriend !

Maar geen alu kleurige onderkant.
Die van mij is donker.
He mooie daarvan vind ik dat de cylinders goed uitkomen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Overigens was deze combinatie meer geluk als wijsheid; hij stond zo bij mijn dealeRT.

Oooh, wat is-tie mooi. Op deze foto zie je eigenlijk pas hoe mooi die kleur is, prachtig.

Ik geloof dat ik eens naar het Noord-Hollandse moet/meet? :?

Nu het over zwart gaat, horen we Roloo opeens niet meer? _O-

Altijd welkom voor een bakkie.

Over de kleur:

Mei 2006 had ik besloten om mijn XJ700 Maxim weg te doen; was niet meer op te knappen.

Ben met mevrouw Ootje naar de dealer gegaan op donderdag(koop)avond.
En daar stond ie op mij te wachten. :9~ :9~
Hij was precies zoals ik em wilde hebben.
Het weekend was BMW weekend dus dat ie weg zou gaan was zeker. -O-
Afdingen/korting kon ik dus wel vergeten.
Maar een travel pakket en onderhoudspakket erbij maakten dit weer goed.
Uiteindelijk vrijdag's nog ff gauw in de stromende regen een proefritje gemaakt en de rest hebben we allemaal mee gemaakt.
Achteraf bleken er meerdere uitvoeringen te zijn maar het heeft gewoon zo moeten wezen.

En na 2,5 jaar ben ik nog steeds blij met mijn RT. :Y

ennuh: als het voorgaande niet was geschied had Ootje nu ook een RodeTourer gehad. :$

Laatst bewerkt:
john-john was nog laat wakker...

Nu het over zwart gaat, horen we Roloo opeens niet meer? _O-

...op dat tijdstip had ik inmiddels mijn bammetjes gesmeerd, de kat naar buiten gekieperd, de vaatwasser opdracht tot vaatwassen gegeven, en was ik net naast de 'snurkende echtgenote' gekropen, en lag ik, heerlijk onder de veertjes, naar het programma 'wheels on 7' te kijken...

...er is nog meer in de wereld dan Motor-Forum.nl ... *D

Ja dat krijg je zo met de jaren. Ze snurken achter op de motor en in bed gaan ze vrolijk verder met snurken.

Arie Molenaar heeft een rode staan. En ik heb er geen aandelen.

Dat is dan ook mijn dealeRT. Het is dan ook de dealer die het meeste voor mijn Fje geeft. Het is een dealer waar ik heel tevreden mee ben. Enne, wat is dit een snel groeiend topic? Wist niet dat alleen een kleur zoveel reacties terweeg kan brengen.

Maar goed, een rode gaat het worden. Nederland is een RT rijder rijker. *O*

Ga nu ff op zoek naar en lager zadel, met m'n 1m68 kan ik net niet met de voeten aan de grond..

Nog een vraag, tijdens mijn proefrit viel het mij op dat ik vrij moeilijk de zijstandaard uit kon klappen. iemand hier ook moeite mee?

...ge-veel-liciteerd met de keus Douglas !... :Y
...de rode zijn gewoon de meest verkwikkende...

...geeft het huidige verkeersbeeld een vrolijke impuls...
...er is tenslotte al genoeg zwart, blauw en grijs 'leed' op de wereld... ;)

...en tuurlijk brengt een kleur veel reacties te weeg ; komt omdat kleur iets heel persoonlijks is...
...en soms wel een beetje emotie, enzo...

...en dat lage zadel ; kan Molenaar dat ding niet omwisselen voor een laag exemplaar...??
...hoopies dealers hebben zat (gebruikte) RT-zadels liggen...

...en die zijstandaard is even wennen inderdaad ; de aloude R1100/1150RT hadden aan de zijstandaard een soort van beugel zitten, waar je een enorme schop tegen aan kon geven om de standaard een zwieper te geven...

...bij de 12 ontbreekt die trapbeugel inderdaad...

...zoals gezegd ; je moet het gevoel even bij die standaard krijgen, en dan gaat het ongemerkt goed...
...dan kun je vanaf de bestuurdersplek ;) die standaard heel makkelijk een zetje geven...

...compleet fietsie zo ; tanktassie, Joke-beugels, klepdekselbeschermers, radio...
...netjes...

...p.s. : het zadel op de foto kan nog een stapje omlaag gezet worden !...

0003854141414141664Ea.jpg

Laatst bewerkt:

Ik weet dat je alles aangrijpt om aan me herinnerd te worden........maar dit zijn toch echt heel andere beugels dan dat er op mijn fietsje zitten hoor! Kijk maar:

Foto-JD3KDPIF.jpg

(kun je ook nog even m'n mooie helm met roze veertjes bewonderen :+)

Mooie motor Douglas! :9~
En wat kleur betreft: gelukkig rijdt niet iedereen op een rode, of juist op een zwarte.
Ook al is het mogelijk niet je smaak......naar een motor kijken die anders is dan de jouwe houdt het leuk en spannend :Y.

Owh, nu valt het Joke kwartje pas.... @ RoLoo, bedankt voor het plaatsen, dat is hem inderdaad! Eens kijken waneer ik hem ophalen mag. Hij heeft alle opties op ESA na. Dat was wel de doorslaggevende factor.

Laatst bewerkt:
...grappig ; bij mij was juist ESA de doorslaggevende factor... ;)

de Enjoy-Rider slaat finaal door...

...ik weet dat je alles aangrijpt om aan me herinnerd te worden...

...maar dit zijn toch echt heel andere beugels dan dat er op mijn fietsje zitten hoor!

...U slaat door Mevrouw...
...soms teveel (rode !!) zeewater binnengekregen...?? :X

...maar de kreet Joke-beugels had meer met 'valbeugels' in het algemeen te maken...

...niet zo zeer met het model... ;)

Laatst bewerkt:
Douglas zaait verwarring:
Hij heeft alle opties op ESA na. Dat was wel de doorslaggevende factor.

Dit is natuurlijk wel voor tweeërlei uitleg vatbaar:
1. De doorslag kan zijn gegeven door het feit dat hij, slechts op ESA na, alle opties heeft. Dus de compleetheid van de motor.
2. De doorslag kan zijn gegeven door het feit dat hij juist geen ESA heeft.

Een plaatje dan maar van de nieuwe K1300S:

full

...op dat tijdstip had ik inmiddels mijn bammetjes gesmeerd, de kat naar buiten gekieperd, de vaatwasser opdracht tot vaatwassen gegeven, en was ik net naast de 'snurkende echtgenote' gekropen, en lag ik, heerlijk onder de veertjes, naar het programma 'wheels on 7' te kijken...

...er is nog meer in de wereld dan Motor-Forum.nl ... *D

Oeps ik krijg er Rode koontjes van!

...fijn hè ; zo'n middagje vrij...
...lekker op de S een (klein) rondje wezen doen, zo'n 120 kilometer ofzo ; ik bedacht mij eigenlijk om een uur of 12 dat ik eigenlijk om 13.00 uur op de motor wilde zitten...

...heerlijk weer mensen... !

...en voor de mensheid die ook wel eens, maar niet regelmatig in het S-topic meeleest ; het verwijderen van de katalysator geeft enorm veel Freude Am Fahren...!!

...goeie grutjes ; wat hangt dat ding nu aan het gas...

...je zou het bijna bij de RT ook gaan doen... :$

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan