Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd Ron een jeugddroom waargemaakt. Had je nog plek in de garage ?

Leuke poets tips trouwens die ik wel kan gebruiken bij de Goldwing.

Vraagje: in hoeverre krijg je de roest nog van het chroom af in azijn?

Henkbmw geniet van z'n welverdiende rust:
Present..............

Trouwens wel heeeeel erg lekker rustig zo zonder Joke..................

En dat blijft het nog wel even hoor.........ik moet nog bijkomen van een zeer inspannende vakantie, een whisky-festival afgelopen middag, en natuurlijk het uitgebreid bijlezen in het RT-topic .
Morgen weer aan het werk ( ), meteen met m'n neus in de boter, zucht

Ronnie, gefeliciteerd met je nieuwe tweewieler. Moet de Mini er nu aan geloven?

Laatst bewerkt:
gpz_decoy valt het op...

leuke motor en weer in het rood:D
...uiteraard in het rood...

...die kleur is een soort van rode draad in mijn mobiele leven...

...en 'Oot' ; diepe roest krijg je ook met azijn niet meer uit het chroom, omdat dan simpelweg het chroom dusdanig kapot is, dat je altijd een rottig oppervlak over houdt...

...maar...

...de Hagon schokbrekers hebben aan de binnenkant van de verchroomde spiraal lichte vliegroest, en nou kun je met een doekje en polish gaan lopen mieren, maar zo lekker gaat dat niet...

...dus ik pak straks een bakje (cakeblik ofzo) en doe daar net voldoende azijn in om de spiraal onder te kunnen dompelen...

...twee nachtjes wachten ; en de (vlieg)roest is foetsie...

...wilde de truuk met het azijn eerst ook niet geloven (had in het MOTOR gelezen), maar het werkt echt...

...heb een oude stoterstang van de Mini gepakt die al jaaaaaaaaaaaren ergens in een doosje lag, en behoorlijk verroest was...

...oud jampotje ; een centimeter of 3 azijn erin, stoterstan erin, 3 nachtjes 'slapen', en de roest was verdwenen, en een fraai schoonmetalen stuk stoterstang bleef over...

...voor boutjes met verroeste koppen, of niet fraaie moertjes is dit een hele makkelijke oplossing...

...en ja hoor ; er was nog plek zat in de garage...

Laatst bewerkt:
...WELKOM TERUG (!), maar...eh...
...hebt U zeewater binnen gekregen ofzo...

...U denkt toch niet echt dat een Mini het veld moet ruimen voor een antieke 'bol'...??

...als het zo is zoals het moet gaan worden, gaat de 'bol' in het voorjaar/zomer weer in de verkoop...

...dan ben ik leuk de winter doorgekomen met mijn gepoets en gefröbel...
...en heb ik, als het goed is, geen last gehad van de jaarlijkse winter-blues...

...en bevalt mij deze manier van 'therapie', dan doen we het volgend jaar weer...

...ik heb de 'bol' niet uit sentiment (wel een beetje...; er staat tenslotte al sinds 1984 een zelfgeplakt -Tamiya- schaalmodel van een 900 F2 in de vitrinekast...), dus het is zeker niet 'ter vervanging van' ; en dus al helemaal niet van de Mini...

...tsss...

...wat een vraag...

Klopt.

Hans 45 staat op deze foto. Was bij de meeting vorig jaar in Apeldoorn bij de Cantarel.

Groeten.

Hans45.

Jep en ik sta geheel links......

De wereld is klein; je weet niet dat je mekaar ooit gezien hebt, maar toch heb je mekaar wel eens ontmoet....
Volgende keer naambordjes met de nicknames en de gewone naam.

trouwens laatst ontdekt dat iemand bij mijn motor staat te pronken tijdens die meet.

hij is ook zo mooi

Laatst bewerkt:
ootje bij z'n RT?:

trouwens laatst ontdekt dat iemand bij mijn motor staat te pronken tijdens die meet.

Oooh.........dus dat ben jij niet Oot?
Ik vroeg me al af of plotselinge kaalheid bij je in de familie zat of dat je de haren uit je hoofd had getrokken van spijt en verdriet dat je het Dafje naar de eeuwige rijstvelden hebt gestuurd

Nee, ik heb inderdaad meer haar op mijn hoofd.

Kaalheid komt in de familie niet voor, mijn vader en zus zijn ook nog hoofdelijk behaard.

Het spijt hebben van het wegdoen van de Daf is een mogelijkheid voor kaalheid, maar ik heb met tot nutoe weten te beheersen; en: tijd heelt alle wonden.

Ook het gevaar van kaal worden bij hoge snelheden is door de helmplicht afgenomen.

...nog mazzel (voor haar) dat hoofdelijke kaalheid niet bij de Ootje-zus voorkomt...

...is de man op de foto niet de meneer met de nickname Fuller (of zoiets dergelijks)...??

Jep, klopt.

Ik kwam hem tegen in het mannen-foto topic.

Toch zou ook hij toendertijd een RT moeten hebben gehad, ik kan me niet meer herinneren dat er andere types motoren waren.

Jubileum

5.000 ste Ootje post.

Zal ik hiervan nog een oorkonde krijgen van het M-F ?

en een gratis stikkertje voor op de nummerplaat van het zijspan ?

Laatst bewerkt:
RoLoo is beledigd:
...U denkt toch niet echt dat een Mini het veld moet ruimen voor een antieke 'bol'...??

...tsss...

...wat een vraag...

Haha........ik denk wel eens dat hij sowiesó het veld zal moeten gaan ruimen
Ik heb tenslotte gezien hoe vol het al bij jou in het schuurtje is...........en wanneer rij je er nou in?

Maar we zullen zien.......ik hoop voor je dat je hem zult houden, het is een beauty

RoLoo verzuurt één en ander:

...wilde de truuk met het azijn eerst ook niet geloven (had in het MOTOR gelezen), maar het werkt echt...

Klopt.......roest reageert met zuur. Azijn heeft een zuurgraad (pH) van 3 of zo. Cola werkt ook, dat is zelfs nog iets zuurder dan azijn met een zuurgraad van ik geloof 2,5. Daarin lost niet alleen roest maar ook je tandglazuur op

...azijn is goedkoper...

...en weest niet bang ; mijn tanden leg ik (ook) niet in de azijn...

Laatst bewerkt:
BMW Motorrad Modelljahr 2009

Zum Modelljahr 2009 fließen einige Modellpflege-Maßnahmen in das BMW Motorrad Programm ein. Die entsprechenden Modelle können mit den neuen Sonderausstattungen und Farben ab sofort bei allen BMW Motorrad Händlern geordert werden.

Die Boxer, F- und K-Modelle erhalten mit Modelljahr 2009 serienmäßig einen 3. Fahrzeugschlüssel.

Neue Sonderausstattung LED-Blinker.

Ab sofort werden LED-Blinker für folgende Modelle angeboten:

F 650 GS
F 800 GS
F 800 S
F 800 ST
R 1200 R
R 1200 GS
R 1200 GS Adventure

Es entfallen die Blinker in weiß für die folgenden Modelle:

F 650 GS
F 800 GS
F 800 S
F 800 ST
R 1200 R

Geänderte Paketinhalte:

Ab sofort werden das Comfort- sowie das Touring-Paket der R 1200 GS und der R 1200 GS Adventure um LED-Blinker erweitert.

Neue Farben

R 1200 R Neu: Biarritzblau Metallic (Entfall: Kristallgrau Metallic)
R 1200 RT Neu: Saphirschwarz Metallic (Entfall: Sandbeige Metallic)
F 800 S Neu: Weißaluminium Metallic (Entfall: Sunsetgelb uni und Lahargrau Metallic)
Neu: Motorfarbe schwarz (Entfall: Motorfarbe silber)

F 800 ST Neu: Nachtblau Metallic und Champagner Metallic (Entfall: Blau Metallic und Graphitan Metallic Matt)

...tja ; spannend nieuws dus...

Zit met spanning te wachten op LED-blinker op de RT.

Nou nog maar een jaartje doorrijden.

Laatst bewerkt:
Zo, ook maar even aangemeld. Mijn naam is Douglas en rijdt (nog) een F800ST.. Wel zo'n 30.000km per jaar. Dus ikke kijken voor een 1200RT. Proefrijden en verkocht. Maar nu nog ff zoeken, heb een goed bod gekregen voor mijn F, en ze hebben er een staan... Een rode....

Das nie de kleur waar ik in 1e opzicht voor val. Er zitten wel alle toeters en bellen op, op ESA na.
Er komt waarschijnlijk een grijze RT binnen, maar dat is affhankelijk van de persoon die m in wil ruilen.. Er zit sowieso niet zo veel op en aan.

Dus, ik nog in twijfel......

Maar dat er een RT komt is wel zeker, mijn vrouw wil nu wel eens een beetje meer comfort achterop.....

U wordt op de hoogte gehouden,

Douglas

...pssst...Douglas...; ga (altijd) voor de rode...
...dat zijn de mooiste...

...en voor de INTERMOT gangers onder U ; de weersverwachting (nu bekend t/m. a.s zaterdag) ziet er picco-bello uit !...
...22 graden enzo ; en vooral droog !...

...deze week maar even een GPS-binnendoorroute in elkaar fröbelen...

...zaterdag heen, zondag ReTour...

...ken je nagaan ; de mail van Tex wordt waarschijnlijk behandeld als spam...
...tip : gewoon nog een keer versturen...

geen spam, maar geheugenverlies bij de ontvanger vanwege ouderdom ...

...of wat dacht Texan van desinteresse...

RoLoo adviseerd:
...pssst...Douglas...; ga (altijd) voor de rode...
...dat zijn de mooiste...

En zorg dat er zoveel mogelijk toeters en bellen op zitten.
Toevoegen gaat niet of nauwelijks.

(Helaas is die Carbonschwartz RT inmiddels verkocht bij Schans motoren)

Status
Niet open voor verdere reacties.