BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dommelman zoekt lotgenoten:

Dommelman, Motoport Den Bosch bezocht. Ik vulde de tank altijd af met V-Power.
De technische man wist te vertellen dat gebruik van V-Power beslist is af te raden. Hij had al 9 BMW's in de zaak gehad die hierdoor zijn stil gevallen.
Ik had het al eerder gehoord en blijf erg verbaast, maar heb nu twee keer euro getankt en de RT is in elk geval niet meer stil gevallen. Af en toe loopt hij stationair nog niet lekker, maar hij blijft draaien.

Binnenkort ga ik de bougies preventief vervangen, kijken of dat nog helpt.

Hoop dat je hier iets mee kunt.
Zijn er nog mensen die een RT hebben die wel op V-Power (of ander merk alternatief) blijft lopen?


Groet, Bluefreefun

Nou jongens, het moet niet gekker worden!

Bij mijn dealer (houtrust) kwamen de met een vergelijkbaar verhaal, alleen lag het in dat geval aan Tango en BP.

Eens even denken.....

Welke pompen blijven er over als je niet meer bij deze instanties kan tanken omdat je (volgens BMW) dan stil komt te staan?

IK vraag me eerder af wat er aan de hand is.

Ik tank vrijwel altijd V-power en zo af en toe 98. Motor loopt er soms lekker op, maar ook zeer rommelig, kan er geen peil op trekken (nog steeds niet).

Moet er wel bij zeggen dat ik zeer kort geleden mijn bougies heb laten vervangen.
En dat de motor van dat beurtje goed opgeknapt is.
 
...ach ; kep ook geen idee wat ik met zo'n Bol moet doen, maar ik vond het vroeger een akelig leuk model...
...en je kunt er tegenwoordig van die leuke dingen van maken...

...van die 'old-school' superbike dingen zeg maar... :)

[afbeelding]

[afbeelding]


...zoiets dus ; of natuurlijk gewoon helemaal strak origineel maken/laten... :/

Nou, die rode herken ik eigenlijk alleen nog aan de kleur. Dás een samenvoegsel van allerlei Honda plaatwerk en her en der leuke opsmuk.

Ik meende toch echt dat een Bol d'Or een kuip had en juist die kuip was fantastisch. Beetje RS- achtig.!
 

Leuk spul die oude Honda's :9~ . Ik heb zelf ook nog een oude maar in originele en in nieuwstaat verkerende CBX in de garage staan:

full
 
Ik denk dat dat hele v-power verhaal eerder iets te maken kan hebben met het volgende.

In het begin was er ook ergens een discussie over hier op het forum. Daar zeiden ongeveer het volgende:

als (zwaar) vervuilde motoren V-power gaan tanken kan het zijn dat er in een keer zoveel troep loskomt door de 'reinigende' ingredienten van v-power dat daardoor e.e.a. vast kan lopen..

of iets in die strekking.

het klinkt niet onlogisch want die verontreinigingen die dan opeens los komen moeten ergens naartoe. Ik weet niet of die automatisch de kortste route naar de uitlaat vinden...
 
john-john graaft in het geheugen...

...k meende toch echt dat een Bol d'Or een kuip had en juist die kuip was fantastisch. Beetje RS- achtig...

...alleen de F2 modellen hadden een kuip... ;) (en natuurlijk de CB1100R types, die hadden natuurlijk ook een kuip ; eerst een halve, daarna een volle)

...maar een 'echte' bol d'Or, is een naakte bol d'Or... *D


083.jpg

(een F2 dus)





...in mijn vitrinekast heb ik zo'n rood/witte F2 staan...
...schaal 1 op 18 ; van Tamiya...
...nog uit mijn diensttijd... :)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog mensen die een RT hebben die wel op V-Power (of ander merk alternatief) blijft lopen?

Groet, Bluefreefun

Ik tank vrijwel altijd Tango (98) omdat dat tankstation bij mij om de hoek zit, maar als ik onderweg moet tanken dan pleur ik er meestal Shell (V-power) in omdat ik daar zo'n Easypay sleutelhanger (erg handig!) voor heb. Ik merk echter nooit geen verschillen in de motor en ook niet in het verbruik. (alleen een heel klein beetje in de portomonee ;) )

Op beide merken brandstof RijdT mijn RT prima.

Ook heb ik vrijwel geen last van de bekende dip. Een tijd geleden kreeg ik een andere R1200(R) mee van de dealer die er wel heel erg veel last van had. Als je een beetje gas ging geven dan trok hij een beetje schokkerig (inhouden) op. Op één of andere manier zit er toch veel verschillen tussen de 1200 motoren. Kan me niet voorstellen dat het aan de benzine ligt.
 
...alleen de F2 modellen hadden een kuip... ;) (en natuurlijk de CB1100R types, die hadden natuurlijk ook een kuip ; eerst een halve, daarna een volle)

...maar een 'echte' bol d'Or, is een naakte bol d'Or... *D


[afbeelding]
(een F2 dus)

mooi... :]




...in mijn vitrinekast heb ik zo'n rood/witte F2 staan...
...schaal 1 op 18 ; van Tamiya...
...nog uit mijn diensttijd... :)
 

Mooi...

Ja dat was hem. Prachtig ding.

Maar je hebt gelijk, je had ook de ongekuipte modellen. Maar die hebben me nooit aangesproken, ik heb altijd iets met een kuip of kuipje gehad.
 
Ik denk dat dat hele v-power verhaal eerder iets te maken kan hebben met het volgende.

In het begin was er ook ergens een discussie over hier op het forum. Daar zeiden ongeveer het volgende:

als (zwaar) vervuilde motoren V-power gaan tanken kan het zijn dat er in een keer zoveel troep loskomt door de 'reinigende' ingredienten van v-power dat daardoor e.e.a. vast kan lopen..

of iets in die strekking.

het klinkt niet onlogisch want die verontreinigingen die dan opeens los komen moeten ergens naartoe. Ik weet niet of die automatisch de kortste route naar de uitlaat vinden...

Hey Jeroen,

Heb ik ook aan gedacht, maar een motor van amper een jaar met nog geen 20.000 km op de klok zou niet vervuild mogen zijn, ongeacht welke moderne brandstof is getankt (door de vorige eigenaar).
Shell geeft zelf aan dat V-Power niet geschikt is voor auto's ouder dan 10 jaar. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar een RT?

Ducati racers rijden er in elk geval wel op!

Sinds ik euro 95 tank is het afslaan niet meer voorgekomen. Vooralsnog krijgt V-power het NA-deel van de twijfel...

Ron
 
...eh...mijn (geliefde) Mini is 20 jaren jong...

...en ze slikt zonder enig probleem al jaren V-Power van Shell...
...en ze slaat niet af, jengelt niet, hikt niet, boert niet, start gewoon, en bij 7000 toeren gilt 'het meiske' het uit...

...de RoLoo-baas blijft derhalve volhouden dat het aan de motor zelf ligt...

...benzinefilter wel schoon ?...
...brandstofdruk wel oké...?
...niet 1 of ander sensor-tje een beetje gaar...?
...geen geplette brandstofslang...
...vacuum in de tank (...hebben ons ooit helemaal debiel gezocht hoe het toch kon dat een Honda gewoon ophield met lopen ; bleek dat de benzinedop te dicht was, en derhalve er in de tank een vacuum ontstond, en daardoor stroomde de brandstof niet meer door...; bij stom toeval achter gekomen...)


...maar goed ; als de motor 1 jaar jong is, dan zit er nog een jaar fabrieksgarantie op...
...simpel toch ; gewoon wegbrengen en laat die gasten maar zorgen dat de fiets tip-top in ordnung is ; niet dan..?!

...ik ben helemaal geen lastige klant (vind ik zelf...), maar met zo'n lulle-koek smoes kwamen ze bij mij toch echt niet weg...

...never-nooit-niet...
 
Laatst bewerkt:
...dank U voor het meedenken ; maar met zulke McDonalds frietbekertjes krijg ik een beetje last van tunnelvisie ben ik bang... :)


...in mijn gedachten borrelt al iets op ; ik ga zelf aan de knutsel dus...
...kijken wanneer ik mij daar de tijd voor gun...

...het geschikte (?) materiaal heb ik al in huis...
 
...de wens is weer de vader van de gedachte... ;)
 
...bij Van Harten ligt ook al tijden een tanktas voor de 12RT ; vraagprijs = 155 Euries...
 
...weet U nog over het verhaal van de nokkenassen, en stoterstangen enz. waar we het laatst over hadden...

...nou voor de mensheid die het wellicht een beetje boven de pet groeide, bijgaand linkje :...

...dit is dus een 'oud' type, met 1 centrale nokkenas...
...de modernere 4-kleppers werken met 2 nokkenassen...
...en het nieuwe twin-cam blok dus met 2x2 = 4 nokkenasjes...



... http://www.animatedpiston.com/BMW.htm ...



...en klik maar eens op het linkje ; zie je heel grappig de stoterstangen bewegen...
...druk ook maar eens op 'engine strip', en je ziet steeds andere dingetjes bewegen...
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje terug bij de Superbikes nog een prijsvraag gewonnen. Ik mocht een paar uurtjes sturen met de nieuwste Harley:

full


Viel me eerlijk gezegd niet tegen maar dat kan ook niet anders met al die japanse spullen erop ;)

In mijn ogen hoort een Harley te rammelen, onderdelen te verliezen, lawaai te maken, minimaal 3 keer af te slaan en met geen mogelijkheid door een bocht te krijgen.

Conclusie: Deze Harley is geen Harley.

Eneuh...... mij krijgen ze niet om. ;)
 
...eneuh...

...de aanbieder van de CB 900 bol d'Or is akkoord gegaan met mijn (voorlopige) bod...
...heb ik weer... :/

...wel eerst natuurlijk de motor nog even bekijken, betasten, besnuffelen, enz.enz...



...maar ja ; verder weet ik het eigenlijk ook niet...
...tis al zo vol in de schuur... :$


...zo-eentje dus... (zelfde kleur ; want het moet natuurlijk wel rood zijn... :) )

02cb900.jpg






...heb ik toch liever zo'n CB, dan zo'n Harlie... ;)
 
Laatst bewerkt:
Gooi je die RT er toch uit :). Ik heb nog wel plek in mijn garage :+ .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan