Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Potdikke, heb ik weer ......

Bij het naar buitenrijden van de RT breekt een van de ruitsteuntjes af

Wie heeft/had ook weer die verstevigde steuntjes ?

Man Bart, toen jij dit allemaal meemaakte lagen Karin en ik nog echt wel op 1 oor. Maar goed, Thijs woont ook 3 keer vallen bij ons vandaan. Maar goed, hoe dichter bij iemand woont, hoe later je dus van huis gaat, hoe later je uit je mandje komt en hoe minder tijd je blijkt te hebben.... Zeker niet voor nog ff interneppen. Vandaar dat ik enigszins verrast was door de tie-rap. Handige link om te onthouden.. Bedankt Remco!

Daarom heb ik hem ook in de favorieten staan.... heb ook zo'n keukendeur erop en het schijnt dan niet de vraag 'of', maar meer 'wanneer' te zijn... misschien maar gewoon uit voorzorg een setje bestellen eigenlijk

Ik sta doordeweeks altijd vroeg op.
6.30 beginnen.

Helaas heeft mijn internal clock geen weekend stand
Vanmorgen was het ook 5.00 en klaar wakker
5.30 maar opgestaan om mw. Ootje nog enige nachtrust te gunnen.

Overigens als je rond die tijd in de tuin gaat zitten, kan je heerlijk genieten van een vogelconcert.

Laatst bewerkt:
Daar hoef ik me bed niet voor uit ... heb op oorhoogte elke morgen een fluit en fladder concert in de dakgoot

Trouwens minder prettig na de nachtdiensten

Laatst bewerkt:
Sinds afgelopen weekend bij ons ook een R1200RT in de garage!

De directrice rijdt normaal op een R1200R, maar wil toch wel graag iets meer windbescherming voor de langere ritten. De R1200R hebben we 3cm verlaagd met Hyperpro zodat deze voor haar ook lekker handelbaar is (1.65m).

Ikzelf reed o.a. een R1150RT, en heb deze onlangs verkocht. Afgelopen zaterdag een R1200RT gekocht met ESA/ASC/ABS, cruisecontrol en nog een paar opties die ik nog niet ontdekt heb. Kilometerstand is misschien redelijk fors (123dkm), maar hij rijdt, stuurt, schakelt en remt als een nieuwe.

De directrice heeft ook haar rondje al gereden en dat beviel goed, alleen voor het zelfvertrouwen mag ook de RT een stukje verlaagd worden. Setje hyperpro's is zojuist besteld, dus vanavond gaat de R1200RT de brug op om de veren vast te demonteren.

Daarnaast de bijgeleverde BMW Navigator steun demonteren en vervangen door een Zumosteun.

Anyway: het is een mooi setje zo... Staat erg mooi naast elkaar, een zwarte R1200RT met een zwarte R1200R...

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder jullie.
Ik ben van plan de overstap te maken naar een toermotor, en bij voorkeur een bmw r1200rt
Ik ben slechts 1m75 en hoor wel eens dat ze een bmw terug verkopen omdat die te hoog is,
wat is uw mening ?

Ik heb net de 3e r1200rt(lc)gekocht ben 1.74 en hij past prachtig (wel laag zadel.) Mijn vouw zit vaak achterop en zit ook prima. Dus ik zou zeggen geen probleem. Maak maar geen proefrit want dan ben je direct verkocht. Ik weet niet aan welk jaartal je denkt maar zoek je een 3 jaar jonge met 23000 km die is binnenkort beschikbaar.

piet pienter vraagt...:

Ik ben van plan de overstap te maken naar een toermotor, en bij voorkeur een bmw r1200rt
Ik ben slechts 1m75 en hoor wel eens dat ze een bmw terug verkopen omdat die te hoog is,

wat is uw mening ?
...de RT kan voorzien worden van een fors lager voorzadel, of het lagere comfortzadel, en mocht dat nog niet toereikend zijn, dan kan de vering ook nog aangepast worden, en zodoende de motor een paar centimeter lager gezet worden...

piet pienter schrijft...:

o ja , ik vermoed liquid cooled ?
...ja ; dat LC is de aanduiding voor de meest recente boxerblokken die weliswaar nog steeds rijwind gekoeld worden, maar hierbij hulp krijgen van zg. precisie koeling d.m.v. verkoelende vloeistof rond de verbrandingskamers...

...in dit filmpje wordt het e.e.a. heel duidelijk uitgelegd...

Ik durf wel te zeggen dat ik ervaringsdeskundige ben.
Ben +/- 1,74 met m'n motorlaarzen aan (net ff nagemeten) en ik rij dagelijks op de RT met het standaard zadel gewoon in de hoogste stand.
Heb eigenlijk nooit problemen met de hoogte van de RT, alleen als je stil gaat staan en de weg loopt iets schuin af naar links of rechts. Dan moet je even opletten of je rechts of links je voet op de grond zet.

Groeten,
Robert

Laatst bewerkt:
Nu onze spaarcenten qua rente en vermogensrendementsheffing niet of nauwelijks renderen maar besloten om dit voor een deel dan maar uit te geven aan iets waarvan je zeker weet dat het niet rendeert.
Een BMW er bij aangeschaft, staan er wel mooi bij zo vind ik.

Groet, Ab

...wel uitkijken met steenslag nu...
...want 2 BMW's is dubbel zoveel kans...

gefeliciteerd

rijd je ook nog steeds zijspan ?

Thanks!

En ja... ik rij ook nog steeds driewieler! Zie Corrosies familiemobiel voor de aanschaf van de K75/EZS combinatie, die al binnen een jaar is omgebouwd naar een K1100LT/EZS combi.

Inmiddels staat de R1200RT kaal op de brug. Sinds gisteravond zijn de nieuwe verlagingsveren gemonteerd, nog even de motor uitlezen of alle ESA-stekkertjes weer goed zitten, en dan kunnen de kappen weer worden gemonteerd.

Laatst bewerkt:
Wat een super gaaf filmpje .

Gelukkig zijn die BMW auto's wel in leuke/mooie/..... kleuren te leveren

Status
Niet open voor verdere reacties.