Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
...tis niet alleen het blok, het hele pakket voelt allemaal net wat lekkerder aan...

...de 'gewone' 1200 RT is uiteraard een meer dan prima motor, maar de DOHC is een soort van evo versie, zeg maar...

...en qua rijden : het blok pakt onderin mooier op, en dat merk je vooral in haarspeldbochtjes, rotondes, en dat soort grappen...

...het loopt gewoon allemaal net FF iets soepeler...
 
als ik naar eentje ga kijken, waarop moet ik vooral letten , enige tips ?
Bij welke km stand kan ik ze beter laten staan ?
 
als ik naar eentje ga kijken, waarop moet ik vooral letten , enige tips ?
Bij welke km stand kan ik ze beter laten staan ?

Zou doorlopen als er meer dan 200.000 km op de teller staat... Maar weer niet als je hem voor €600,- zo mee mag nemen.

Technische puntjes waar je op moet letten hoor je van de anderen wel. Mijn input: natrekbare onderhoudshistorie is wel lekker. "Mijn" fiets kocht ik met 15.900 km op de teller (is dus zo goed als maagdelijk), had toch netjes zijn 10k beurt gehad, stempeltje er bij, en de "jaar" beurtjes ook (tja, de vorige eigenaren hadden meerdere jaren nodig om 15.900 km op de telleRT te krijgen. Dat doe ik in ongeveer 10 maanden, kom dus net iets meer dan 1x per jaar in Ede bij Kenny en Niels van MSA langs).

Over MSA gesproken, als je denkt je fiets te hebben gevonden, zou je een "aankoop keuring" bij Kenny kunnen overwegen. Suc6 met de jacht!
 
Wat een mooie fietsen heb jij zo even opgeduikeld Ron! Die met de zwarte klepdeksels en die 2011 fiets, allebei beauties!
 
piet pienter schreef...:

als ik naar eentje ga kijken, waarop moet ik vooral letten , enige tips ?
Bij welke km stand kan ik ze beter laten staan ?
...km.stand valt en staat bij het onderhoud..., en dat geldt voor een auto, als voor een motor...

...onlangs nog staan kijken (stond ergens waar ik ook even was) naar een Saab Turbo op gas, met een kilometerstand van 1,1 miljoen kilometers...

...Nederlands geleverde auto, en altijd netjes bijgehouden...
...en tuurlijk zaten er wat gebruikssporen op, en de airco deed het niet meer, maar verder..., nog keurig in orde, geen roest, geen olieverbruik, enz.enz.enz.enz...

...anderen krijgen het voor elkaar om een auto binnen 100.000 kilometer compleet af te trappen...

...en zo is het met motoren ook...
...je hoeft niet altijd de duurste te kopen om de beste te vinden, en als je de voordeligste vindt, hoeft het niet persé de slechtste te zijn...
 
...50.000...???
...dan zijn ze nog zo goed als nieuw...

...vorige 12RT ingeruild met ergens in de 40K, en de huidige staat op een zeer bescheiden 43.000 kilometers, en het dingetje rijdt als nieuw, en voelt als nieuw...

...geen roest, geen drama, geen olieverbruik, en ook geen bijzonderheden...

...'n beetje Pan European rolt ook nog prima voor zich uit met 100.000 en meer, en zo is het met een beetje 1200RT ook...

...af en toe wat onderhoud, en ongetwijfeld af en toe wat onverwachte kosten, en wil je dat niet, dan haal je het ding bij de dealer vanuit de BMW-huisselectie (of hoe dat ook heet), en dan heb je in ieder geval 2 jaar garantie...

...of je moet een nieuwe kopen...
 
voor een nieuwe heb ik geen budget vrees ik, ik doe ook geen woon-werkverkeer met de motor , aldus ook niet zo veel kilometers, maar ik wil een goeie , betrouwbare en degelijke motor, met koffers en die dan ook nog mooi is....
Hoe komt het eigenlijk dat de r 1200 rt zoveel populairder is dan bv de 1300 gt ?
 
Goedemorgen .........

Weer een Batavierenrace overleeft met zon, regen en veel gezelligheid.
Heerlijk geslapen op een luchtkubus en ruw gewekt door een bescheiden klopje op de deur omdat mijn gastheer vond dat ik niet meer als 12 uur achter elkaar mocht slapen.

Ter compensatie was er een lekker ontbijtje

Daarna nog even bij broeder Wilddam op bezoek geweest

Terugreis was ook leuk: lekker binnendoor tot Amersfoort en daarna nog een stukje A1 ratrace.

Door een nachtje missen heb ik het idee dat het zaterdag is; gelukkig is het morgen zondag.


piet pienter steld een slimme vraag:
.... ik wil een goeie , betrouwbare en degelijke motor, met koffers en die dan ook nog mooi is....

RT dus: De koffeRT's zijn zeer degelijk: RT - Fiat Doblo: 1-0






Hoe komt het eigenlijk dat de r 1200 rt zoveel populairder is dan bv de 1300 gt ?

 
Laatst bewerkt:
...zwarte kleppendeksels rules...

niet op een RT.

En ook hier weer vind ik de BlackBull uitvoering veel mooier:

je zei het zelf al bij jou hangt er een BMW medaille aan de koffeRT.

Ik zal het ook maar niet hebben over het spuitwerk op de foto: vol heilige dagen en druipeRTs.

Toch als je die dikke buitenste randen van BB's uitvoering weg haalt is het naar mijn mening perfect.
Dat "90" stickeRTje das wel leuk; overal R1200RT op plakken vind ik niks.
Ootje heeft af-fabriek geen R1200RT stickeRTs op de motor; bijkbaar waren glukkig net de sitckeRT's op toen de Oot bike (in spé) de sticker afdeling voorbij ging.
 
Jep alles wit hier




Effe over de BB topkoffeRT;

effe een potje Gamma verf en een Karwei kwast ter hand genomen:



en dan een zwart "90" stickertje onder het hoofdkussen.

of "nineties" uitgeschreven in schrijfetters.

"oot design" mag natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt:
ootje schreef....:

overal R1200RT op plakken vind ik niks.
...kook niet...

...heb die jetters van aanduiding op de zijkanten van de kuip voor aflevering al laten verwijderen, en later alleen in kleine cijfers & letters stickertjes laten maken voor op de ruit, en voor op de pakjesdrager...

...maar die laatste ziet ook weer niemand, omdat de topkoffert er altijd op staat...





 
ootje schreef...:

Effe over de BB topkoffeRT;

effe een potje Gamma verf en een Karwei kwast ter hand genomen:

[afbeelding]

en dan een zwart "90" stickertje onder het hoofdkussen.

of "nineties" uitgeschreven in schrijfetters.
...iets verfijnd...

...de 'gouden' streep weer hersteld (had je op geknoeid met je zwarte verf), onderaan een subtiele radius gemaakt, het blauw van de emblemen aangepast, die cijfers toegevoegd die je noemt, en dat opstel van de nummerplaathouder af...


 
Bijna goed ....

Dat BMW logo niet zwart; het maakt het geheel weer saaier/kleurlozer.

Dus blauw laten.

Die radius is helemaal top; alsof ik het zelf bedacht heb
 
Laatst bewerkt:
...'t nieuwe topic al klaar staan Oot... ?
...want nog maar een paar posten verwijderd van de magische 2500-grens...
 
Laatst bewerkt:
U laat me schrikken; is het al zover

Vanmiddag nog even met broeder Wilddam over gepraat

Ik zal gelijk morgenochtend aan de bak gaan.

Na een nachie overslaan zijn mijn luikies op het moment erg zwaar.
 
Laatst bewerkt:
...oké, tot morgen dan...
...pak ik nu eerst FF een cola-rummetje...


...nog wat van die bende overgebleven van gisteren...
...want...




 
Ik volg met belangstelling de ideeën over de BB-topkoffert.....
De laatste foto van Ron was toevallig het eerste ontwerp dat ik mijn gedachten had.... Ooit.... Alleen zonder de "90"in het midden.... Wel met een gespiegeld huis meegespoten...... i.p.v. het gekwaste zwart
 
...en vaak zijn de eerste ideeën de beste...
 


Nog even een foto van de finish van de Batavierenrace afgelopen zaterdag.
Ondergetekende mee als verkeersbegeleider.
Vlak voor de finish een lekker buitje

Helpt wel zo'n pluutje
 
...prima weer zaterdag...
...BBQ-tje, biertje, gezelligheid...

...en tot iets na 22.00 uur buiten gezeten...
...zonder regen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.