BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net weer terug van bergtraining in het Taunusgebergte.
Het is zeer de moeite waard en leerzaam.
Nu nog 6 weken en dan naar de Ardeche. Les Blancards. *O*

Ron zal ik doen,we gaan elk geval een paar route's rijden die hebt opgegeven. ;)

Keesjan,

Wij hebben de bergtraining gedaan met de LCVM bergtrainingen. :]
Het is goed georganiseerd en goede begeleiders.

Net weer terug van bergtraining in het Taunusgebergte.
Het is zeer de moeite waard en leerzaam.
Nu nog 6 weken en dan naar de Ardeche. Les Blancards. *O*

Van wie of door wie werd deze bergtraining gegeven? Lijkt me ook wel mooi om te doen. :]

Laatst bewerkt:
Ik lees dat er diverse mensen in de Ardeche zijn geweest, volgens de verhalen geweldig motorland.

Zijn er van die geweldige routes ook op papier aantekeningen gemaakt.
Heb namelijk nog steeds geen navi op de motoRT. :(

(Kan ik ook geen verkeerde routes rijden doordat het ding herberekend.)

Ga zelf komende zondag naar de Ardeche.
MotoRT in het bussie, sleurhut mee en vakantie van 3 weken.
Wat zal ik mij vervelen daar........ :W *O* :W

en voor iedereen die naar de Ardechhe gaat, vergeet de alkoholtesters niet. (2x per persoon dacht ik) :(

en voor iedereen die naar de Ardechhe gaat, vergeet de alkoholtesters niet. (2x per persoon dacht ik) :(
:N ech nie dat ik 'm aanschaf, ze gaan pas in november bekeuren.
En ach, hoe groot is de kans dat je staande wordt gehouden nu helemaal *D

roangRT brengt de boodschap over...:

Ron zal ik doen,we gaan elk geval een paar route's rijden die je hebt opgegeven. ;)

Thanx ; en het zal je absoluut niet tegenvallen daarzo. Enne..., ook gewoon een keer ergens links, of zomaar rechts afslaan.

Overal mooi daar !

707e75cc.jpg

motorstalling bij Les Blancards

GerardRTje en de old-skool vakantie...:

Ik lees dat er diverse mensen in de Ardeche zijn geweest, volgens de verhalen geweldig motorland.

...nou..., misschien dat ik U een beetje op weg kan helpen...
...want...

...ik heb van vorig jaar Ardèche een reisverhaaltje geschreven, met vrij veel (dacht ik) informatie over die omgeving...

...zie hiervoor de link 'onderaan' dit bericht : Verslag Zuid-Frankrijk 2011...

...een hoop van die routedingen kun je moeiteloos overnemen op een gewone kaart...
...of de genoemde namen & locaties op een papiertje krassen, en als geheugensteun onder de arm meenemen...

...en anders heb ik bijvoorbeeld deze site nog wel voor je...

...ook dit is natuurlijk allemaal digitaal, maar..., omdat je op het (groene) linkje meer informatie kunt drukken hoe de route er uitziet, is het geen enkel probleem om dat over te nemen op een gewone papieren kaart, of om er een Word, of Excel-routebeschrijving van te maken...

...tis FF wat werk, maar dan heb je ook wat...

...en of je het allemaal kunt berijden of niet : who cares..., zelfs in 3 weken tijd kun je die hele Ardèche niet uitkammen...

...ik zeg : succes met de route-puzzels, en alvast een fijne tocht gewenst !...

Laatst bewerkt:
OK dan ~~~ heb 'm vanochtend opgehaald en ben nu dus officieel R1200RT rijder ~~~

Wat zullen we er van zeggen~~~

~~~ het is een nagelnieuwe Fluid Grey R1200RT met zo'n beetje alle opties, vooral het audiosysteem bevalt me wel, en het ziet er (dus) zo uit:

GroteFoto-UIIUIDMO.jpg

GroteFoto-XB7ZRMPX.jpg

GroteFoto-63PLATM4.jpg

~~~mooi? ~~~ mwoh ~~~

~~~ik moet er erg aan wennen: voel me om de één of andere reden toch 10 jaar ouder ineens~~~

~~~het is in ieder geval een indrukwekkende machine en een mooi stuk techniek.

Heb het zadel al snel in de hoge stand gezet voor een wat meer 'dynamischer' zithouding + de ESA in standje 'Sport' ~~~ dat lijkt me toch het best te passen.

~~~het is nog wat vroeg, maar zelfs in dat ritje van een uurtje kon ik me zowaar voorstellen hoe je met dit apparaat ~~~ ja nou ~~~ echt kon gaan toeren in de ware zin des woord. 'Toeren' betekende voor mij tot nog toe toch meer 'motorrijden' waarbij niet het toeristische aspect, maar het rijtechnische aspect de boventoon voert.

Het is natuurlijk ook nogal een verschil t.o.v. de Tenere en MT-03 waarbij m.n. de laatste op puur rijplezier is gebouwd terwijl je ook met de Tenere heerlijk kunt 'spelen' op onverharde wegen.

Maar zo zittend achter het grote scherm, uit de wind, vizier open, muziekje er bij een beetje rondtokkelen door het landschap :] ~~~ ja ~~~ daar ga ik misschien best aan wennen :/

Op het stukje snelweg, met de cruise-control op 130 ~~~ kan het maar zo in je opkomen om even door te rijden naar Luxemburg, met zoveel gemak dat het allemaal gaat~~~

HJ

HJ, proficiat met je fraaie aanwinst *O*

Ik moet zeggen dat ik de kleuren grijs en blauw - als ik dat zo even oneerbiedig mag zeggen - die nu geleverd worden bijzonder fraai vind.

Valt me alleen op dat je geen cilinderbeschermers hebt....niet nodig? Als 'ie 1 keer om durft te vallen dan zien je deksels er niet uit :/
Niet dat ik er vanuit ga dat zoiets me overkomt maar die bescherming vind ik toch een geruststellende gedachte...

Maar goed, laten we niet doemdenken O-) , heel veel fijne en veilige kilometers gewenst! *O*

~

Ik heb dit jaar een heel leuk rondje gemaakt.
Start is vallont pont da’rc. Dan naar balazuc (de brug over, links aanhouden), vervolgens naar Aubinas. Vandaar naar de D104 naar privas. Dit mondt uiteindelijk uit in een soort geasfalteerde bergpas (= een normale weg hoor). Heeft mij een beetje in positieve zin verbaasd. Van privas de D7 (leuk bergweg) richting Darbres. Bij splitsing D7 en D224, laatstgenoemde aanhouden richting Darbres. Vlak voor Darbres linksaf de D258 aanhouden richting Mirabel (leuk authentiek plaatsje). Vandaar uit richting de N102. Deze niet oprijden maar doorsteken. Dit kleine stukje is een beetje merkwaardig, maar je moet op de D558 zien uit te komen richting st maurice díbie. Deze rij je helemaal door en je komt uiteindelijk weer uit in priva’s. je bent er een paar uur zoet mee, maar het is absoluut de moeite waard.

de route langs de gorche de lárdecht is zwaar over gewaardeerd. het eerste stukje is leuk maar daarna rij je constant in " de bosjes" met af en toe een vergezicht

Laatst bewerkt:
HJ, proficiat met je fraaie aanwinst *O*

Ik moet zeggen dat ik de kleuren grijs en blauw - als ik dat zo even oneerbiedig mag zeggen - die nu geleverd worden bijzonder fraai vind.

Valt me alleen op dat je geen cilinderbeschermers hebt....niet nodig? Als 'ie 1 keer om durft te vallen dan zien je deksels er niet uit :/
Niet dat ik er vanuit ga dat zoiets me overkomt maar die bescherming vind ik toch een geruststellende gedachte...

Maar goed, laten we niet doemdenken O-) , heel veel fijne en veilige kilometers gewenst! *O*

Heb je wel gelijk in: bij m'n vorige R'en had ik ze er ook op ~~~ en ook nodig gehad: in de winter onderuit op een spekgladde parkeerplaats / ijsbaan. Moest ik 'm eerst naar de rand van het asfalt duwen (al liggend op de cilinderkopbeschermer) naar de goot om daar wat 'houvast' te zoeken _O-

Gaat nog wel komen denk ik.

HJ

Bedankt RoLoo & Head2,

Ga zondag rustig richting Ardeche rijden.
Zal de routes eens bekijken vanf woensdag.

Eerst mijn Duitse Herder wat extra aandacht geven,

vervolgens mijn Duitse BeieRT het vuur aan de schenen leggen.
full

HJR1100s oftewel HJR1200RT:

gefeliciteerd met je nieuwe bike.
ik ken dat gevoel van een paar jaar terug. *D
dat gevoel heeft lang aangehouden.

over dat 10 jaar ouder voelen:
dat is opeens weg als je bochies gaat rijden; dan ben je opeens weer jong. })

RoLoo heeft tegenwoordig een vaste vakantiestek....:

...yep ; 2e vervolg van onze (auto)reis naar Spanje afgelopen April & begin Mei naar Noord-West Spanje...

...we gaan deze keer echter met het vliegtuig... B|

en op de fiets weer terug ?

Laatst bewerkt:

(Kan ik ook geen verkeerde routes rijden doordat het ding herberekend.)

Ga zelf komende zondag naar de Ardeche.
MotoRT in het bussie, sleurhut mee en vakantie van 3 weken.
Wat zal ik mij vervelen daar........ :W *O* :W
Gerard, ik heb hier een route in PDF van 374 km. Deze ga ik van de zomer zelf ook rijden.
Als ik een e-mail adres heb, kan ik je die wel even e-mailen. Mijn e-mail adres staat in mijn profiel.

Een ander aardig ;) idee is om gewoon een Michelin kaart te kopen en de groene weggetjes te volgen. Dat zijn er meer dan iemand rijden kan in 6 maanden tijd :+ .

Laatst bewerkt:

nee nee... daar is het toch nog wat te vroeg voor: die nick heeft intussen een DS1000 Multistrada, een R1200S, een Tenere en MT-03 overleefd en is een eerbetoon aan m'n ouwe trouwe R1100S. De RT zal me toch eerst 135.000 km ver moeten brengen voordat hij emotioneel in de buurt kan komen van

GroteFoto-QOIRBZUE.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan