BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Ikzelf reed de RS ook de laatste jaren met de Roadsmart 4 (Rij nu een F900R). Heerlijk makkelijk sturen en topstabiel. Pas na zo'n 8000 km, werd het wat minder. Profiel onder de 2 mm bij zo'n 10.000 km. Ik las dat de Road 6 minder stabiel is maar lichter instuurt. Zodoende, als het daar om gaat.....
Maar de grootste bijdrage aan makkelijk sturen is de stroeve originele stuurdemper vervangen door een. Hyperpro of iets dergelijks.
Ik rij altijd met een groepje pittige stuurders op voornamelijk 1250 GS, maar met deze verbeteringen lopen ze echt niet bij mij weg.
 
Ikzelf reed de RS ook de laatste jaren met de Roadsmart 4 (Rij nu een F900R). Heerlijk makkelijk sturen en topstabiel. Pas na zo'n 8000 km, werd het wat minder. Profiel onder de 2 mm bij zo'n 10.000 km. Ik las dat de Road 6 minder stabiel is maar lichter instuurt. Zodoende, als het daar om gaat.....
Maar de grootste bijdrage aan makkelijk sturen is de stroeve originele stuurdemper vervangen door een. Hyperpro of iets dergelijks.
Ik rij altijd met een groepje pittige stuurders op voornamelijk 1250 GS, maar met deze verbeteringen lopen ze echt niet bij mij weg.
Die 900r is dan ook een pittig goeie stuurfiets!
 
Er zit inderdaad een stuurdemper op de BMW's, maar of ze überhaupt iets doen, ik zou het niet weten en ik vraag mij ook af of die dan wel nodig is. Vaak worden ze ook fietspompjes genoemd, maar omdat ik niet het idee heb dat ik er last van heb, laat ik het maar zo. Ik heb de meeste motoren ook tekort in m'n bezit om er dergelijke dure accessoires aan te hangen. Nu heb ik bijv. nr 42 in bezit en nummer 1 was van 1972.

En, tevens de beste wensen voor 2024 !
 
Is die F900R ook geschikt voor langere ritten als je 1.89 bent (knie hoek)
vind het een mooie motor om te zien.
Ikzelf ben 1,84 en ik zit lekker. De langste rit was donderdag naar Goes heen en terug, bij Ruud Frederiks op de testbank. Dat was 260 km en ik had nergens last van. Maar dat is nog geen echt lange rit. En je moet wel goed door je knieën kunnen gaan, want de stepjes zitten hoog
 
Zou een optie kunnen zijn, ik heb er nog niet op gezeten dus ben benieuwd. Zit nog in de orienterende fase heb meerder motoren op het oog vandaar de vraag.
 
De XR is een totaal ander prijsniveau, mooie motor waar ik met een schuin oog naar heb gekeken.
Maar mijn oog blijft dan ook scheef staan, is boven budget.
 
Hallo,
Vraagje. Ik heb in mijn display een Lamp error. Mijn dimlicht doet het niet. Ik heb de lamp al vervangen. Hoe kan ik achterhalen waar de foutmelding vandaan kan komen? Parkeerlicht en grootlicht doen het wel. R1200R - 2011.
Alvast bedankt voor de tips.
 
Hallo,
Vraagje. Ik heb in mijn display een Lamp error. Mijn dimlicht doet het niet. Ik heb de lamp al vervangen. Hoe kan ik achterhalen waar de foutmelding vandaan kan komen? Parkeerlicht en grootlicht doen het wel. R1200R - 2011.
Alvast bedankt voor de tips.
Kentekenplaatverlichting….?
 
Hallo,
Vraagje. Ik heb in mijn display een Lamp error. Mijn dimlicht doet het niet. Ik heb de lamp al vervangen. Hoe kan ik achterhalen waar de foutmelding vandaan kan komen? Parkeerlicht en grootlicht doen het wel. R1200R - 2011.
Alvast bedankt voor de tips.
Dan is er mogelijk een draadbreuk, of een uitgang van een brein stuk. Even laten uitlezen en diagnose laten stellen. Staan er al veel kilometers op de motor?
 
Hallo,
Vraagje. Ik heb in mijn display een Lamp error. Mijn dimlicht doet het niet. Ik heb de lamp al vervangen. Hoe kan ik achterhalen waar de foutmelding vandaan kan komen? Parkeerlicht en grootlicht doen het wel. R1200R - 2011.
Alvast bedankt voor de tips.
Bedrading nalopen, check ook of je stekkertje goed schoon is. Misschien is nieuwe lampje ook defect?
 
Deze winter ook een paar aanpassingen gedaan aan de R. Wat begon met het irritatie aan de verweerde handvatten, eindigde in het opnieuw zwart laten spuiten van het stuur, nieuwe stuureinden van Highsider en.....
20240224_141145.jpg
20240224_141138.jpg
Daar waar het vervangen van het handvat links prima ging, eindigde het rechts in een compleet nieuwe gashendel. 🤦‍♂️
20240224_142641.jpg

Daarnaast het frame van de topkoffer verwijderd (dat ding weegt 3kg 😳) en dit vervangen door 2 carbon kapjes.
20240224_142147.jpg
En uiteindelijk vandaag de motor weer op kunnen halen bij Kolstee upholstery waar ik het zadel heb laten verhogen en opvullen met stugger schuim.20240224_140731.jpg20240224_141254.jpg
 
Langzaam weer begonnen met de voorbereidingen van het seizoen. Morgen 1 maart zit de brommer weer in de complete casco, dus uit de winterstop, en het kriebelt alweer aardig om er weer een keertje op te zitten. De laatste keer was een trip nog voor m'n operaties (Oostenrijk sept '23) dus ik ben er wel weer aan toe. Dus de stuurverhogers verwijderd en het hoge zadel weer vervangen door de normale variant want ik neem aan dat ik er weer normaal op kan zitten met m'n nieuwe en tevens gereviseerde rechterheup.
Ook bij Wünderlich een nieuwe steun gekocht om de nav boven de tellers te plaatsen zoals dat ook is gedaan op de 21-er versie van m'n echtgenote. Had dit al eerder willen doen, maar omdat ze vanaf '23 de koplamp bevestiging hebben veranderd wilde dat niet meer passen.

1709201234801.png
De variant voor m'n 2023 model komt een dezer dagen binnen dus die zit aankomend weekend al gemonteerd. Kost wat, maar dan heb je ook wat...
 
Iemand van jullie een idee hoe ik de tuimelschakelaars op het linker stuurhelft weer wat soepeler kan laten functioneren? Kan ik deze bijvoorbeeld gewoon insprayen met wd40? 17095752678704185445922019917539.jpg
Gaat eigenlijk vooral om de trip knop, die blijft wel eens hangen op de info kant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan