BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

="Jeroen1969,
Wat zitten op de (Blauwe xxxxxxxx) mooie valbuegels.
Jammer dat ze niet verchroomd zijn.
Zijn die (2e hands) ook voor mijn BMW R1100RS en dan voor de cilinders !.
 
6 mm striping is prima. Heb ik ook. Op de huidige S, en ook op de vorige fietsen. De velgen zijn op ons beider fietsen 17 inch, dus ook ruim oké om de striping er 'vouwloos' op te plakken.

Soort van truc is, dat je de striping met bijvoorbeeld de rechterhand, tussen duim en wijsvinger een beetje aantrekt, en met de 1 van de linker vingers (en/of duim) aandrukt, en daarbij bijvoorbeeld het opstaande kantje aan de velg zijkant als geleiding gebruikt.

De temperatuur om te plakken was vandaag (en gisteren / en morgen) prima om de tape 'vouwloos' aan te brengen.
 
…. dank voor de (onbedoelde) TIP, jvsoelen! 8)7
Mijn toch iets te saai grijze -vers gepoedercoate- ST wintervelgen krijgen een velgstriping om de boel wat 'op te fleuren'.
Zojuist een zwart reflecterende "GP style" striping besteld. :Y

Vanavond ook de nieuwe voorwiel lagers erin 'geperst'. Is met wat huis/tuin/keuken gereedschap en zonder hydraulica toch zonder veel moeite gelukt.
Komende week het setje maar even naar Molenaar brengen om nieuwe ventielen en bandjes te laten monteren.

Vandaag een tochtje Achterhoek gedaan, met een Vastgoed-sector clubje, mooie route van totaal ca. 260 km, met ook wel wat bekende stukken.
Er was zelfs een ST bij (en nog wel van iemand uit mijn eigen woonplaats! Ik heb hem meteen uitgenodigd voor het RS toertje volgend weekend).
Ook tijdens de rit de DRU cultuurfabriek in Ulft bezocht en door een gids rondgeleid. Prachtig project en een heerlijke lunch....
DRU-Ulft.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met mooi weer rijdt Karin ook mee. En het lijkt wat dat betreft de goede kant op te gaan! 19 graden en half bewolkt. Ik zou ook graag wat adressen en GeePeeIksjes willen..
 
="Jeroen1969,
Wat zitten op de (Blauwe xxxxxxxx) mooie valbuegels.
Jammer dat ze niet verchroomd zijn.
Zijn die (2e hands) ook voor mijn BMW R1100RS en dan voor de cilinders !.

Ik had op de R1150RS soortgelijke valbeugels. Geen idee of die tweedehands te krijgen zijn..
 
De wintervelgen zijn klaar voor Molenaar, die kan nu de ventielen aanbrengen en de banden erop leggen.
Striping maakt het nét ff mooier. Kleur is een beetje saai grijs zoals ik al eerder aangaf, maar ik moet eerlijk zeggen, in daglicht maakt de metallic coating toch wel een mooie schittering. En het is toch wel duidelijk donkerder (en dus minder besmettelijk) dan standaard velgenzilver.
 

Bijlagen

  • Wintervelgen_R1200ST.jpg
    Wintervelgen_R1200ST.jpg
    183,1 KB · Weergaven: 21
De wintervelgen zijn klaar voor Molenaar, die kan nu de ventielen aanbrengen en de banden erop leggen.
Striping maakt het nét ff mooier. Kleur is een beetje saai grijs zoals ik al eerder aangaf, maar ik moet eerlijk zeggen, in daglicht maakt de metallic coating toch wel een mooie schittering. En het is toch wel duidelijk donkerder (en dus minder besmettelijk) dan standaard velgenzilver.

Netjes hoor
 
Voor de toerrit om Den Haag heb ik nu staan 21 oktober 2018 rond 10u30:

Jeroen1969 R1200RS
Abhteh R1200RT
Thijs67 R1200ST
Wessel Ducatie Monter of Multistrada
en ikzelf met waarschijnlijk de F800R.

Het weer is zo verassend lekker voor de tijd vh jaar: als onze inschatting klopt dat zoonlief morgen ergens rond 12:30 onze hond nog kan uitlaten, dan komt Karin mee op haar F700GS. Wij hebben wel het streven om rond 16:00 weer terug op het honk te zijn ivm een verjaardag van ons neefje. Maar dat lijkt me vrij goed haalbaar.
Tot morgen!
 
Voor morgen nog het detail voor de TomTom/Garmin: Leidsestraatweg 45 Den Haag, bij Chalet ten Bosch om 1030.

Het is ene tochtje van 100km en ik heb het van de week in ruim twee uur gereden. Ik stel zo voor om rond 11u te vertrekken, rond 1230 te lunchen op de plek waar we dan zijn en dan nog een uurtje te rijden en dan zijn we weer in Den Haag om 14u30. Dan ben je volgens mij binnen een uur half Nederland weer door en dat is ruim voor het 16u is.

Tot morgen :]
 
Enfin, vorige week is RooS voor haar Jaar Beurt bij Van Harten geweest. Het was prachtig weer, dus ik had vooraf gevraagd of er misschien een R1200RT LC beschikbaar was zodat ik een rondje kon rijden met Karin die me dan op haar F700GS zou volgen. Dat kon, mooi, kon ik mijn nieuwsgierigheid naar die RT LC eens bevredigen. Bij aankomst bleek echter de meneer die de RT LC demo mee had nog niet klaar met genieten te zijn, geen nood, Roel bedacht dat Gertjan zijn demo GS wel ff kon missen en viste de sleutels van die motor uit de jas van Gertjan.
2018101220310856-B9619552-7467-4FBF-B3D5-CAFF925B3D72-L.jpg

Ook prima, kon ik eindelijk eens ontdekken waarom 6 van de 10 motoren die ik op de weg tegenkom een R1200GS moet wezen.

Het was een Adventure met zo'n nieuwerwets TFT scherm
2017101511482227-IMG_0971-L.jpg


FF een gedoetje als je de navigatie unit hebt want het "Wonderwiel" bedient ook het TFT scherm. Wel grappig, dat scherm. Maar ik besloot dat ik het niet persé mis op de RS.

Enfin, anderhalf uur gespeeld in het boeren achterland van Van Harten. Een GS is een motor die belachelijk makkelijk rijdt. Je zit fors hoog, stuur is behoorlijk breed. Wat voor mij persoonlijk een tegenvaller was: je zit ook behoorlijk in de wind ondanks dat grote ruitje van de Adventure. Dat ook een beetje wiebelig oogt, alsof de steun van het ruitje eigenlijk bedoeld is voor een kleiner lappie plastic.

Teruggekomen konden we de nieuwe aanwinsten bewonderen, de R1250RT en de R1250GS
2018101220272346-IMG_5474-L.jpg

Ik quote Karin hier maar even: "Dit is de mooiste RT die ik ooit gezien heb."
Eerlijk gezegd ben ik, als parttime RT rijder, ook niet geheel vies van deze fiets. De biesjes worden met de (vrouwen)hand gezet, close-up is dat te zien aan een heel lief subtiel golfje in de platina striping:
2018101220263642-IMG_5476-X3.jpg


De twee kuipdeeltjes aan de onderkant vindt ik persoonlijk ook wel sjiek. Enfin, eerdaags ga ik toch een proefritje doen op deze bullebak, "ff voelen".

Daarna op de RS gestapt. En dat was een hele interessante gebeurtenis na zo'n anderhalf uur op een hobbelpaard te hebben doorgebracht! Wat voelt die RS dan als strak slank klein sportief fietsje aan zeg! Ja, je zit op de RS een tikje meer voorover. En ja, het stuur is echt een hele klap kleiner. En ja, daardoor moet je net ff iets meer doen om de fiets door een rotonde te laten gaan. Maar oh oh oh, wat past mij dat allemaal toch uitstekend! Een GS moeten rijden is bepaald geen straf, begrijp me niet verkeerd. En ik begrijp na deze anderhalf uur rij ervaring ook wel waarom deze fiets zo'n gretige aftrek vindt. Een deel is van de populariteit is volgens mij ook wel een beetje een "hype" effect (als in: de GS is een beetje de Flippo voor volwassenen). Maar persoonlijk wordt ik dus echt een heel klap blijer van mijn 2017 RooSje. Da's maar goed ook, want achteraf is het natuurlijk wel gekkenwerk geweest dat ik destijds een best wel prijzige demo R1200RS had aangeschaft zonder ooit 1 meter R1200GS te hebben gereden. Puur op instinct die RS toen een weekend gehuurd en straal verliefd geworden. Maar hoe kon ik nou zeker weten dat de verliefdheid voor een R1200GS niet nog groter zou kunnen zijn zonder op zo'n ding te hebben gereden? Enfin, 2 jaar later kom ik er achter dat "gut feeling" kennelijk nog best wel ergens op slaat. De enige GS die bij ons in de garage komt is de F variant voor Karin. Nogmaals: nix ten nadele verder van de mooie machine die de R1200GS LC nu eenmaal is. Het is alleen niet "mijn koekkie".
 
Gisteren de nieuwe 1250 niet alleen bekeken, maar ook de GS HP bereden.Gertjan vroeg of ik zin had, welnu dat is natuurlijk geen straf.
Pffff, ongehoord knap wat men uit zo’n boxer weet te halen. Wat een power zeg. Blok heeft een soort 6 pitter zoefje in zich en gaat boven de 6000 rpm belachelijk snel naar het rode gebied. Remmen voelen ook wat anders aan ( geen brembo meer voor) Verder qua rijgedrag / stuurgedrag geen verschil met mijn 2018 GS. En die blijf voorlopig nog de mooiste die ik ooit gezien heb :]. Staat inmiddels weer 6700 km op de teller waarbij ik de RS niet gemist heb. GS rijdt zo gemakkelijk.Maar had de RS er best bij willen houden.............
 
Zondag 21 oktober met 2 dames en 5 heren tochtje gedaan langs de duinen en door wat sjiekere woonwijken van NL.
40B26D8A-DF56-40C0-BE99-9D8E03698D4A.jpeg

F5FEACBB-E83F-469F-8D61-8DAF0C721D2F.jpeg

Deze editie van “De RS Rit” kende een mager aantal Sport Toer fietsen, te weten: 2. De RS van ondergetekende en de ST van Noortje (en Thijs). Qua motorblokken was de variatie ook niet groter geweest eerder: tweemaal een F-je, 1 maal een K, 1 maal een Ducati Twin, 2 maal een LC boxer en 1 maal een oilhead boxer. Dat was bij de eerste RS rit waar ik aan mee deed wel anders:
895203C5-4218-40ED-9086-9FEAD2073862.jpeg

Allemaal oil headjes en 2 keer een R, de R1200R Classic DOHC van Roelof en de R1150R van Karin.
De RS Rit editie 2016 kende ook een hoog RS gehalte:
F17ECC62-0640-46B2-BC3F-7A8F8F90D040.jpeg


Als jongen uit de provincie heb ik bij de rit die Peter had uitgezet ondervonden wat het begrip “Randstad” nou betekend. Haarlem zit vast gegroeid aan Heemstede en Overveen. Leiden zit vastgegroeid aan Den Haag of zat Wassenaar daar nog tussen? We hebben ons vergaapt aan kapitale villa’s met borden “Te Huur” in de tuin. Langs de duinen gereden en over boulevards langs het strand (tot mijn teleurstelling geen een edelhert gespot, naar verluid struikel je daar normaal gesproken over).
Bij koffie/lunch tent genoten van enthousiaste verhalen over F-jes en Ducati’s (avonturen die je met zo’n Italiaan mee kan maken, wat een dagje circuit racen met je banden doet).
Daarna met Thijs en Noortje over de snelweg naar huis.
Daar in het echt de grijze ST in “vergaande staat van ontbinding” gezien, maar het gaat goed komen, de ST zal uit haar verzameling onderdelen herreizen na “een weekend en een dag”. Waarbij Thijs toevoegde dat zijn weekend op vrijdag begint, dus een maandagje vrij er aan vastplakken geeft 4 sleutel dagen. De deelnemers aan de rit hebben veel respect voor dit sleutel project.

Peter: bedankt voor de organisatie! De F800R staat je prima.
70040FC4-A406-4B81-B9C4-A8B7EC323D1B.jpeg


Maar volgende keer natuurlijk gewoon weer met je Rooie RS verschijnen bij een RS rit!
 
Laatst bewerkt:
@Jeroen1969 : De 1250's zijn echt super mooi. Zou er ook graag eens oprijden.:9~
Alleen een bruin zadel vind ik niet mooi:')

Leuke opkomst bij de rit. Jammer dat ik er helaas niet bij kon zijn. Altijd lastig dit soort topics waarbij men elkaar goed leert kennen maar de motor dan vervangen wordt door wat anders.;)
 
3D8C8D3C-4498-404E-BEA4-E3C531634E97.jpeg

Hierbij nog een foto met de deelnemers, maakster vd kiek, Karin (F700GS) staat er dan helaas niet op... vlnr: Peter (F800R), Wessel (Ducati MTS 1200), Noortje (R1200ST), Thijs (K1300S) en ikzelfe (R1200RS).
 
@Jeroen1969 : De 1250's zijn echt super mooi. Zou er ook graag eens oprijden.:9~
Alleen een bruin zadel vind ik niet mooi:')

Leuke opkomst bij de rit. Jammer dat ik er helaas niet bij kon zijn. Altijd lastig dit soort topics waarbij men elkaar goed leert kennen maar de motor dan vervangen wordt door wat anders.;)

Ik vindt dat bruine zadel dan weer prachtig. Heb dat op de motorbeurs van dit jaar proef gezeten en vermoed dat het net zo prima zit als her gemodificeerde Corbin zadel op Sidney.
Wat de komst ooit van zo’n R1250RT als vervanging van Sidney waarschijnlijker maakt is hoe Karin naar die RT stond te kijken....
 
@Jeroen1969 leuk verslagje en foto's :t
@Jeroen1969 : Leuke opkomst bij de rit. Jammer dat ik er helaas niet bij kon zijn. Altijd lastig dit soort topics waarbij men elkaar goed leert kennen maar de motor dan vervangen wordt door wat anders.;)
Ach, dat maakt mij niet zo uit hoor, het gaat toch om de gedeelde hobby/passie en elkaar ontmoeten. 'Ons' RS draadje is daar gelukkig gastvrij. Het was een leuke dag, wel veel stedelijk gebied zoals Jeroen al aanhaalde. Weer 'ns wat anders...
Peter bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan