BMW nineT

Met pijn in mijn hart is de kans groot dat ik afscheid moet gaan nemen, ja nu al, van mijn allermooiste fiets (samen met mijn hypermotard 821) die ik heb gehad '( Ik neem de definitieve beslissing later deze week. Met name fysieke gezondheidsredenen zijn hiervan de achtergrond. Mocht iemand interesse hebben in een onwaarschijnlijk mooie bomvol opties Urban GS uit 2022, let me know...
 
Kijk dat bedoel ik nou met een lekker dagje in de winter. Het ding glimt helemaal van plezier en de ACF50.

IMG_6029.jpeg
 
Zouden jullie mij kunnen adviseren over het volgende?
Sta op het punt om mijn eerste BMW (een gebruikte R nine T) aan te schaffen bij een BMW Dealer. We zitten qua onderhandeling dicht bij elkaar maar zitten op 500 euro verschil. De motor is uit 2020 en heeft bijna 10k gelopen.

De dealer stelt voor dat hij die 500 kan toeleggen als hij ipv 2 jaar BMW garantie incl. het laatste onderhoud hem aflevert met 6 maanden BOVAG garantie.

Wat is wijsheid? De motor ziet en als nieuw uit en moet wel dealer onderhouden zijn. Hoe zit het de 10k beurt?
Zit er een risico in om voor de BOVAG te gaan?
 
Ik denk weinig risico

En toch zou ik het niet doen. Als ik tenminste je bericht correct interpreteer. De dealer zakt €500,- met de prijs en in ruil daarvoor krijg je 1 jaar BOVAG garantie in plaats van 2 jaar BMW garantie inclusief een 10.000 beurt.

Een 10.000 beurt kost ca €300,- die moet je dan zelf betalen. Win je dus €200,- en heb je een jaar minder garantie.

Daarom zou ik het niet doen.
 
Dank jullie wel voor de feedback!
Heb het gisteren doorgesproken en we zijn er uitgekomen. Zij moeten blijkbaar €450 afdragen aan BMW voor die premium garantie.
Ook gezien de goede staat van de dealeronderhouden motor hebben we afgesproken dat ik afzie van de BMW garantie en zij de 10k beurt erbij doen. Als er issues zijn, kan ik altijd terug komen en zullen ze pro-actief zijn in het zoeken naar een oplossing. (voor wat het waard is...)
 
Mooi toch, veel plezier met je nieuwe brommerd. :t

Mijn RNineT staat op 35-36K en heeft nooit een technisch probleem gehad, ziet alleen de dealer voor de beurten.
 
Dus €500 korting en daarvoor een jaar minder garantie. Plus dealer levert af met 10k beurt.

Lijkt me een goede deal. Met 10k is de motor nog vrijwel nieuw.

En ik heb zelf prima ervaringen met mijn eigen BMW dealer. Vriendelijk, hulpvaardig en professioneel. Normaal gesproken hoef je je daar geen zorgen over te maken.

En nu lekker rijden, veel plezier ermee.
 
Dank jullie wel voor de feedback!
Heb het gisteren doorgesproken en we zijn er uitgekomen. Zij moeten blijkbaar €450 afdragen aan BMW voor die premium garantie.
Ook gezien de goede staat van de dealeronderhouden motor hebben we afgesproken dat ik afzie van de BMW garantie en zij de 10k beurt erbij doen. Als er issues zijn, kan ik altijd terug komen en zullen ze pro-actief zijn in het zoeken naar een oplossing. (voor wat het waard is...)
Veel plezier met je nineT, ennuh ploaties!
 
Gisteren is met pijn in het hart de Urban opgehaald. Een vd mooiste fietsen die ik ooit heb gehad uitgezwaaid.
Nu afwachten wanneer de nieuwe fiets wordt geleverd.
Heb overigens nog een mooie bagage oplossing die ik zal gaan verkopen maar komt later volgend jaar wel. Nu eerst beter worden, al 2 weken ziek.
 
Nee geen ervaring. Heb gewoon het (bruine) standaard zadel op de Scrambler en voldoet prima.
 
Dank jullie wel voor de feedback!
Heb het gisteren doorgesproken en we zijn er uitgekomen. Zij moeten blijkbaar €450 afdragen aan BMW voor die premium garantie.
Ook gezien de goede staat van de dealeronderhouden motor hebben we afgesproken dat ik afzie van de BMW garantie en zij de 10k beurt erbij doen. Als er issues zijn, kan ik altijd terug komen en zullen ze pro-actief zijn in het zoeken naar een oplossing. (voor wat het waard is...)
Ik vind het persoonlijk raar dat BMW dealers zo overspannen doen over de garantie. Als ze de 450 niet aan de importeur betalen draagt de dealer zelf het risico. En hoe groot is dat risico precies in het geval van een R NineT waar de gemiddelde rijder waarschijnlijk amper de 5000km per jaar haalt?
Ik heb dit zelf ooit meegemaakt met een R1150GS die ik wou kopen die werd aangeboden als BMW Huisselectie(km stand, eigenaar en schade plus onderhoudsverleden bekend) maar toen de dealer de garantie bij de importeur wou regelen bleek deze niet in aanmerking te komen voor de Huisselectie garantie omdat deze motor geïmporteerd (!) bleek te zijn. Toen wilde de dealer dat ik voor dezelfde prijs dan maar akkoord moest gaan met 6 maanden garantie maar dat zag ik uiteraard niet zitten. Ik stelde voor gewoon de afgesproken garantie te leveren daar we ook al een getekende overeenkomst hadden,en dat ik niet te zwaar zou tillen aan de onjuiste Huisselectie verkoop argumenten, maar daar wilde ze niet aan. Toen ik daarna voorstelde om de motor dan maar op een donkere plaats te steken wilde ze eerst nog dreigen dat ik hem wel moest afnemen gezien de getekende overeenkomst waar in hun notabene in gebreken bleven. Dat is natuurlijk niet gebeurd nadat ik behoorlijk boos ben geworden.
Dit is allemaal al lang geleden maar sindsdien hecht ik weinig waarde meer aan termen als Huisselectie e.d. bij motor en autodealers. Wel hecht ik waarde aan dealers die achter hun product staan en als ze zelf blijkbaar twijfel hebben bij een goed onderhouden motor met 10.000km op de teller vind ik dat toch altijd een beetje apart bij een merk als BMW.
 
Vind het rode zadel juist wel leuk/mooi, is natuurlijk ook een verwijzing naar het origineel, de R80G/S

BMW_R80GS_GENUINE.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan